• nattanattae

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Testar för tidigt egentligen, men visst ser där ut att vara något? Eller innbillar jag mig?

• nattanattae
    Upprepade missfall skrev 2018-02-06 22:15:48 följande:

Förlåt men jag blir jätteförvirrad nu.. Hade du bim både i slutet på december och den 2a januari :S Klickade på "visa endast" på ditt nick för att komma direkt till bilden du lagt upp o såg då dina tidigare inlägg. Inte kan du väl ha bim 2 ggr på 2 veckor :S

Jag ser något svagt på dina test men hade du bim för 4 dagar sen så kan du ju inte hunnit ägglossa och bli gravid redan, speciellt inte så de syns på ett gravtest. Vet därför inte hur ja ska tolka ditt test, är du möjligtvis längre gången än du tror? Fick en sen äl förra månaden och blödningen på bim den 2a jan var en nidblödning kanske? Tycker dock strecket ser grått ut, är det tydligt rosa irl?

Kände väl inte att jag skulle behöva förklara mig. Har fått 4 test med svaga streck senaste månaden. Kan inte förstå hur det hänger ihop. Har börjat tro att det kanske är en cysta som ger utslag. Bokat tid till gyn nu iallafall. Dom tyckte det lät som jag var gravid. Men jag tvivlar starkt på det. Ville iallafall bara höra om ni såg någonting, eller om det bara var jag.
  • nattanattae
    Upprepade missfall skrev 2018-02-07 10:43:58 följande:

Jaha jag förstår, krångligt om dom inte blir starkare på så lång tid :/ Man har ju dock hört historier om personer som aldrig ens fått positiva test och ändå visat sig vara gravida.

Hur långt över bim är du? Har du ont kring någon av äggatockarna? Hoppas du får ett glatt besked av gyn iaf.

Hade mens för 2 månader sen, den 19 Januari fick jag istället rosa flytningar som kom och gick i två dagar. Har haft hugg i äggstockarna, ont vid sex, blöder efter sex, svullna känsliga bröst och bröstvårtorna har mörknat med fler ?uppåthöjningar? och lilaaktig nyans, gravsymtom. Men något är fel, måste ju nästan vara någon cysta. Vad skulle det annars vara? Missfall? :(
  • nattanattae
    Upprepade missfall skrev 2018-02-07 19:45:41 följande:

Men gud jag är ju helt förvirrad, fick för mig att vi var på 6e januari igår!! :-P Alldeles för mycket annat att tänka på nu för att min hjärna ska fungera fullt ut haha :-P

Nu börjar jag hänga med lite mer i allt här. Men då skulle det ju ändå kunna vara en graviditet? Man kan ju vara gravid och ha cysta samtidigt, och det kanske är därför du har ont och blöder vid sex. Alltså om äl uteblivit förra månaden så kan det ju vara därför du inte fick mens när du skulle haft den för en månad sen. Och sen fick du äl nyligen och blev då gravid.

När ska du till gyn? Håller tummarna för att det är en tidig graviditet!

Åh jaha haha, känns ju inte som att det redan är februari!

Ja så skulle det kanske kunna vara, känns ändå som att allt är så himla skumt, speciellt att strecken inte blir starkare! Visserligen tog jag testet på eftermiddagen nu, kanske borde ta ett till med morgonurin? Nu i efterhand börjar jag tänka att testet kanske var grått? Vad är anledningen till att man får flera svaga gråa streck med olika märken? Kan jag ha gjort något fel?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester