• Sarasnaran

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Ojojoj!
    HUR kunde jag missa att den andra dog?
    *skyller på gravidhjärna*

I denna tråden håller vi till som ska ha bebisutplopp i slutet av Februari.
    Vi har blivit ett härligt gäng här inne nu!

Stor kram till alla blivande Februarimammor!!

• Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!
  • axxette

Jag blev igångsatt, vattnet hade gått, men inga värkar av sig själv. Hade en TENSapparat, mannens massage, varm dusch och varma riskuddar i flera timmar, sen lustgas ett tag, svårt att säga hur länge, sen ryggbedövning=himmelriket! Anders, narkosläkaren (jag har ingen aning om vad bm hette...) var min bästa vän! När bedövningen verkade vilade jag och mannen ett par timmar, sen var jag helt öppen, krystade en stund och sen var Arvid ute. Visst låter det lätt, men det var riktigt, riktigt tungt där innan min vän Anders kom.

• fruL

Hej,

Jag har BF den 28 februari, hittade denna tråd först nu!

Mitt nick här är fruL, jag är 35 och väntar mitt första barn.

Följer gärna er andra som väntar barn ungefär samtidigt! Hoppas att ni mår bra. Jag mår ganska bra, men sover uselt om nätterna. Det beror på allt från otymplig mage till nästäppa och vadkramper. Det känns i kroppen att det börjar närma sig, man känner sig lite mer höggravid helt enkelt. Jag gissar att fler känner som jag...?

Må gott!
    fruL

• Lajban

Jag har nog också gått upp ca 14 kg, men det hade jag gjort redan för två månader sedan.

Katrinplommon är gott, men jag har inte så stora problem så länge jag äter min havregrynsgröt med russin och linfrö varje morgon.

• Nattvinge

SnutteNuttan: 49...

Jag känner mig superpeppad inför förlossningen, jag är sååå nysfiken (egenhändigt ihopsnickrat ord - nattvingianska) på hur jag ska göra allt, om jag kommer att kunna göra som jag vill göra eller om jag kommer att bli mer beroende av vad bm säger. Jag är en riktigt mes så jag är väldans förvånad att jag inte är rädd för smärtan Min absolut största rädsla är att jag ska kräkas.... jag har emetofobi så det är lite knepigt

Annars är jag döless på att jobba. Trots mitt stillasittande jobb så får jag ont i fogarna av att jobba en hel dag. Igår hade jag världens aktivaste troll plus sammandragningar dessutom, vi får se hur det blir idag... Ska försöka jobba hemma en dag i veckan hade jag tänkt tills dess att det är dax att gå hem och vila upp mig inför förlossningen

• cast77

Ja förlossningen...Har inte ens börjat snickra på förlossningsbrevet ännu...men det kommer väl! Två bra böcker om ni vill läsa

Att föda av Gudrun Abascal

Sedan du fött av Maria Borelius

De är absolut bästa böckerna jag läst om just förlossning och eftervård. Tar upp mycket som man inte tänker på och som de som fött glömmer eller har förträngt att berätta!! Läs dem!!

Nästan alla jag stöter på nu frågar om jag väntar tvilligar, det var roligt i början men nu börjar det kännas tungt faktiskt! Jag vet att magen är enorm och baouta stor men snälla kan ingen bara säga vilken fin mage du har =(
    Ni får ursäkta mitt gnäll men allt är ganska jobbigt just nu....

• axxette

Välkommen fruL! Vi har samma bf!

• Anniqa

cast77: Du är inte ensam om att höra att du väntar tvillingar...Det får jag typ höra hela tiden, jättejobbigt. Senatste kommentaren av en pensionär var att "Du spricker ju snart". Då har man verkligen lust att säga något spydigt tillbaka, att inte är du så smal heller. Jag är dessutom inte speciellt stor (tycker jag själv) Jag var ännu större vid min förra grav. Nu känner jag mig ganska så smidig!? jämfört med då. Då samlade jag på mig en massa vatten, var svullen överallt, fötterna... Händerna svullnade så jag tappade känseln i fingrarna.. Nu älskar jag min mage! Och känner att jag inte tål dessa kommentarer. Jag läste faktiskt i en tidning att en gravid kvinnas kropp kommenteras alltid!

Jag har för övrigt gått upp 10 kg.

Smärtlindring vid förlossning? En evig fråga, men man vet aldrig vilken situation som kan uppstå.. Själv kunde jag inte ta någon smärtlindring, utan kräktes och skrek mig igenom min förra förlossning. Denna gång känner jag mig tveksam inför typ epidural. Jag smärtlindrings biten då jag är där.

• bringiton

Nooo! En av alla gånger jag vaknade i natt så var fingrarna helt uppsvällda och kändes konstiga att böja. Någon mer??

• Anniqa

Frutti; Så hade jag vid min förra grav. skitläskigt! Till slut tappade jag känseln helt, det var jätteskumt att tvätta håret.

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!