• Sarasnaran

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Ojojoj!
    HUR kunde jag missa att den andra dog?
    *skyller på gravidhjärna*

I denna tråden håller vi till som ska ha bebisutplopp i slutet av Februari.
    Vi har blivit ett härligt gäng här inne nu!

Stor kram till alla blivande Februarimammor!!

• Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!
  • 4barnsMom

SnutteNuttan, Grattis då!! psss, det blidde det här med igår *sss* Men det blir rätt ofta här Allt hänger väl på hur man är!

Serien var ju lite kul och vi satt och insåg hur lyckligt lottade vi är! Men känner igen sig från tidigare förhållanden... Men jag är så pryd, skulle aldrig sitta och diskutera sånt i TV!!! Tänk bara på mamma och vännerna

Snutte83, mmm Jo, jag minns första. Det är en upplevelse att ta in! Nu går det för fort och är mycket annat att hinna med. Men bättre än när jag fick min andra, hade då en son som var liten med och nu är de stora och kloka barn

• Sarasnaran

Om man inte kan slappna av med sin partner...
    Hur i hela världen slappnar man av med en kamera som filmar allt och visar på tv sen??

Aja, man är väldans lyckligt lottad på den fronten när man ser sådana program.
    Mitt stackars underliv har verkligen inte varit sig likt nu den sista halvan av graviditeten.
    Öm hela tiden och det känns som om det är ett enda stort ömt blåmärke därinne.
    Som tur är så kan man ju ha sex utan själva penetrationsdelen. TACK gode Gud!
    Så alldeles öken har vi ju inte haft det. Hihi!

• hot fuss

min stackars man ficktill det 2-3 ggr förra veckan. innan dess i början av november.. så här är det näst intill öken

• Sarasnaran

Stackars dessa män!

Man önskar ju att dom verkligen förstod vad det är som händer i kroppen och hur det känns. Inte bara att "det inte blir någe åka av ".

Som tur är så är min man väldans förstående, men alla har ju inte den turen tyvärr.

• hot fuss

min man är otroligt förstående. jag snäste av honom ngn gång för länge sen o förklarade att tjatsex är inget jag går med på.. sen den gången så brukar han mest upplysa mig om att han faktiskt skulle kunna tänka sig sex ngn dag "så det är bara att säga till när du vill.."

• 4barnsMom

Jo, visst seru! Kamera i högsta hugg och på morgonen! Mmmm, inte för att jag är SÅ pryd men där går min gräns med... Sen alla samtal, och att ljuga för sin partner... Det skulle inte jag gilla om min gjorde...

Min lust har konstigt nog varit konstant som vanligt, min man är sååå lycklig! Tur att han uppskattar det då.. Men börjar känna sig en aning otymplig dock..

• Sarasnaran

Morrn morrn!

Sovit så urbota skitdåligt. Örk!
    Ungen (ja ni får ursäkta men idag är vi inte kompisar - jag och bebisen) har inte sovit nånting alls och jag är så sabla ostabil i magen. Kul kombo. Not.
    Tycker jag äter alla "rätta" saker och dricker mycket men jag producerar så mycket gas att jag nog skulle kunna förse hela byggnaden i ett år eller mer och kan inte gå och göra nummer 2 mer än var tredje dag, och då gör det såklart döont.
    *inleder dagen med en massa pipande*

Svägerskans tvillingar kom inatt.
    Vecka 34+2 med kejsarsnitt.
    Alla mådde finemang och nu får de små rackarna ligga i kuvös ett tag och hålla värmen.

• axxette

Godmorgon!
    Har sovit jättebra (nåja, jämfört med senaste veckan iaf) i natt! Känner mig pigg och har inte gäspat en gång, ännu. Ska snart sätta mig och läsa ett tungt, men intressant dokument inför ett jobbmöte, då lär väl gäspningarna komma...

Kul Snuttenuttan! Nu är du faster! Skönt att de väntade tills nu med att komma ut. Får ni hälsa på dem?

Hur har ni på era BB, är det okej med besök hos er? Hos oss får inga andra än pappan och syskon komma till avdelningen, men man kan träffas i cafeet. Men det gör vi inte, de får komma hem sen när vi är hemma.

Missade tydligen ett intressant program, kanske går i repris.

• cast77

Ojoj sex ja det är något sälsynt. Men jag kommer ihåg när jag väntade Maja då var jag värsta nymfomanen....Men maken tyckte det var kalas bra =). Den här gången så har vi ju sexförbud....som bryts max en gång varannan vecka....mer går inte finn varken ork eller lust till det :/.

Nätterna är inte roliga alls...det är ju jobbigt att försöka sova!

Jag har i alla fall klippt mig, färgat håret, rakat benen, bikinilinjen och under armarna i går...känner mig som en ny människa hahaaa. Hade inte rakat benen på jaaa sedan i september tror jag! Nu skulle jag bara vilja gå på en fotbehandling så får lillan komma...

Snuttenuttan....härligt att få snygga naglar!

Skall till bm i dag vid ett tiden så då får jag nya siffror...Spännande och se om magen kan ha vuxit mer än sist. Hade då 31-32 i sf mått och det var tre veckor sedan...

Vi kommer troligen att flytta in i huset helgen den 21 och jag LÄNGTAR efter att få börja pyssla...Har inte fixat ett hem på evigheter...först så flyttade vi ju till usa sedan har vi ju bott hon min mamma och pappa.....

I helgen skall vi åka till Paradisbadet (därför jag rakade mig kanske jag skulle sagt...) och träffa massa släkt!

• morotsjos

Här skrivs det massor...

Snutte83, tror också att det är bättre att vara ensam och lycklig än att vara två och olycklig, har flera exempel på det i min omgivning så jag tror säkert att du har gjort rätt val. Och man klarar mer än man tror, så det blir säkert strålande när lill*n tittar ut!

Lust, är det något man kan äta? Och sex, vet inte så noga vad det betyder, har det också med mat att göra? Så illa är det på den fronten. Jag är stor och otymplig, saknar lust och kan knappt röra mig i sängen, så det blir inte mycket av den varan. Men det var sorgligt nog likadant förra graviditeten, så vi var liksom förberedda. Tog ett tag att komma igång sen, men det ordnade sig efter några månader

BB-beök, tja, det beror förstås på om jag får gå 35 fulla veckor. För då föder jag i Ystad och där är det fria besök utom mellan 13 och 15 då det är siesta. Måste jag åka till Lund eller Kristianstad vet jag inte hur det funkar där (och har inte för avsikt att ta reda på det heller).

Var på första FUB igår, 4 par som väntar tvillingar. Tre av oss var beräknade nästan samtidigt (måtte inte alla föda samtidigt, då blir de kraftigt underbemannade på förlossningen) och ett par i slutet av april. Kul att träffa andra i samma situation. Vet inte hur mycket konkret fakta det kommer att ge, men vi har ju gått FUB tidigare när vi väntade sonen så det känns mindre viktigt den här gången. Är iofs en del tvillingrelaterat jag vill veta, men jag har ju mål i mun, så jag kan fråga om det jag inte får veta.

I övrigt, det är två plusgrader, blåser isvindar och de säger att det ska regna idag. Blä. Men sonen var i alla fall solen själv när jag lämnade på dagis, så jag känner mig rätt glad ändå.

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!