• Sarasnaran

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Ojojoj!
    HUR kunde jag missa att den andra dog?
    *skyller på gravidhjärna*

I denna tråden håller vi till som ska ha bebisutplopp i slutet av Februari.
    Vi har blivit ett härligt gäng här inne nu!

Stor kram till alla blivande Februarimammor!!

• Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!
  • Ellynil

*JIPPIE* Fick precis reda på att vi fått fyran som vi stog tvåa på! YES! Kanske blir lite kämpigt att flytta med en nyfödd bebis (inflyttning 1/4), men det är smällar man får ta!
    Vi får ju trots allt två extra rum plus större vardagsrum och kök. Dessutom finns det tvättmaskin i lägenheten! Inget mer springande ut i kylan!!!!

Vad väldigt omotiverad för att pyssla och greja i den här lägenheten jag blev nu!

• Ellynil

frutti: Nope, det har jag faktiskr inte prövat... Låter ju VÄLDIGT kul med mösstvång! De som är så himla snygga! *hihi* Men du är ju inte ensam om att ha det iaf!

• cast77

Vad ni skriver mycket....har glömt bort alla jag tänkte svara på så jag tar de sista bara ;) ni får ursäkta!!

Ellynil Grattis till lägenheten!!
    frutti: får inte gå ut och gå!! Glöm nu inte mobilen om du mot förmodan lämnar hemmets trygga vrå!! Hoppas att allt är bra nu!

Själv så var jag ut i lördags....det var en evighet sedan. Val av plats gjordes pga deras snacksmeny =) så att jag fick i mig lite gott också hahaaa var hur som helst skitroligt men otroligt jobbigt!

• morotsjos

Grattis till lägenheten Ellynil!

Känner mig som en enda stor sammandragning idag. Har sovit ett tag och vaknade av att magen verkligen drog ihop sig och att det tryckte neråt som tusan, hoppas innerligt att det inte är tecken på något. Har liksom inga regelbundna sammandragningar, och det gör inte ont heller. Har däremot lite molvärk i ryggen. Dock inget som jag känner igen som värkar sedan sist.

Vattengympa, mmm, börjar på torsdag igen *längtar*. Fullt med bebisrelaterade aktiviteter framöver, första gången på tvillingföräldrautbildningen imorgon och vattengympa på torsdag. Samma upplägg nästa vecka plus tillväxtultraljud på måndagen och vanlig bm-kontroll på onsdagen. Längtar efter att se småtrollen igen!

Har som väl är en icke-digital titta-tryck-kamera också, bara ingen film till den. Minns från förra gången att det är bra med en enkel kamera, dels om man vill be förlossningspersonalen om fotograferingshjälp och dels för att man kanske inte är på topp vad det gäller tusen detaljer under/efter en förlossning. Alltså går systemkameran bort (den har vi dock film till...).

• Sarasnaran

God eftermiddag!

Grattis till lägenheten Ellynil!
    Nog blir det lite kämpigt att flytta precis då, men å andra sidan kan du gosa och mysa sen när allt är klart. Du får helt enkelt låta dom andra flytta och du enbart peka som jag gjorde när vi flyttade.
    *fniss*

Frutti - Det var ingen tvekan om att det var slemmisen. Slemmig fast ändå i chockerande fast konsistens faktiskt. Ploffs. Och det tjoffade till i toan så det stänkte upp vatten på skinkorna. Iuuuh! *skrattar högt åt mig själv*
    Att man ska vara med om det fler gånger är inte direkt något jag längtar efter.

morotsjos - Kul att se dig igen!
    Ta det nu lugnt och bara "va" idag.

cast77 - Ja här skrivs det för glatta livet av oss som inte har något liv.
    Moahahaaa!
    Så grattis!

Julius/Gulliver - Då hoppas vi att PLUS kommer väldigt snart isf för det är strängeligen förbjudet att ha fler än ett konto per person. *tittar strängt*
    Att du har ett och din make ett är helt okej, men brorsan? Nixpix. No can do.
    Jag ska inte "avslöja" dig personligen, men kommer någon annan illvillig på det och anmäler så finns det inte så mycket jag kan göra. Tyvärr "straffas" man med att ALLA konto tas bort.
    *förvarnar*

Idag har vi varit på apoteket och skulle köpa gipsbindor att göra en avgjutning till magen med. Men dom hade inte inne så mycket som jag ville ha!
    10 rullar har jag blivit rekommenderad att köpa, så dom fick beställa hem. Ska hämta på onsdag och sen blir det kladdelikladdela med gips.

• MinervaSkugga

Wiiie. Får man vara med här om man har BF 1 Mars men har anlag för att han ska komma ett par veckor tidigare?!

• Sarasnaran

Självklart MinervaSkugga!
    Va fint nick förresten! Är det ditt namn?
    Låter trolskt och lite mytiskt.

• MinervaSkugga

SnutteNuttan: Tack! Nja. På sätt och vis. Det är mitt pseudonym när jag skriver. Skriver mycket noveller, krönikor etc etc...
    Minerva kommer dels från en gud och dels från en kattliknande varelse.
    Skugga var mitt smeknamn när jag var liten..

• morotsjos

*jubelsång från morotsjos* Har lagat kameran och lagt in en ny bild under graviditeten.

Lugnt och lugnt, SnutteNuttan, ska snart hämta sonen på dagis... Men jag vilar allt jag kan.

Välkommen MinervaSkugga, tackar för lite sällskap i mars (bf 3/3)!

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!