• Sarasnaran

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Ojojoj!
    HUR kunde jag missa att den andra dog?
    *skyller på gravidhjärna*

I denna tråden håller vi till som ska ha bebisutplopp i slutet av Februari.
    Vi har blivit ett härligt gäng här inne nu!

Stor kram till alla blivande Februarimammor!!

• Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!
  • Kasper

Hej på er!

Här var en hel del att läsa ikapp! Ni är flitiga

Ellynil: Grattis till lägenheten! Lyssna nu på alla goda råd här inne och ta det lugnt med flyttandet. Jag har också svårt att släppa taget och kontrollen över saker och ting men tycker absolut att du verkligen ska försöka den här gången.

När jag vaknade igår såg magen helt annorlunda ut jämfört med när jag gick och la mig i söndags kväll. Den hade sjunkit, syntes väldigt tydligt. Kanske var det därför det har känts extra jobbigt i helgen, mycket "bök och stök" i magen och det har känts extra tungt. Känns lättare nu men det beror kanske på att det inte trycker så högt upp längre...?

Än så länge har jag klarat mig från vätskeansamlingar. Peppar, peppar... hade gått upp 7 kg sist vi var hos bm, får se vad vågen säger om en vecka.

• cast77

MinervaSkugga- välkommen

Snuttenuttan: När jag gjorde min gipsmage när dottern kom har jag för mig att jag bara köpte åtta rullar....jag gjorde magen på lite mer än sex rullar och skulle alltså fixa till den med återstående. Har inte blivit av och hon är två hahaaa. Hur som helst så testade jag den för två-tre veckor sedan och då var jag lika stor som när hon kom. Nu får jag väl inte ens på mig den!!

Ni gör ju så att jag får backa en massa sidor för ni skriver ju jätte mycket....I dag skall jag i alla fall klippa mig. Så är det gjort tills bäbisen kommer så jag inte behöver göra så mycket med håret (gör jag inte nu heller i o för sig) men man känner sig lite snyggare kanske =)!! Och det behövs...

Vad tycker ni om kommentaren jag fick i söndags: Men oj vad sliten du ser ut (människan vänder sig om och tittar på den jag står och pratar med och säger vidare) visst ser hon trött ut??..... Snäll kommentar va?

Senare fick jag kommentaren från en man på ca 80 år Och du blir bara vackrare och vackrare för var dag....HOnom höll jag på att ge en puss!!

• morotsjos

God morgon! Har sovit dåligt inatt igen. Uppe och kissade tre gånger och sen låg jag och vred mig rätt länge. Men jag har ju inga jätteplaner för dagen så jag ska nog hinna sova ikapp. Vår föräldrautbildning börjar idag, spännande.

Ibland finns det inte ord för hur tramsig man är. Jag lade mig en stund när jag lämnat sonen på dagis. Somnade till och vaknade efter tjugo minuter, helt övertygad om att det var någon i sonens rum (vägg i vägg med vårt sovrum). Tyckte att jag hörde någon som vände sig i sängen och andades djupt. Tog till slut mod till mig och kikade in, tror ni att det var någon där?! Inte mer än en liten sömnig fluga i alla fall. Men det var ju kört att somna om efter det... Så här sitter jag nu, men det är rätt ok det med.

Vätska i kroppen har jag *pepparpeppar* klarat mig ifrån hittills, har alla ringar på fortfarande. Känner dock på dem varje dag, för jag vill ju inte hamna i sitsen att jag inte får av dem... Svullnade lite på slutet förra gången och hade då ringarna i en halskedja istället, men det var mest för att vara på den säkra sidan.

• Anniqa

Mina ringar kunde jag använda mig av tills för en vecka sedan, Jag får på mig dom, men ibland blir jag varm och svullnar upp, då blir dom svår att få av. Jag har bestämmt mig för att inte alls ta på mig dom nåmer.

Ska till BM idag, spännande!

• axxette

Ojojoj, jag hinner inte med, ni skriver och skriver! Kul!

Morotsjos: bra förklarat angående f-ledighet! Hoppas du Linda fått svar nu!

Välkomna ni nya!

Grattis till lägenheten Ellynil!

På tal om jobba... hur länge tänkte ni hålla på med det ni som jobbar än? Jag funderar på att gå ner på halvtid i början av feb (bf 28/2) och sen ta helledigt from. 20/2. Hoppas jag orkar så länge.

Jag är inte ett dugg svullen, än. Skönt! Ringarna sitter som de brukar faktiskt och så var det förra gången också. Är glad för alla krämpor jag inte har! Har känt mig riktigt risig ett par dagar nu, jobbigt att röra sig och är trött i allmänhet. Kissar på natten och dessutom har sonen sovit lite oroligt några nätter nu och det stör min skönhetssömn

• Anniqa

Jag stötte på min BM på Lindex i lördags, hon tyckte jag såg så fräsch ut... måste bero på brun utan sol.. fniss..

• hot fuss

jag känner mig så FRUKTANSVÄRT blek.. kan man sola med bebis i magen? eller är det brun utan sol som gäller? jag blir alltid fläckig av den..

• malinz81

hej tjejer!!!

Har ni tecknat försäkring på de små i magen??? Ringde trygghansa nyss och fick till svar att det var för sent att teckna deras försäkring!

Någon som har något tips på någon bra variant??? Börjar bli lite nervös nu vill gärna få allt klart innan det är dax....

Grattis till lägenheten Ellynil!!!
    Är avundsjuk på dig vi får inte dom lägenheter vi vill ha det verkar vara omöjligt att få tag i ett radhus häromkring!!

Svullen Hahaha brukar skratta åt mig själv har aldrig sett mig så uppsvälld som jag är nu fötterna är snart helt runda ! Har varit så ett tag nu så jag har nog vant mig men det ser komiskt ut!

• Snutte83

Hej! E ny här... har BF den 22/2 =)
    Har varit själv om hela graviditeten, men klarar mig lika bra ändå =)

• Sarasnaran

cast77 - Men jösses! Så säger man väl inte?
    Gubben hade jag slängt mig på dock!
    Va härligt att få klippa sig. Det piggar alltid upp tycker jag.
    Jag ska gå och göra mina naglar i eftermiddag. Har haft acrylnaglar förut, men med mitt jobb så höll dom inte. Men nu ska jag unna mig det. Fick presentkort av svärmor på ny nagelbyggnad så nu minsann.

malinz - Vi tecknade försäkring när jag var i vecka 16 eller något sådant.
    Då tecknade vi vänta barn-försäkringen och gravid-försäkringen eller vad dom nu hette. En fick man gratis och den andra kostade 950 kronor vid ett tillfälle.
    Jag har haft nytta av min då jag druttade på magen och låg inne en natt, men annars vette tusan om det var så lönt.

Snutte83 - Välkommen hit!
    Ja det går lika bra med selleri, som dom säger.

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!