• Sarasnaran

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Ojojoj!
    HUR kunde jag missa att den andra dog?
    *skyller på gravidhjärna*

I denna tråden håller vi till som ska ha bebisutplopp i slutet av Februari.
    Vi har blivit ett härligt gäng här inne nu!

Stor kram till alla blivande Februarimammor!!

• Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!
  • Linda å Fredde

frutti; nu ska vi se om det gick bättre.. missat "näsan" i varje gubbe jag... Tusen tack!!! *stort smile*

• Nattvinge

Linda: Jag är rädd att ingen av våra vänner kommer att tro mig när jag berättar exakt så intresserad av shopping är han. Vi har faktiskt inte köpt så mycket, jag har legat lågt och försökt hålla i min shoppingtarm så det kan ju vara som du säger att han vet att du klarar det och då inte tar lika stor plats? Men jag vet inte alla är vi ju olika

Ellynil: Handen innaför brallorna för att känna på magen!?! Usch det är ju ett stort övertramp på någons personliga sfär. Om den blivande mamman är ok med det så... men då ska man i alla fall _fråga_ först om man får känna. Hade själv blivit illa till mods om någon skulle känna under kläderna, men på är ok för min del - om de frågar först!

• Sarasnaran

Men hallå???
    Man tar väl inte på magen INNANFÖR kläderna heller!
    Jag hade känt mig kränkt. Hua!

Nattvinge - Va roligt att han plockar och donar. Min är lite småtokig där med.
    Tror jag hunnit gå in i vecka 10 eller 11 när han shoppade en massa MFF-saker till bebisen.
    Söttsött.

Jag tror jag ska masa mig ut i köket och göra ett gäng muffins med pollykulor i.
    Hur gott låter inte det?

• malinz81

Hmm jag funderar lite här...börjar bli nojig nu tror jag .
    Amningsbehå måste man ha det eller?? Har ju inga gigantiska bröst eller så..
    Om det nu blir ett måste är det någon som har ett tips på någon som är bra och inte "svin" dyr????

• Julius

Lindex samt H&M & även Ullared har fina & bra amningsbehåar för under 100:- Man måste inte ha stora bröst för att ha det utan det underlättar att amma när man enkelt bara öppnar en lucka på bh´n. Man bor ju praktiskt taget i bh´n under all tid man ammar för den måste man sova med oxå för att undvika läckage.

• Sarasnaran

Jag har köpt några amningsbh'ar på HM, jättebekväma!
    Och jag har heller inga mjölkkannor. Än!

Någon som är sugen på muffins?

• axxette

Hej på er!
    I dag är det jag som gnäller... helt slut efter att ha fikat hos en kompis, ätit lunch på IKEA- med alla andra lediga människor, shoppat litelite på IKEA och Åhlens, en kort sväng till K-rauta och sen hem. Är nog mer beroende av den där middagstimmen på soffan än vad jag tror. Hur ska det gå att börja jobba igen på måndag???

i vagnen: såklart beror det på HUR kallt det är ute, men en fleeceoverall och åkpåse kommer man långt med. Sonen är född i feb. och vi hade inte vinteroverall till honom, bara en fleece och en massa filtar vid behov. Dubbla mössor förstås och tossor till de söta små fossingarna.
    Att maninte skulle kunna ta ut barnen när det är mer än 10 grader kallt... hmm vem har sagt något sådant? Måste vara någon som själv inte gillar vinter?

Nattvinge: Härligt med en man som shoppar lite! Hoppas det håller i sig! Min man är så pass intresserad att han har åsikter om vad jag handlar, men att handla något själv, det ligger nog långt, långt borta... Men det gör inget, för jag tycker det är sååå kul!

Amningsbh: smidigt att ha eftersom man har bh jämt. Inte så kul, men så är det nog för de flesta. Det tristaste är att de stödjer så dåligt, jag tänker satsa på minst en "riktig" märkes den här gången, men jag ska vänta tills bebis kommit eftrsom man inte riktigt vet vilken storlek som passar då, redan nu.
    Viktigt när det gäller bh är att man inte bör använda bygelbh eftersom det kan orsaka mjölkstockning om man har otur. Föresten, ni har väl såna där värmeinlägg till brösten? Jag använde mina jättelänge in på våren, men det kanske var lite väl överdrivet. Slapp i alla fall mjölkstockning, som jag hört är bland det värsta man kan vara med om under amningstiden.

Jag vill också gå på ul! Varför får ni men inte jag

• axxette

Snuttenuttan: Skickar du äver en muffins?

• Sarasnaran

*hivar över en flock till axxette*

Åh så smarriga dom blev!!
    Kokosflingor och pollykulor i. Muuuuumsfillibabba!

Får du bara gå på ett ul?
    Vi får två här. Vi ska på nästa den 26/1. Det är väääldigt sent för detta skulle vi egentligen haft samma vecka som julen om man går efter grav-veckorna.
    Jag kommer ju vara i vecka 36 på nästa!
    Fast vi har ju sett Bus på ul ett par gånger emellan också.
    Så oss går det ingen nöd på.

• Lajban

Lagt in ny magbild igen, men inte händer det väl så mycket. Går ju ner i vikt också. Det viktiga med amningsBH är att det är en enkel hake som man knäpper upp och igen den med så att man kan göra det med en hand. Dragkedjor och annat tjafs bör undvikas om man inte vill dingla omkring med bröstet medan man lägger ner barnet för att få båda händerna lediga för att knäppa.

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!