• Sarasnaran

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Ojojoj!
    HUR kunde jag missa att den andra dog?
    *skyller på gravidhjärna*

I denna tråden håller vi till som ska ha bebisutplopp i slutet av Februari.
    Vi har blivit ett härligt gäng här inne nu!

Stor kram till alla blivande Februarimammor!!

• Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!
  • morotsjos

malinz, gjorde som SnutteNuttan och tecknade trygg hansas vänta barn-försäkring. Skandia lär visst ha en också. Sonen försäkrade vi först sedan han var född, är det inga komplikationer är det inga problem att göra det, bara man inte glömmer. Tipset är att kolla med det försäkringsbolag du i så fall vill använda och be dem skicka papper så att de redan finns hemma när du kommer hem med bebisen.

Snutte83, välkommen hit. Kämpigt att vara själv?

• axxette

Snutte83, välkommen!

Har också Trygg-Hansas 950-kronors. Håller med morotsjos om att be om försäkringspapper redan nu och fylla i allt som går. Sen skicka så fort bebis är född!

Tänkte på en sak när det gäller föräldraledigt och föräldrapenning. Om ni har kollektivavtal på jobbet, kolla upp vad som står, i en del avtal står om föräldrapenningstillägg som man kan få utbetalat när barnet föds. Det är ju inte alltid sådant betalas ut automatiskt av någon anledning...

• cast77

Hinner inte läsa nu men skall läsa allt ni har skrivit senare tänkte bara säga att jag har en massa nya kort i galleriet...olika sorters magkort =)

• Linda å Fredde

Med tanke på att jag har gått upp 17 kg *skriker inombords* så har jag insett att det är vatten som gjort att mina fötter är lite svällda och att ringarna börjat sitta tajt..
    Min BM har iofs varnat mig om att jag kommer att gå upp lite mer än normalt, pga att jag inte kan röra mig i samma mån som andra..
    Men det känns förjävligt, rent ut sagt, när man inser hur mkt man gått upp.. Fredde är en lättviktare i jämnförelse... *rullar m ögonen*

I natt har jag sovit sååå otroligt dåligt!! Rullat runt, varit på toaletten 3 ggr (morotsjos, vi är 2...) och liksom bara suckat mig fram genom natten.
    Ingen bra dag idag.. Så jag läser mest bara idag, hjärnan är inte med..
    Ni är så dutti på att skriva tjejer

• Linda å Fredde

kidA- Klart att man kan sola, MEN risken finns att du kan få pigmentfläckar...som inte går bort!! Så jag varnar nog lite... Själv har jag inte vågat. Fick lite fläckar av solen i sommras, d räckte.

Brun utan sol..har aldrig provat. Puder däremot
    Lycka till!!

• Snutte83

Tack =)

morotsjos:
    Eftersom jag varit själv sen början (pappan ville bara va me om den roliga biten :p) så e man ju van, vet inget annat!
    Sen har man ju bra o dåliga dagar, precis som alla andra. De jag kan känna som jobbigt e att man har ingen som myser me magen o känner Lillens rörelser. O att få upp saker från golvet :p
    O man e orolig för hur man ska orka själv sen efter, men har en jättefin familj som ställer upp o bra kompisar =) Skulle inte klarat detta utan dom!

• 4barnsMom

Snutte83 Välkommen! Du ligger 2 dagar före mej. Spännande, första?
    Trist att bli ensam, men i vissa fall bättre än att vara olycklig kanske...

Idag var jag en trött mamma, gick med barnen till skolan, första efter lovet.. Kom 5 min försent... Är ju inte så smidig längre Fröknarna förstod och ojade sig över kulan, var ju 3-4 veckor sen de såg mej sist...

Men det var alltså det längsta jag gått sen jag slute jobba före jul.. Hm... Ska gå med dom resten av tiden tänkte jag, men jösses vilka förvärkar! Och nu på em fick jag ett par som gjorde riktigt ont.. Kanske gör susen mot slutet av januari..

Sen somna jag i soffan och maken fick fixa mat.. Haha, är så virrig!

Nu ska vi skratta gott och se nån ny serie på 4:an om sexproblem.. Popcorn!!

• Sarasnaran

Kanske en Saga - Den ska vi också se! Tjo!

Här blidde det rajtantajtan igår natt. Ohlala säger jag bara!
    Första gången det blev "riktigt sex" på tre månader typ.
    Men nu kunde jag inte hålla mig längre. Hihihihiii! *fnissar hysteriskt*

• Snutte83

Kanske en Saga: tack =)
    jo, bättre o va ensam o lycklig =) Ångrar inget av mina val =)
    Ja, de e första =) såå spännande men nervöst osså jue =)

Ska på första föräldrarutbildningen imorron, ska bli kul o få träffa andra gravida, känner ingen.

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!