• Sarasnaran

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Ojojoj!
    HUR kunde jag missa att den andra dog?
    *skyller på gravidhjärna*

I denna tråden håller vi till som ska ha bebisutplopp i slutet av Februari.
    Vi har blivit ett härligt gäng här inne nu!

Stor kram till alla blivande Februarimammor!!

• Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!
  • bringiton

Välkommen fruL, vill jag också säga!

cast77: Jag har gjort ett förlossningsbrev. Jag utgick från ett jag hittade på nätet som jag tyckte täcker det mesta, och gjorde om det till mitt. "Testade det" på min barnmorska här i stan, och hon tyckte att det var tydligt utan att vara "krävande" eller omöjligt.

• Sarasnaran

Morrn morrn!

Välkommen FruL!

cast77 - Gnäll på vännen!! Det är typ det enda jag gör i den här stackars tråden.
    *skäms lite*
    På nyårsafton hade jag klätt upp mig lite trots att vi "bara" skulle vara med mamma och pappa. Hade ju köpt en genombruten sirlig tunika-aktig sak med glitter och paljetter i ett mönster nere på sidan. Så det vore väl fanken om jag inte fick använda den.
    Det första pappa säger när jag kommer är: "Här kommer en luftballong med glitter!" och skrattar. Ja jag flinade väl lite jag också, men när man gjort sitt yttersta för att göra sig fin av de medel man har så känns det i hjärtat.
    Sen fortsatte lillebroren varje gång jag stoppade ner en köttbit i fonduegrytan. "Ska du ha mer tjockis?" "Räcker det inte nu?" Givetvis med glimten i ögat men fan va man tröttnar.
    Så när vi ätit och lillebror satte sig i soffan bakom mig och jag satt och pillade upp majs från en skål då sa han nåt sånt igen. Då var det nog för mig. "Det var roligt EN gång, nu blir jag bara ledsen så lägg av." sa jag. Conny (min karl alltså) satt så han kunde se brorens min när jag sa det och han hade blviit helt blank i huvudet. Hittade inget att säga liksom.
    Lika bra det. Folk tänker fan inte före dom öppnar munnen.
    Jag var lite rund redan innan jag blev gravid. Inte jättemycket kanske, men man blir nåt slags allmänt byte när man är gravid.
    Hua!

*gnällt klart för idag (eller iaf just nu )*

Ska till bm om ett par timmar. Återkommer med info!

• Anniqa

SnutteNuttan: Det är inte lätt att vara gravid..... Jag upplevde när jag var i Dominikanska Rep. så möttes man med glädje när man var gravid. Så är det inte här hemma.

• 4barnsMom

Längesen jag var här så Gott Nytt År!

Usch för det där med vikten... Man måste ju äta även om man är lite rund från början!

Min far har sååå svårt att vara tyst. Förr var det att jag rökte, sluta för 3 år sen och nu är det vikten, en gång sa jag till honom att jag kan ju börja röka igen kanske, då bör jag ju gå ner..

Gick ner 7kg innan jag blev gravid förra året, sen upp ca 14kg nu då.... Visst får man höra, men min släkt är ganska bra ändå. De vet ju att jag har det lite jobbigt.. Jag räkna lite nu och inser att jag gått upp 1kg per vecka hela dec.... Eller kanske allt över jul!!

Min make har en vän som verkar ha lite fettisch för runda kvinnor... Han kom och hälsa på före jul och har inte sett mej sen i somras. Kul att höra honom, han krama mej och sa att nu börja det bli lite riktig kvinna! Det lyfter lite.. Att någon ser det med såna ögon, hihi

Har för övrigt spenderat mitt nyår i en smärta utan dess lika, tandvärk... Kom till tandis igår och fick veta att dra ut ville de inte när jag är gravid då de måste kunna garantera att jag är smärtfri och så.... Inge bra droger för en gravid kvinna och så skulle tanden säkert brista med och då var det ännu värre.
    Och rotfylla var heller ingen hit i mitt tillstånd, då måste de vicka mej med huvet ner i ca 1,5 timme och då är de rädda att jag skulle svimma... Så jag fick en fyllning tills barnet är ute, men sååå lycklig då jag imorse var nästan utan smärta! Nu är jag nästan normal igen

Hade ingen aning om att det var så illa att vara gravid hos tandis....

• cast77

kanske en saga: Jasså är det så illa med tandis när man är gravid. Tur att det onda gav med sig lite nu i alla fall!! Men urs vad jag avskyr tandläkaren men jag är duktig och går en gång per år =)!!

När jag väntade barn förra gången så var det en äldre man som sade till min man fast jag stod brevid "vad vacker din fru har blivit" Då riktigt njöt jag! Han har varit go nu med =) Så jag förstår att du blev glad åt att få vara en "riktig kvinna" =)!!

• Sarasnaran

Tillbaka från bm!
    Allt var finfint.
    SF-måttet var 32 och jag följer min kurva bra, men man ser att det börjar dala nu. Nu ska man bara växa framåt liksom.
    Blodtrycket lika lågt som vanligt.
    Bus lilla hjärta tickade på fint. 144 hårda slag.
    Aningen spår i urinen men inget att hetsa upp sig över.
    Så nu ska vi dit om två veckor igen.
    Fast jag vill ju föda barn NU!

Kanske en Saga - Urk för tandläkare och rotfyllningar!
    Jag har faktiskt inte varit hos tandläkaren på snart två år.
    Får kallelser men avbokar hela tiden. Är så jäkla rädd för tandläkaren och dom har aldrig tagit mig på allvar med det där så det är en skräck. Hua!

Jag ska till doktorn klockan tre jag. Har ju dragit på ont-i-öronen nu i flera månader och nu står jag inte ut längre. Satt i en såndär spännande telefonkö i 50 minuter med 7 stycken i kö från start imorse.
    Menmen, vi får se vad dom säger idag då.

Ses sen!

• 4barnsMom

SnutteNuttan, jag har ju avbokat mina med...
    Lovat mej själv att gå i fortsättningen nu...
    Fast denna som var ont nu är fixad i somras sist så nu var jag trött på den och den åker ut sen...

Jag vill med föda nu!!!! Kan man kanske överanstränga sig i slutet på januari.... Färdknäppa? Nånting måste ju hjälpa, annars får jag ju gå till mars... Jag är ju hemma för att risk fanns för att det skulle bli förtidigt.. Så kanske...

Längtar lite till mitt BM besök nästa vecka, kul att få se att allt är bra och höra liten dunka på... Bara att jag råkar ha en tid innan skolan hinner börja så jag får med mej alla barnen dit... Sitta där med tre stora barn och en på G Men kul för dom att vara med och höra sitt syskons hjärta, det blir kul med.

cast77, jo nog är det kul med nån fin kommentar ibland... Var till jobbet idag och där träffa jag chefen... Tjena Tjockis! Sa hon... Kul! Bättre när nån säger att man har en fin mage, sånt är snällt o fint!

• morotsjos

Har också varit hos bm idag. Blodtrycket har faktiskt masat sig upp på normala nivåer från det jättelåga som var tidigare. Plus 14 kg sedan inskrivningen, blir nog plus 16 om jag räknar från när jag blev gravid. Båda småtrollen sov när vi skulle lyssna på hjärtljud, så de var ganska låga (132 och 140) men lät bra. Ettan ligger kvar med huvudet nere i bäckenet på mig, skönt att veta. I övrigt inget. Min vanliga bm har semester så det var ul-bm jag träffade idag. Hon är ok, men jag gillar min vanliga bm bättre. Tyvärr (ja, inte för henne då) ska hon ha barn ungefär samtidigt som vi, så hon jobbar bara januari ut. Sen blir det den andra resten av tiden.

VARFÖR anser sig folk ha större rätt att kommentera gravida kvinnors fysiska tillstånd än andras?! Jag menar, det spelar ingen roll om man är stor, liten, tjock eller smal, kommentarer får man nog f-n ändå. Ni som inte väntar tvillingar får höra att ni är så stora, till mig säger folk fortfarande "men är du inte större?!". Som om ett sf-mått på dryga 35 cm i v 32 inte räcker... Jag försöker strunta i kommentarerna, oavsett om de rör magen eller vikten eller vad jag äter eller något annat, men visst är det tjatigt.

• Julius

Jag ska till BM imorgon & jag är övertygad om att min lilla Selma fortfarande gör kullerbyttor i minmage. Igårkväll så hade hon föreställning för mig & pappa & magen såg inte klok ut. Den var helt deformerademellanåt & det gjorde gööööront när hon inte låg som hon brukar utan skulle flytta på sig. Ska bli kul att se vad BM säger imorgon ommina värden samt hur hon ligger. Jag är såååå djävla trött på att vara gravid nu så jag vet inte vart jag ska ta vägen de här sista 51 dagarna som återstår & jag får säkert gå över tiden igen!!!

• Harley

Nu är sängen bäddad så det är bara för lilla fröken C att komma... Bild finns i mitt galleri om någon vill kika..

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!