• Sarasnaran

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Ojojoj!
    HUR kunde jag missa att den andra dog?
    *skyller på gravidhjärna*

I denna tråden håller vi till som ska ha bebisutplopp i slutet av Februari.
    Vi har blivit ett härligt gäng här inne nu!

Stor kram till alla blivande Februarimammor!!

• Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!
  • mmfl

Hej allihop!
    Jag är gravid och har bf 21/2-06, nedräkningen har börjat!!

Läste om problem med åderbråck, jag har det nu och har haft det med de två senaste barnen också. Har bara på ena benet men de sträcker sig från blygdläppen ned till tårna. vissa ytliga och andra djupare. Har fått kompressionsstrumpbyxor utprovade av DSK. Vanliga stödstrumpor är skönt med ger inte det rätta stödet. Be BM om en tid hos DSK så får man sådana utprovade.

// Agnest

• morotsjos

Får väl kolla med bm om magnesium, har fortfarande småont i vaden...

Vikt igen. Fick HM-katalogen igår och satt nyss och tittade på snygga modeller i fräscha sommarkläder. Minns att jag verkligen kände mig jättelåg några månader efter sonens uttåg ur magen, för jag kände mig bara tjocktjocktjock. Försökte tänka på vad jag åt, men dels hade jag ett grymt sötsug och dels hade jag aldrig tid att laga vettig mat, blev mycket halvfärdigt och inte så mycket grönsaker alltid. Gissar på att den biten inte blir bättre den här gången, nu kommer det ju att vara tre barn som ska tas hand om... Men, det som tröstar mig nu är att jag ändå gick ner allt utom 2 kg, och det utan ansträngning. Den stora viktnedgången kom dock inte förrän sonen var uppåt halvåret då jag ganska plötsligt tappade flera kilo. Sammanfattningsvis kan man väl glömma Beach 2006 på en gång, får satsa på att vara smal och snygg sommaren 2007 istället

Och ny snörapport, det snöar fortfarande...

• Kasper

Hej på er allihopa!

Oj, vad ni skrivit sen jag kollade sist! Jag är ledig från jobbet och har inte kikat in sedan i fredags...
    Min ledighet började tyvärr inte speciellt bra... När jag kom hem från jobbet i torsdags eftermiddag hittade jag en av mina älskade katter liggandes på sovrumsgolvet. Tyvärr var det för sent att göra något och vi vet inte vad som hänt henne... Hon var precis som vanligt på morgonen och inte var hon gammal heller...
    Julafton var inte den bästa jag och min sambo haft om man säger så... Vi försökte naturligtvis hålla humöret uppe och tänka på gladare saker som bebisen i magen osv.
    I tisdags var det dags för roligare saker i alla fall, vi var hos BM igen. Allt var som det skulle och vi fick höra länge på vårt lilla pyre. Jag har gått upp ca 6 kg från min utgångsvikt, gick ner en hel del i början dock men vet inte riktigt hur mycket. SF-måtten var 30 cm, precis på mittkurvan som vi följt hela tiden.
    Här snöar det också men värst är vinden, allt bara yr omkring. Hade tänkt mig en promenad idag men jag håller mig nog inomhus. Blev bullbak i förmiddags istället.

/Erica

• Sarasnaran

God eftermiddag!

Beklagar att er kisse lämnat jordelivet Kasper.
    *skickar en flock med räkor till katthimlen*

Här snöar det som in i bänken kan ni tro! Bara vi lämnade bilen i en halvtimme så fick vi skotta oss fram till den sen.

Upplys en som inte vet...
    Vad är gbs?

/Sara

• morotsjos

SnutteNuttan, här kan du läsa om GBS

www.vardguiden.se/Article.asp

Håller på att baka bröd. Sonen ville "bakka boulla" och brödet i frysen är slut, så det passade ju bra. Men han var med under degberedningen, sen var det snölykta utomhus med pappa som gällde. Han har i alla fall kommit över sin rädsla för snö

Känner mig susig i huvudet idag. Och har lite sammandragningar. Har inte haft det på länge inser jag. Får bli en lugn kväll.

• 4barnsMom

Morotsjos Jo, det ska ta 9 mån att återställa... Hm.. Sonen är snart 9år och dottern 6 på bf... Hihi, det är lååånga 9 månader Men jag ska ta itu med det snart igen... Hehe

Här är det med massor av snö, det kom väl idag till oss... Och där jag bor på höjden lastar molnen lixom av allt!! Så jag är sååå glad att jag är hemma på hp...

Lite skönt att vara gravid och kunna välja hur aktiv man vill vara, följde med maken till affären idag *kallt* och sen fort hem till mysbyxorna och koftan igen. Brrr

Vill ju bara vara inne och slippa sammandragningarna, sen väl ut som en gammal dubbelvikt gumma ute.. Kall, kissnödig och ont i magen..

Stödstrumpor är skönt, men få dit dom...? Är inte så kul... Bryter nacken på liten och kväver mej själv i processen.. Tur att man är vig iallafall, men det hjälper föga snart..

Nu ska jag laga Tacos och lära barnen att knyta mammas vinterkängor ( För nu är alla andra skor uteslutet.. )

• Ellynil

Oj, vad mycket här skrivs! Man hinner ju inte med i svängarna!
    Men det ska det minsann snart bli bättring på! Nu har jag bara en vecka kvar att jobba och sen går jag på min HP. Äntligen!

Här har det snöat hela dan också! Jag gillar snö, men det bästa av allt var att det var så lite kunder på jobbet!

Har också fått åderbråck! *grrr* Fast jag har inte fått så mycket, så det väl bara att vara glad för det åtminstone...

Soveriet går väl hyffsat här... Vaknar fyra fem gånger per natt, men behöver tack och lov inte upp på toa iaf! Då är det värre att SOMNA... Bebisen kör runt i magen som bara den... Förutom igår, när jag låg med magen mot sambons rygg... Då kände var det bara lite smårörelser. Jätteskönt, tyckte jag! Nu kanske man kan somna hyffsat snabbt! Men det tyckte inte sambon. "Du får flytta på dig! Jag kan inte sova när bebisen håller på sådär!" *hmpf*

• Sarasnaran

Tack för länken!
    Nu är man påläst.

När vi kom hem från affären idag så slängde jag mig i badet.
    Åh så skönt!
    Somnade som en stock. Ha!

Någon som såg Mat/Tina ikväll?
    Ohlala på desserten! *vill ha*
    Fast jag gjorde en omgång snickerskakor ikväll. *slaskar i mig en till*
    Muuums!
    *bjuder laget runt*

• axxette

SnutteNuttan: Snickerskakor låter gooot! Tar gärna en *mums*

Hålle rmed om Tinas dessert! Kan vi äta de där två ostarna som var i?

Var på systemet i dag, åhh, vad gott det vore med rött vin till middagen på nyår... men man får väl nöja sig med en lättöl... inte dumt det heller iofs, men rödvin är ju ett par snäpp godare och lyxigare.

Sov gott!

• Sarasnaran

Jadu axxette, bra fråga!
    Man får nog läsa på ostarna i affären. Men jag troooor inte att dom är pastöriserade tyvärr.

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!