Har också varit hos bm idag. Blodtrycket har faktiskt masat sig upp på normala nivåer från det jättelåga som var tidigare. Plus 14 kg sedan inskrivningen, blir nog plus 16 om jag räknar från när jag blev gravid. Båda småtrollen sov när vi skulle lyssna på hjärtljud, så de var ganska låga (132 och 140) men lät bra. Ettan ligger kvar med huvudet nere i bäckenet på mig, skönt att veta. I övrigt inget. Min vanliga bm har semester så det var ul-bm jag träffade idag. Hon är ok, men jag gillar min vanliga bm bättre. Tyvärr (ja, inte för henne då) ska hon ha barn ungefär samtidigt som vi, så hon jobbar bara januari ut. Sen blir det den andra resten av tiden.
VARFÖR anser sig folk ha större rätt att kommentera gravida kvinnors fysiska tillstånd än andras?! Jag menar, det spelar ingen roll om man är stor, liten, tjock eller smal, kommentarer får man nog f-n ändå. Ni som inte väntar tvillingar får höra att ni är så stora, till mig säger folk fortfarande "men är du inte större?!". Som om ett sf-mått på dryga 35 cm i v 32 inte räcker... Jag försöker strunta i kommentarerna, oavsett om de rör magen eller vikten eller vad jag äter eller något annat, men visst är det tjatigt.