• Sarasnaran

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Ojojoj!
    HUR kunde jag missa att den andra dog?
    *skyller på gravidhjärna*

I denna tråden håller vi till som ska ha bebisutplopp i slutet av Februari.
    Vi har blivit ett härligt gäng här inne nu!

Stor kram till alla blivande Februarimammor!!

• Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!
  • snöfall

God kväll allihopa

Har också börjat pyssla lite inför minis ankomst. Idag har tvättmaskinen gått varm för att tvätta upp alla kläder, filtar etc. Jag slutar aldrig att fascineras över hur söta kläderna är Däremot så vill jag handla MASSVIS med mer kläder, även fast vi har en hel del. Var in på PoP idag och skulle ha kunnat köpa mycket där! Är lite småtokig i deras kläder och i "laban"-kläder!

Mysigt med sambo/män som shoppar till bebisen. Min sambo är inte intresserad av det där över huvudtaget - kläder, måste man ha det???? Blir lite avis på er som har killar som kommer hem med saker till bebisen, det kommer nog inte min att göra. Men, vem vet - han kanske överraskar han också. Vi har inte fått våran vagn ännu, men hoppas att den kommer någongång nästa vecka eller v.3. Har inte köpt ngn spjälsäng ännu och den vi vill ha är slut på IKEA över hela Sverige och dom visste inte när dom skulle få hem den. Lite panik!

Tror att jag har börjat få lite foglossning... Har ju inte haft det tidigare, men det
    tar ont som vid svanskotan kan man säga. Ni som har foglossning, var känns det för er?

Muffins med pollykulor lät ju störtgott!! Har jag aldrig tänkt på att man kan göra. Du får gärna lämna ut receptet! Sambon har varit så duktig idag så han har gjort hemgjord "västerbottensglass" som vi ska ha lite hjortron till. Mums! Ibland är han för gó (trots att han inte handlar bebisprylar )

Lajban - trist att du fortsätter att gå ner. Låter lite konstigt tycker jag. Men å andra sidan så kanske bebisen växer så väldigt mycket nu att du inte hinner äta tillräckligt ??? Min kompis som fick barn alldeles nyss gick i och för sig inte ner den sista tiden, men hon stod helt stilla den sista månaden.

Trevlig helg på er!

• axxette

SnutteNuttan: Ja, ett enda ul får vi här, tidigt dessutom , redan i v. 14-15. Undra varför dom gör så olika i olika landsting och på olika sjukhus inom samma landsting, för så är det här. Tack för muffins :-/

Lajban: Det där med att gå ner i vikt är ju roligt bara ibland, mest när man inte är gravid. Men om bm inte tycker det är anmärkningsvärt så är det ju bara att lita på det! När ska du dit nästa gång?

Snöfall: Jag har haft lite känning av foglossning, då har det känts i ryggslutet/svanskotan och i ljumskarna. Jag trodde att om man väl hade börjat känna av fogl. så fick man dras med det resten av graviditeten och kanske lite till, men min har kommit och gått. Skönt!

Är lite piggare nu än för ett par timmar sen. Är riktigt skönt med långhelg nu! Ska till landet, härligt med all snö och allt mörker där. Elda brasa och slappa! Trevlig helg allihopa!

• Sarasnaran

Va mysigt det låter axxette!

Ja foglossningen ja... Det har jag dragits med sedan vecka 12.
    Sjukskriven sedan vecka 14 på heltid.
    Det började bak i ryggen på varsin punkt ovanför skinkorna liksom.
    Sen fram i blygdbenet.
    Det känns som om allt är ett enda stort löst pussel.
    Inte skönt alls.

Jag är egentligen ganska trött... Fast Conny ska jobba natt imorgon så han vill vara uppe lite till. Och det är ju så sabla trist att gå och lägga sig ensam.

• 4barnsMom

Ahhh, fram känns det som att blygdbenet ska gå av... Speciellt om man reser sig för bredbent. Eller om man har gjort nån (o)lämplig aktivitet med benen brett Om man får säga så , då är det ont i några dar här...

Och bak i höfterna gör det ont som bara den i vissa lägen, när jag ska upp från golvet...
    Just som ett löst pussel, känns som man skulle kunna gå isär...

Har varit ute och runt idag, till min mor som tillslut erbjöd sig att knyta mina skor när jag skulle gå... Hon såg väl hur drygt det var

Min dotter 6år, sa en fin sak imorse, satt nedanför mej och tog på mina strumpor Då hon säger lite försynt, magen växer och låren med! Jag blev nog bara tyst...

Nu ska jag försöka sova lite, bara måste ju in här först...

• Caza

Jag vill också göra fler UL! vi får bara göra ett, vid v. 18 ca. Jag vill se min lilla bebbe igen
    Känner h*n gör jag mest hela tiden.
    Jag har bara känt av foglossning nån gång, på promenad. Sammandragningar får jag när jag anstränger mig här hemma. Och anstränga sig är tydligen att plocka ihop tvätten som jag gjorde i morse.
    Stackars dig SnutteNuttan. Att ha så ont så länge. Usch! Jag tyckte det var jobbigt att må illa nästan hela tiden. Men inte så mycket sen jag slutade jobba innan jul. Skönt!

Min älskade sambo gör det mesta nuförtiden. Det tråkiga är att jag fortfarande blir rastlös...fast jag egentligen inte orkar göra något. Lite schizofren är jag nog
    Måste städa lägenheten idag. Vill inte, orkar inte, men jag klarar inte av att ha det så här smutsigt! vi har nämligen målat och tapetserat bebbens rum och inte städat sen dess....
    Skitgrisar är vi.....

• Linda å Fredde

Äntligen får jag rå om datorn lite!! Fredde satt hela dagen igår + natten!! Tror han kom å la sig strax efter kl 3... *litet morr* Hatar ju att somna ensam..
    Så nu har jag varit vaken i några timmar, ätit frukost och surrat i telefon med en väninna i 1,5 timme..*hämtar andan*

axxette- Om jag minns rätt, så var det min BM som förklarade detta med vissa minusgrader till mig.. jag blir sååå förvirrad av denna kvinna alltså.. Ja,ja.. man lär nog känna sitt eget barn bäst och dess gränser!

Amningsbh.. jag väntar med det till bebisen kommit och mjölken runnit till. Vet ju inte hur stOra dessa kan bli.. Har sett en stadig och billig på Lindex. 169 kr! Passar plånboken perfekt. Fick varningensord ang H&Ms BHar.. från en som jobbar där t.o.m.. Men som sagt, alla tycker vi ju olika..

SnutteNuttan- Muffins m POLLY!!!!??? Åååhh..GALEN i Polly!!!!!! Vad kan jag muta med för att få receptet?? *ler*

snöfall- västerbottenglass?? Detta recept vill jag oxo ha *tigger å ber* Herregud, tror att det mesta retsar kring mat för min del idag

Ha en fin helg m magen tjejer

• hot fuss

jag köpte amningsbh fr HM o den var enl mig fullkomligt värdelös faktiskt. inget resår i axelbanden alls vilet innebär att de bara hasar ner för mig.. skitjobbigt. men jag kan ju ha en konstig kropp/konstiga axlar.. vad vet jag.

sen köpte jag Trofébhar på ullared. 99 kr styck. o de är HELT gudomliga. jag som har svårt att hitta behar annars fullkomligt avgudar de här. bella tror de heter. trofé bella. skitfina o jättesköna.

här såg jag fram emot en mysig hemmadag med dottern. maken jobbar till 18. så vi la oss framför teven o kollade på babe - den modige grisen när PLINGPLONG agnes bästis ringer på o säger att de ska fira serbiska nyåret idag o ska ut i skogen o grilla helstekt gris.. så nu är agnes med dem dit hela dagen. hon kommer bli helt förstörd när hon ser grisen ju... stackars barn.. o jag ska väl bara slappa idag då eller ngt... baka ngt gott kanske..

• Sarasnaran
    Muffins med lingon, kokos och choklad
    Blir 12 stora muffins
    Du behöver:
    200 g rumsvarmt smör
    2,5 dl strösocker
    3 ägg
    3,5 dl vetemjöl
    1 dl kokosflingor
    1 tsk bakpulver
    1 tsk vaniljsocker
    1 dl vispgrädde
    Rivet skal och saft av 1 apelsin
    En påse Pollykulor

Gör så här:
    1. Sätt ugnen på 200 grader.
    2. Rör smör och socker poröst. Tillsätt äggen ett i taget.
    3. Blanda de torra ingredienserna och rör ner dem i smeten. Tillsätt grädde och Pollykulor.
    4. Grädda i mitten av ugnen 20–25 minuter. Prova med sticka.
  • Lajban

KidA, det är inte säkert hon blir förstörd när hon ser grisen. vi köpte ett helt lamm för ett tag sen och då ville min dotter såklart se det, det låg i en svart plastsäck i farstun, och jag tänkte att nu kommer hon aldrig äta lamm mer, hon väntar sig väl en liten vit ullig varelse, men hon tog det med ro och älskar fortfarande att äta lamm. Hon är inte som jag när jag var liten i alla fall.

Axette, jag ska till bm den 17e igen, två veckor emellan alltså, men de väger aldrig mig där. Det gör jag hemma. Men om jag fortsätter gå ner eller börjar må dåligt ska jag ta upp det igen. Nu mår jag bättre än på hela graviditeten, känner äntligen lust att göra allt som alla hållt på med hela tiden, men jag bara mått illa och haft ont. Jag väger ungefär 2 kg mindre än när jag födde min dotter nu och räknar med att gå upp 2 kg, så att cirkeln är sluten och allt äntligen blir som det borde vara. Nu mår jag ungefär likadant som jag gjorde hela graviditeten med dottern. Problemen sitter i bäckenet, men endast om jag snedbelastar, sitter eller ligger så att jagh blir stel. Alltså räknar jag också med att åka till BB i v39+1 som jag gjorde förra gången.

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!