Gudars vad trött jag är! Maken har fått tillfällig pysselhjälp med några måste-saker i huset och jag har varit själv med sonen hela dagen. Började bra med en tur till staden, två uppsättningar kläder till småtrollen inhandlade vi, plus lite mössor och strumpor och annat bra-att-ha. Kom hem, lagade lunch åt sonen, såg till att han åt, gick en kortis med vagnen så att han somnade, lagade mat till make + pysselhjälp, käkade och planerade vila. Men se då vaknade sonen. Slutade med att jag gråtandes sade till maken för en timme sedan att nu pallar jag inte längre. Ont i hela kroppen och mage hård som cement... Antar att det är soffan som gäller ett tag nu.
Men det kändes i alla fall rätt bra att handla lite till bebisarna. Och sonen deklarerade glatt "kädor beisar" samt "bijor beisar" (tolkning för icke insatt= kläder respektive blöjor till bebisarna). Undrar om det kan få honom att begripa att det är två små människor som ska komma från min mage *tvivlar*?
Vad det gäller hur mycket kläder man behöver skulle jag säga LIGG LÅGT vad det gäller inköp, vi fick så mycket att de tre-fyra uppsättningar vi köpt innan sonen föddes var fullt tillräckligt. Och hemmapyssel, här är inget förberett än, men jag börjar i alla fall känna mig lite sugen, så jag har börjat fundera lite på var vi ska ha saker osv. Och inte har jag packat någon bb-väska heller, gjorde det när det hade satt igång förra gången och det gick bra. Funderar på om man ska vara lite mer förutseende den här gången, det kan ju gå fortare i och med att det är andra förlossningen. Men det får nog dröja en månad till i alla fall.