• Sarasnaran

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Ojojoj!
    HUR kunde jag missa att den andra dog?
    *skyller på gravidhjärna*

I denna tråden håller vi till som ska ha bebisutplopp i slutet av Februari.
    Vi har blivit ett härligt gäng här inne nu!

Stor kram till alla blivande Februarimammor!!

• Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!
  • snöfall

Håller mig lite anonym.... fortfarande

Namn: Snöfall
    Ålder:32
    gift/sambo/särbo...:sambo
    Ålder på honom:31
    Barn sedan tidigare, ålder:Nix
    Vet du könet:Ja
    Hur många försök tog det före lillen i magen blev till: Tja, 2-3 gånger kan man nog säga.
    Vart i vårt avlånga land bor du:Uppsala
    Något du vill säga...: Snart är det minsann februari och då får vi våra små belöningar!

• Lajban

Lagt in en ny magbild sent omsider, annars brukar jag försöka få in en varje torsdag när jag byter vecka. Händer inte särskilt mycket och har endast gått upp ett par kilo de senaste två månaderna också. Inuti händer det nog desto mer. Jag har fått lättare att andas och sitta ner och så. Bäckenet stör mig när jag går, står mycket och när jag ska sova, men det är bättre än det var när jag jobbade heltid.

Ni som sett mumintrollet vet nu att det i själva verket är min mage som är ute och tultar i snön...

• morotsjos

Phuuuuu *suckar lättat* Vi är ensamma hemma igen, dvs maken, sonen och jag. Klarade de sista tolv timmarna utan att strypa svärfar och känner mig rätt duktig. Hade kanske känts skönt att vräka ur sig ett och annat, men det hade knappast gjort någon gladare, det är trots allt makens pappa och det är ju inte så käckt om vi inte kan dra jämnt. Men när jag tänker på att han sa att jag är så "jävla petig" och att det "går honom på nerverna" så undrar jag om jag inte trots allt skulle ha givit honom svar på tal.

Sova var det någon som pratade om. Faktiskt har jag sovit ganska bra några nätter nu, förutom att jag delat säng med sonen eftersom svågern sovit i sonens säng. Inatt är jag solo i min sänghalva igen *skönt*.

Ler lite när jag läser om stora magar. Jag är redan större än vad jag var någonsin med sonen. Och jag är bara i v 31... Gissa om magen är ivägen!

• 4barnsMom

Min mage... Har sjunkit så väldigt, rädd att slå i den när jag går upp för en trapp Minns inte från mina förra, var det så tidigt tro...? v 32 nu... Nån som känner lika? Min har sjunkit typ igår och idag, så skönt när man ska sitta och äta...

• terran

Här är lite om mig....

Namn: Terese Karlsson
    Ålder: 24 år
    gift/sambo/särbo...: Sambo
    Ålder på honom: 27 år
    Barn sedan tidigare, ålder: Nej
    Vet du könet: Nej, men gissar på en liten kille
    Hur många försök tog det före lillen i magen blev till: Det tog oss 3,5 ÅR
    Vart i vårt avlånga land bor du: I en liten by som heter Skene
    Något du vill säga...: Hej

Terese

• snöfall

Sitter här på jobbet och längtar hem!! Men, man får väl försöka se det positivt - snart så är det helg igen. Tror banne mig att det får bli en ledig fredag... Mini lever om där inne i magen, det är verkligen häftigt när man ser magen bölja fram. Tycker också att min mager har sjunkit och den var låg till och med innan. Om det ska fortsätta så får det nog bli hängslen på den snart!

50 dagar kvar nu till BF - tiden går verkligen neråt trots att det ibland som sagt känns som en evighet till 17 februari.

• axxette

puhh, ännu en kräknatt. Vid elva, just när man börjat slumra in, så kom det blodpuddingskräk i sonens säng. Stackars liten... Vi som trodde magsjukan var helt över, men nu är han ju så förkyld och slemmig så magen klarar nog inte ta hand om allt slem, därför kräks han. Det är min teori i allfall. Andra teorier mottages tacksamt!

Själv mår jag skapligt under omständigheterna. Snoret sitter fast och jag har inte sovit särskilt mycket, men det är väldigt lugnt här hemma och jag kan vila en hel del. Så här på lediga dagar gör sig graviditeten påmind endast genom den dåliga konditionen. Ingen foglossning, i stort sett inga sammandragningar= Superskönt!

Underbart att det snöar så mycket! Hoppas det får ligga kvar ett tag nu!

• Nattvinge

axxette: jag tror som du; att det magen är för "oåterhämtad" för att palla allt slem som förkylningen har med sig. Dessutom så är blodpudding väldigt "tuff" mat för en tillfälligt känslig mage. Prova med kokta saker (ex potatis, torsk, fiskbullar), soppor och ta bort allt laktos (som också är tufft för en tillfälligt känslig mage). Men det är bara mina 5 ören och du har säkert tänkt på allt redan Hoppas han blir bättre snart!

• Linda å Fredde

herregud så mkt ni skriver...*läser snabbt igenom allt*

Sova- Inga som helst problem!! Men att somna på kvällen däremot!! Kan inte begripa att EN bebis kan föra sånt liv i magen!! Sparkar å rullar runt hela tiden, överallt!!!! Har oxo fått en öm punkt på magen, känns som ett blåmärke.. är det alla sparkar eller huden som tänjs ut????

Magen sitter fortfarande ganska högt uppe, vilket resulterar i halsbränna, svårt att böja sig fram, andfådd för minsta trappsteg..tryck över brösten.. Stönar å stånkar när jag ska ta på mig dessa f*rbannade stövlar!! Flipp-flopp skor är ngt jag verkligen skulle fördra!!
    Finns d i vintervariant??? *grymtar*

Beundrar verkligen er som fortfarande jobbar (å lite avis oxo...), men har man turen att var "bekymmersfri" så ska man vara lycklig.. *avis igen*

För övrigt mår jag toppen!! Rolle kickar lös å lever loppan i magen, medan jag shoppar kläder som en galning.. Fredde har nu lyft ett finger och sagt ifrån!! Sluthandlat!!!! *fnyser* Vi får väl se.....

*blink*

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!