• Sarasnaran

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Ojojoj!
    HUR kunde jag missa att den andra dog?
    *skyller på gravidhjärna*

I denna tråden håller vi till som ska ha bebisutplopp i slutet av Februari.
    Vi har blivit ett härligt gäng här inne nu!

Stor kram till alla blivande Februarimammor!!

• Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!
  • Selmas

Nu har jag lagt in ny magbild. Syns verkligen att den växt nu på 3 veckormåste jag säga själv & det känns oxå att man nu bara har 48 dagar kvar...
    Igår så hade jag rejäla sammandragningar i över 1 timme. De gjorde verkligen ont & det drog som bara den i ryggslutet. Jag tog två Alvedon & de släppte som tur var, men nu märks det att det faktiskt inte är så långt kvar till det är dax.
    Jag längtar så & det vet jag ju att ni andra oxå gör.

• Selmas

Måste ju tillägga oxå att vi boar för fullt här hemma inför födseln. Kompå idag att det enda somvi saknar nu är en ny madrass till spjälsängen samt lite miniblöjor. Mannen sa just att han känner av bobyggarinstinkten själv oxå för han kan tänka sig att fixa hemma & tapetsera mm. Lite kul är det när de erkänner sådant oxå.
    Tyvärr har vi bara stora enorma projekt som behöver göras så det är ingen ide att påbörja det nu.

Köket: Byta ut spis, fläk,t ugn, kakla om, byta diskbänk mm
    Sovrum; Tapetsera om, sätta igen en dörr, byta ut garderoberna mm
    Tvättstugan; Ordna en garderob till där det tidigare va dörr in till sovrummet, möblera om för att få bättre utrymmen & plats för att förvara en syskonvagn där istället för i vardagsrummet.

Lite mycket att hinna med & göra på dessa 48 dagar samt jobba heltid oxå

• Sarasnaran

Åh va rund och go mage du har Gulliver!

Conny rakade benen på mig igår.
    Jag ska minsann inte ligga och föda med lurviga ben.
    Hahaha!

• Julius

Javisst är den det!
    Ni får ursäkta mig om jag hoppar mellan mina krypin, men jag har så mycket att fixa med & graviditeten & dess uppdateringar & bilder måste jag ju ha i Gullivers krypin...

• Sarasnaran

Men du Julius....
    *Moderatorn i mig talar*
    Man får inte ha mer än ett krypin här på FL...

• amvb

Hejhej!
    Är det någon som har haft ont i sidan av magen? Kändes nästan som när man får håll (Stavas det så? )... Hade det ganska länge. Någon som vet vad det kan vara?

• Sarasnaran

amvb - Säkert vet jag inte, men ligament och grejer ska ju töjas ut nu.
    Bebisen kan ligga mot en nerv eller något kanske?

• Julius

SnutteNuttan: Fattar du varför jag längtar efter att få PLUS eller!!!!

• Linda å Fredde

Tackar ödmjukast för receptet SnutteNuttan
    Detta ska jag verkligen prova!!!
    Mannen min tror att jag har blivit tokig.. Från att inte baka alls, till att göra det nästan hysteriskt...*skrattar*

Idag har jag planer på att åka in till s-valls city!! Var så längesen sist och jag behöver se mig omkring lite..få andas lite "storstads"luft! Ta en kaffelatte på Waynes Coffe å bara vara...

På tal om att raka benen. Skulle man inte få mer hårväxt under graviditeten?? Har knappt nå hår på dessa blåsprängda ben numera.. Glad för det givetvis, lite fundersam bara.. Men bikinilinjen...Hjälp!!
    Nu ser jag ju ingenting heller.. Har redan varit med om en liten olycka då hyveln skulle fram..
    Visst, Fredde kan ju hjälpa till. Men jag orkar inte vänta på honom, orkar inte stå där i duschen å huttra, orkar inte ens ropa...vill bara in i duschen åsså ut. Har jag sagt att jag är rastlös???

Sitter å funderar på detta m föräldrarpenningsdagar... *sliter mig i håret* 180 dgr, 240 dgr, 390 dgr, 60 dgr...

• Julius

Väldans vad det var lugnt här hela dagen idag då? Vad pysslar ni med tjejer? Jag är ju starkt beroende av FL så så länge kan jag nästan bara inte vara ifrån FL. Idag köpte jag en ny madrasstill spjälsängen som va 8 cm tjock & så köpte jag ett paket Liberos Newborn-blöjor. Tror inte det är så mycket mer som jag behöver handlanu innan det är dax. Ska börja med att brodera en doptavlanutill Selma. Det är den sjätte och sista tavlan jag kommer att göra. Har tidigare gjort till mina andra tre barn samt systerns två döttrar. Sedan kan det ju hända att man kanske vill göra till sina barnbarn, mendet dröjer ju länge tillsdess...

För er som gillar handarbete så kan ni kika in här för att se doptavlan till sonen.
    www.familjeliv.se/krypin/julius/gallery/phpkams5d.jpg

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!