• Sarasnaran

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Ojojoj!
    HUR kunde jag missa att den andra dog?
    *skyller på gravidhjärna*

I denna tråden håller vi till som ska ha bebisutplopp i slutet av Februari.
    Vi har blivit ett härligt gäng här inne nu!

Stor kram till alla blivande Februarimammor!!

• Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!
  • Lajban

Har också varit hos bm idag, men jag tycker knappt de kollar nånting. På mig kollade de blodvärdet vid inskrivningen, sen har de nöjt sig med att fråga om jag äter Niferex. Vägde mig gjorde jag vid inskrivningen i juli samt i början av november. Nu talade jag om att jag gått ner i vikt, men det tyckte bm inte var oroande. Förra gången mätte hon först fel på SFmåttet, så hon fick mäta om (det var första gången jag träffade den här bm då). Jag fick för mig att hon mätte lite annorlunda för att få det att stämma bara. Den här gången mätte hon också lite konstigt tyckte jag, kanske stämmer det, kurvan planar ut precis som det är sagt att den ska göra, men,,,,, jag går ju ner ivikt också.

Helt plötsligt låg barnets hjärtljud på 154, det som stadigt sjunkit från 146 till 138 sist och då sa bm att det var normalt att det sjönk med tiden...

Hur som helst mår jag himla bra och har varit aktiv utav bara den idag. Först gick jag till bm, 10 min rask promenad i -16 grader. Och jag menar rask promenad, jag gick som en vanligt människa, inte linkande, stånkande som jag brukar. Gick faktiskt till och med om några pensionärer. Sen var jag så uppåt att jag skottade fram bilen, storhandlade och satte igå¨ng att röja i köket eftersom vi snart ska ha hantverkare där. Fortfarande pigg faktiskt och det är helt underbart. Första gången under hela graviditeten som jag känner mig frisk..

• Linda å Fredde

Hallå tjejer!!

Min nyårsafton var lite annorlunda. Firade utan Fredde.
    Mina vänner tog hand om mig ist och Fredde ringde precis vid 12-slaget så jag fick fira med honom på ett sätt ändå *S* men sen blev det ett jävla tjafs om vilka som skulle åka med mig hem..Ville åka hem redan vid 1 tiden på natten, men tack vare allt detta så var jag hemma vid 3!! Fy fan alltså! Var helt knäckt!!
    Sov till halv 2 dagen efter.
    Och detta sov-maraton har fortsatt efter det! Har insett att jag har stressat alldeles för mycket innan jul och nyår.. Så nu blir det till att ta det lugnt fram till förlossningen..

För övrigt mår jag toppen..(lärt mig att leva m smärtor vid detta laget) men funderar på om denna urinvägsinfektion har kommit tillbaka igen.. *suckar*
    Åsså känner jag igen mig i SnutteNuttans tårar.. Usch, jag kan verkligen gråta hysteriskt för ingenting.. lättsårad numera!!

Har inte alls varit på humör för ngt i d sista, så jag har varit lite anonym..men d är skönt att läsa allas tankar och funderingar. Orkar inte reflektera över dem just nu bara... *gnäller lite jag oxo*

Önskar alla en god fortsättning på det nya året...

• Linda å Fredde

Ja, just d.. Lagt in nya magbilder på v.32 och en som är väldigt aktuell.. Ta en titt om ni har lust *S*

• 4barnsMom

Nu har jag fått en massa energi och kan bara inte hålla mej längre... Måste få boa!!! Ranta upp på vinden och drog ner alla bebiskläder. (har ju några barn sen tidigare)

De neutrala har jag ju redan tvättat, vikt och laddat i bebbebyrån. Nu var det dags för de flickiga och pojkiga... Hoppas såååå på en flicka om man kollar kläderna, bara min dotter har haft dom, pojkkläderna har min son och två pojkar till haft... Då lär vi handla nytt om det blir gosse

Tänkte lägga färdigt tvättat och klart så kan vi bara rycka den kartong som gäller sen..

Är jag tidig? Hur har ni andra gjort? Nån som kunnat hålla sig... Vaggan fick stå, men sängkläderna åkte med ner Maken blir inte glad när jag släpar på allt själv när han jobbar Hehe, han kan få ta den...

• Sarasnaran

*kramar om alla som är lite gråtiga lite extra hårt*
    Peppar peppar så är klockan snart midnatt och jag har inte gråtit något än idag.

Kanske en Saga - Vaggan, spjälisen, skötbordet - Allt är på plats.
    Kläderna är tvättade och lagda i byrån, allt är bäddat och klart.
    BB-väskan packade jag klart igår.
    Jag är redo för Bus!

• 4barnsMom

Haha, då är jag inte så tidig! Kan be mannen ta ner vaggan imorgon då Bara var tvungen att kolla så jag inte är helt tokig....

Min kompis har inte ens fixat klart med sin vagn ännu och har bf 2/2 så där är det bråttom... Hon har en vagn på G, men har inte hämtat den och sett den... Gahhh, jag blev galen om det var jag. Köpte vår v 19...

Väskan ja, den lär jag ta itu med, tack för påminnelsen

• terran

Hejsan,

Vad har ni packat ner i era BB-väskor???? Jag får väl börja packa om någon/några veckor och jag vet inte vad jag ska packa ner. Hur länge stannar man på BB? Jag är förstföderska.

Terese BF 27 feb enligt UL
    BF 9 feb enligt SM

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!