• Sarasnaran

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Ojojoj!
    HUR kunde jag missa att den andra dog?
    *skyller på gravidhjärna*

I denna tråden håller vi till som ska ha bebisutplopp i slutet av Februari.
    Vi har blivit ett härligt gäng här inne nu!

Stor kram till alla blivande Februarimammor!!

• Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!
  • Sarasnaran

*fniss*
    Ja det kan man undra ju!
    Dock var alles lugnt så det lär dröja några veckor till.
    Slemmisen återskapar ju sig den lilla jäkelen så den kan hinna lossna massor med gånger!

• axxette

Snuttenuttan: Skönt att den kan återbildas, det går ju an om bebisen tittar ut nu, men visst vore det väl skönt om våra bebbar väntar en månad till?!

På tal om att folk varit borta härifrån under helgerna, var är morotsjos??? Hon brukade ju skriva nästan varje dag förut.

Linda: Lägstanivådagarna innebär en ersättning på i nuläget 60 kr/dag, men efter 1/7-06 höjs den till , var det 120 kr/dag, tror jag... Utifrån det är det ju bra att spara garantidagarna till i juli.
    Över huvud taget är det bra att spara dagar under barnets första år. Det är bara under barnets första år man inte behöver ta ut dagar för att behålla sin SGI, efter ettårsdagen måste man ta ut minst 5 dgr/v för att behålla sin SGI, vilket är bra att göra.
    480-60=420dgr, så du kommer alltså ha 420 dagar totalt. MEN om man tänker sig att barnet ska gå på förskola så småningom, är det bra att ha dagar sparade, för förskolan har alltid studiedagar då barnen MÅSTE vara lediga. Då kan det ju passa att ta ut föräldradagar, annars ryker semesterdagar... Dessutom kan det ju vara trevligt att ta ut ett par veckors extra ledighet i samband med sommarsemestern, då kan man använda föräldradagar också.
    Knölar detta till för dig ännu mer nu? Hoppas inte...

I morgon börjar jobbandet igen...

• Julius

Morotsjos såg jag skymten av igårkväll eftersom hon strax efter kl20 kikat in hos mig men inte lämnat några mer synliga spår efter sig...

• snöfall

Låter mysigt med att sticka. Problemet är att jag inte vet hur man gör men funderar ändå allvarligt på att köpa mig ett mönser och sätta igång....

SnutteNuttan - det låter VÄLDIGT tidigt att slemmisen redan lossnat. Det brukar ju pratas om max ett par veckor innan.... Spännande! Du kanske blir först ut bland oss här på tråden!

Här kommer receptet på västerbottensglass. Men, jag måste medge att det lät godare än jag tyckte att det var. Den var så otroligt mättande. Kanske beror på att jag inte är så förtjust i ost egentligen.

100 g riven västerbottenost
    3 äggulor
    1 dl socker
    1 tsk vaniljsocker
    3 dl vispgrädde
    3 äggvitor

BEREDNING
    Riv osten grovt. Tillsätt äggulor, socker och vanlij, rör om. Vispa grädden och rör ner den. Blanda till sist ner de hårt vispade äggvitorna i smeten. Låt frysa ett par timmar. Servera med hjortron eller åkerbär.

Såg att det nu bara var 39 dagar kvar till BF - det minskar och minskar!!

Snart är vi en bunt mammor istället för en bunt gravida tjejer

• Lajban

Hej på er.

Här trycker det på utav bara tusan idag, riktigt obehagligt emellanåt. Liten bänder och vänder och trycker mot både prutt och kisskanaler, så att toaletten är ett välbesökt ställe. Jobbigt att gå och att böja sig så idag har jag föredragit stilla lägen, vilket ger mig stelhet i bäckenet. Usch, trött trött trött idag.

• Linda å Fredde

axxette-
    Men..garantidagarna, är det ngt som ska vara inräknade i dessa 420 dgr??? Är det dessa 60 dgr vi pratar om.? tror jag blir tokig...
    Få se nu om jag har fattat detta.. 180 dgr med SGI, sedan då? Står ngt om 90 dgr m lägstanivådgr. Är det ngt som jag tar ut i samband med dessa 180, eller menar du att jag ska spara dessa till senare??
    Är jag dum i huvudet, eller är detta struligt??
    Du ska ha ett stort tack för att du hjälper mig

• Sarasnaran

axxette - Ja bebisarna får väldans gärna stanna en tid till!

Linda - Ja fk-reglerna är en djungel!

snöfall - Det låter spännande med ost i glass. Lite skeptisk är jag dock.
    Men jag ska absolut prova när andan faller på. Eller du kanske kan komma hit med lite?

Lajban - Vilken tuff dag du verkar ha/ha haft.
    Skickar stor kram och en massa energi!

Själv så har jag gått och ojjat mig hela dagen mest.
    Det molar och gör skitont i ryggen och magen, trycker neråt hela tiden. Sätter jag mig på huk så kommer garanterat bebisen ut.
    Nej seriöst så är det inte alls kul. Ska det vara såhär konstant i 6 veckor till? *blir melankolisk*

Nåväl en ny magbild har jag knökat in i galleriet.
    http://www.familjeliv.se/krypin/snuttenuttan/galleri.php?cur_album=Magbilder

• 4barnsMom

SnutteNuttan Jag känner lika. Hela helgen har varit full av rejäla förvärkar och ryggont! Svider där nere och trycker så man kan tro man ska kacka på sig

Sen när jag var och kissa för tusende gången idag fick jag med ut nåt som likna mysko en slemmis. Bara att dotterns (som är den enda jag sett förut) var större och rödare...

Så nu får det väl vara nog tänkte jag och tog en dusch.... Har bakat och donat i helgen, städat men fått dammsugsförbud av mannen Ska till BM imorgon, kul att se om liten fixerat sig och därför ger mor såna smärtor tro... Var ju öppen sist de titta så snart ramlar h*n väl bara ut

• Sarasnaran

Var du öppen senast?
    Det har du inte sagt!
    Eller har du det och jag har dåligt minne!

Ja nu är det dammsugsförbud för dig! *håller med din man*

• 4barnsMom

Jo, jag blev sjukskriven v 28 för förvärkar i massor. Var då öppen för ett finger, men det var okej för omföderskor, och inte så mycket tapp kvar... Minns inte hur det var med dottern är ju 6 år sen...

Men inte var det såhär mycket sd... Jag har ju gått över med de andra med så min kropp kanske bara luras med mej.. En månad till kan det väl vara lungt men sen så ska jag allt dammsuga

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!