• Sarasnaran

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Ojojoj!
    HUR kunde jag missa att den andra dog?
    *skyller på gravidhjärna*

I denna tråden håller vi till som ska ha bebisutplopp i slutet av Februari.
    Vi har blivit ett härligt gäng här inne nu!

Stor kram till alla blivande Februarimammor!!

• Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!
  • Ellynil

Vad alla pysslar och fixar!

Jag har inte gjort NÅGONTING, känns det som! Får börja på med allt nästa vecka när jag går på min HP. Vill helst fixa och dona själv. Tycker mest att sambon gör på fel sätt när han ska hjälpa till... Ja, dessa hormoner är väl trevliga?!
    Fast vi har iaf köpt vagn... Den får sambon in och hämta när jag och bebisen ligger på BB, tror jag.

Ja, visst är det lustigt att folk tror att de kan komentera magen hursom helst och när som helst, bara för att man är gravid? Jag har personligen inte så mycket emot det, iaf inte när det är folk jag känner, men ändå! Jag tror jag hade åtminstone 20 kunder på jobbet idag, som nämde något om min mage! Helt otroligt egentligen...
    Hade ni kunnat med att fråga kassörskan på ICA om det inte är dags snart? Och om hon är HELT SÄKER på att det inte är tvillingar?!?

• Linda å Fredde

Idag tvättar Linda. Bebiskläder å lite annat!! *S*
    Har fått ärva en heeel del sängkläder, som är helt oförstörda.. men som dock behöver lite hjälp av klorin!! En massa jäkla spets på allt, så jag måste dessutom ta fram strykjärnet.. *hatar*
    Så jag tillhör skaran som har påbörjat förberedelserna. Men någon packad väska, d får nog dröja för mig.. Tror faktiskt att denna bebis kommer att låta sig väntas på..bara en föraning... *fnys*

En sak undrar jag dock över.
    Jag har lapp-fobi!! Dvs att jag avskyr alla lappar som är på alla kläder. Dom ryker fortare än f*n på mina egna kläder...Men hur ska jag göra på bebbens kläder??
    Orolig för att dessa lappar ska skava och bli till "bollar" mot huden.. Oxo orolig för att kanterna blir hårda om jag klipper bort dem..
    Någon som vet? Någon som har erfarenhet av lappar? *skratt*

Hmm... kan ju sprätta bort dem..men då vet man inte vilken strl det är på plagget sen...

Go´kväll... *S*

• 4barnsMom

Linda, jag har ju en del kläder från mina större barn och där har jag klippt en del lappar. De som varit hårda eller skavt, man ser rätt så bra storleken på plagget. De är ju så ömtåliga de små och en del lappar är grymt hårda..

Japp, nu är vaggan bäddad och klar, tackar för uppfinningen torktumlare för jag har inte tålamod att vänta... Jag kravla upp och hämta den på vinden nu på em när maken jobbar Sen tog jag ett foto och skickade till hans mobil Haha, han tror att jag är en galen snart.

Sen har jag tvättat alla pojk o flick kläder så det är bara att rycka rätt påse sen, vilken flaschback det är. Åhh, när jag köpte det här och vad söt den här är osv...

Så nu ska jag vila och bara softa resten av kvällen... Lite här på fl förstås...

• axxette

Åh vad trött jag blir, hade skrivit en massa, gick ifrån datorn en stund och "någon" hade varit framme och loggat ur mig och allt hade försvunnit... orkar inte skriva nu, ha en bra kväll!

• 4barnsMom

Linda, jag har ju en del kläder från mina större barn och där har jag klippt en del lappar. De som varit hårda eller skavt, man ser rätt så bra storleken på plagget. De är ju så ömtåliga de små och en del lappar är grymt hårda..

Japp, nu är vaggan bäddad och klar, tackar för uppfinningen torktumlare för jag har inte tålamod att vänta... Jag kravla upp och hämta den på vinden nu på em när maken jobbar Sen tog jag ett foto och skickade till hans mobil Haha, han tror att jag är en galen snart.

Sen har jag tvättat alla pojk o flick kläder så det är bara att rycka rätt påse sen, vilken flaschback det är. Åhh, när jag köpte det här och vad söt den här är osv...

Så nu ska jag vila och bara softa resten av kvällen... Lite här på fl förstås...

• 4barnsMom

Snacka om att min hade hakat upp sig... Blev två ju

• 4barnsMom

En fundering... Jag är sååå sugen på allt! Kaffe, choklad, mat, godis.. Sen när jag har det jag för stunden MÅSTE ha framför mej så vill jag inte ha...

Kaffe är så med flera gånger om dagen, så nu har jag kokat en mugg igen och ska prova, har jag tur så får jag i mej halva innan jag kväljer.... För just nu så bara måste jag ha kaffe!!

• malinz81

Hej tjejer. Nu har jag vaknat igen det var ett tag sen jag skrev något...

Var hos BM i dag och allt varsom det skulle mitt hb hade gått upp till 131 dröm om min förvåning :-0 och nu erkände äntligen bm att jag kanske låg lite högt på kurvan men hon trodde inte att bebisen skulle väga mer än 3600-3700g när den kommer ut ...Men den lill* vill inte fixera sig än så är den ruckbar jag som ville att det skulle avra fixerat nu så att h*n tittar ut snart.
    Jag känner mig som en flodhäst vill inte vara sån här längre vill bli liten igen jag hade nu i v.33 gått upp 15kg fyyyyyyyy. Och när jag beklagade mig för bm säger hon glatt det syns ju inte alls att du gått upp sååå mycket. Som om det skulle kännas bättre då.. NÄÄÄ!!!

Måste klaga lite till.... kan inte sova på nätterna det spelar ingen roll vad jag gör antingen måste jag upp och kissa eller så vaknar jag av att jag vänder på mig och måste då ha med mig alla kuddar för att ha någon som helst bekvämlighet. .
    Men så upptäkte jag att på dagen eller eftermiddagen går det jättefint att sova somnar på 2 sek. och sover hur skönt som helst...

Någon mer som har det så här eller är det bara jag som är konstig????

• Linda å Fredde

Har inte haft ngt problem med sömnen till för ngn dag sedan..

Stackars Fredde väcker mig fler ggr om natten.. Antingen så skriker jag rätt ut, snurrar förvirrat runt eller snarkar som 3 fullvuxna karlar...*asg*

Nu har jag börjat gå upp på nätterna för att kissa oxo...precis som jag gjorde när jag hade urinvägsinfektion... *orolig* Ska till BM på måndag, lämnar urinprov då och hoppas på att jag inte har fått tillbaka det igen...

Konstigt nog är jag inte trött under dagen, men jag å Fredde har iofs någon slags sov-marton just nu.. så jag sover ganska långt in på dagen.. Känner inte igen mig själv..
    Så malinz81, du är inte ensam *S*

• Linda å Fredde

ja just...
    Kanske en Saga- tack! Då gör jag som så...jag klipper av alla lappar, eller sprätter bort dem.. vill inte skada lill* bebben min *S*

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!