• Sarasnaran

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Ojojoj!
    HUR kunde jag missa att den andra dog?
    *skyller på gravidhjärna*

I denna tråden håller vi till som ska ha bebisutplopp i slutet av Februari.
    Vi har blivit ett härligt gäng här inne nu!

Stor kram till alla blivande Februarimammor!!

• Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!
  • 4barnsMom

Ohh, har det kommit en ny Gravid nu i dagarna? Nyfiken...

• Julius

Kan inte sova!
    Har ont o kroppen både häroch där. Jobbigt som tusan. Arg som ett bipå allt och alla och grinar för allt och inget. Dessutom såär det 50dagar kvar & jag får snart spader.
    Fy f-n för att vara gravid de sista tvåmånaderna...

• Nattvinge

SnutteNuttan: Kan man få vara så fräck att man ber att få den listan också? Känns som om jag glömmer hälften av alla saker jag hört att man ska ha med sig...

Jag vette sjutton när jag ska börja packa väskan. Känns som om den bara samlar damm om jag ställer fram den nu *gäsp* Jag är så trött idag att jag inte vet var jag ska ta vägen, vill helst gråta en skvätt och gå och lägga mig... nävisst ja, jag sitter ju på jobbet...

• Kasper

Jag har tvättat täcke, kudde och spjälskyddet till sängen. Den står ju redan i vårt sovrum så kanske ska jag ta och tvätta lakan ikväll och bädda också... Har varit sugen på det sen vi fick hem sängen och blev ännu mer sugen nu när jag kikade in hos Harley...
    Det känns som om att det är dags att börja ta tag i saker och ting nu, som tvätt av kläder och packande av väska... Samtidigt känns det fortfarande som att det finns gott om tid kvar...

• Anniqa

Jag har inte heller fixat vagn ännu..... Sängen till babyn har jag börjat att bädda i helg. Hittade inte kudde eller påslakan. Ska göra ett ryck till helgen och gå igenom flyttlådorna seriöst.

• Nattvinge

Är supersugen på att börja fixa det sista med säng, skötbord och sängkläder. Dessutom har jag förstått att man bör tvätta alla bebiskläder innan de ska användas?

Förresten är det någon som vet hur mycket kläder man bör ha? Och i vilka storlekar? Det är mycket att tänka på nu känns det som... och jag blir mer och mer trögtänkt...

• Sarasnaran
    Morrn!
    Ja det är faktiskt morgon för mig.
    Sovit så sjukt dåligt.
    *instämmer i lite snyftande*
    Ska väl försöka få i mig lite käk. Bakade frukostbullar igår med mannen. Mums!

Nattvinge - Jag skickade till din inbox.
    Ja kläderna ska helst sköljas upp innan bebisen får dom på sig. Svårt att veta alla kemikalier som finns i kläderna, samt lukter och annat. Köp parfymfria produkter.
    Vi har så mycket kläder till Bus att h*n inte kommer hinna använda allt.
    Jag började redan innan jag blev gravid. Höhö!

*kramar på Julius*

Kanske en Saga - Jajemen! Igår köpte jag min.
    Kvinnan på omslaget har en MEGAtatuering över hela magen!
  • Nattvinge

Tjohoo! Då var man tillbaka från UL, trollet ligger precis på kurvan, liite över (men inom felmarginalen) och kommer att vara en 3,5-3,6 kilosklump vid födseln Nya bilder hänger nu på kylskåpet Hon (och nu är vi säkra, bm tittade en extra gång) låg och sög på händerna och räckte ut tungan Att man kan tycka att en sån ful bild är alldeles bedårande

• morotsjos

Gudars vad trött jag är! Maken har fått tillfällig pysselhjälp med några måste-saker i huset och jag har varit själv med sonen hela dagen. Började bra med en tur till staden, två uppsättningar kläder till småtrollen inhandlade vi, plus lite mössor och strumpor och annat bra-att-ha. Kom hem, lagade lunch åt sonen, såg till att han åt, gick en kortis med vagnen så att han somnade, lagade mat till make + pysselhjälp, käkade och planerade vila. Men se då vaknade sonen. Slutade med att jag gråtandes sade till maken för en timme sedan att nu pallar jag inte längre. Ont i hela kroppen och mage hård som cement... Antar att det är soffan som gäller ett tag nu.

Men det kändes i alla fall rätt bra att handla lite till bebisarna. Och sonen deklarerade glatt "kädor beisar" samt "bijor beisar" (tolkning för icke insatt= kläder respektive blöjor till bebisarna). Undrar om det kan få honom att begripa att det är två små människor som ska komma från min mage *tvivlar*?

Vad det gäller hur mycket kläder man behöver skulle jag säga LIGG LÅGT vad det gäller inköp, vi fick så mycket att de tre-fyra uppsättningar vi köpt innan sonen föddes var fullt tillräckligt. Och hemmapyssel, här är inget förberett än, men jag börjar i alla fall känna mig lite sugen, så jag har börjat fundera lite på var vi ska ha saker osv. Och inte har jag packat någon bb-väska heller, gjorde det när det hade satt igång förra gången och det gick bra. Funderar på om man ska vara lite mer förutseende den här gången, det kan ju gå fortare i och med att det är andra förlossningen. Men det får nog dröja en månad till i alla fall.

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!