• Sarasnaran

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Ojojoj!
    HUR kunde jag missa att den andra dog?
    *skyller på gravidhjärna*

I denna tråden håller vi till som ska ha bebisutplopp i slutet av Februari.
    Vi har blivit ett härligt gäng här inne nu!

Stor kram till alla blivande Februarimammor!!

• Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!
  • Anniqa

Sova, ja...vaknar flera gånger per natt, rullar mig ur sängen, går upp och kissar och dricker lite vatten, då jag är som sandpapper i munnen.

Provtagningen som jag undrade över, det var återigen en blodgruppering....Tydligen gör man det två gånger!????

Annars var allt bra med mig ligger på SF-mått 31, Hb 133, B-glukos 6,3. Hon frågade mig om jag har ätit godis nyligen, det hade jag .....choklad, då sockerhalten var ovaligt hög. Ja, inga hemligheter får man ha... Förra gången jag var dit, sa hon att jag hade druckit för lite. Är inte lika stor nu som vid min förra grav. och det tackar jag för! Då låg SF-måttet på den övre kurvan.

• Lajban

Jag är också större än vad jag någonsin var med min dotter och jag ska inte ha tvillingar. men jag har nog slutat gå upp i vikt helt och magen sjunker. TAck och lov, för det är skönare att sitta och lättare att andas. Däremot inte skönt att sitta med h emorojjder. Idag är jag trött, lättretlig och har lätt till tårar, annars mår jag bra, men det är skönt att dottern ser på Lejonkungen och att sambon stack ut. Jag bråkar bara med dem när jag ser dem. Konstigt att ingen förstår mig...........

• 4barnsMom

Lajban Här är det heller ingen förståelse... Vad lättretlig du är gumman? Jo, skulle du med vara med 14 kg extra och ett redan dåligt samvete för allt jag stoppar i mej.... Kasta all julchoklad? Hehe..

Sen tyckte jag ju att jag sov gott...? Jo, tills för tre nätter sen, nu är det inte lika kul. Det kom som en blixt, nu ligger jag och kikar i taket och vill bara sova... Jag är zombieaktig på dagen och vaken på natten, idag är kuppen att vara aktiv hela dagen och sen stupa i säng...

Inte fick jag ut och gå för maken heller, sååå halt här i dalarna så skulle visst slå mej... Inte ville han följa med och hålla i mej Ta emot pingu, nu faller hon!

Vill bara beklaga mej lite, tänk ett helt gäng som faktiskt förstår hur det känns! Härligt..

Idag var det bara gnäll... Bättre imorgon kanske...?

• Lajban

Min sambo är tyvärr en riktig karlakarl och han är förkyld, så det är mest synd om honom hela tiden, gnäll gnäll.

Försöker också möta världen med ca 15 kg extra vilket inte är kul helt enkelt. Nu har dottern somnat och jag tycker det är urskönt, men jag vet ju att det inte blir så skönt senare ikväll, men va fan, jag kan ju inte sova ändå. Natten till idag hade hon växtvärk och kved och ylade. stackars liten.

• morotsjos

Tror inte att det är möjligt att förstå hur otymplig man känner sig med stor mage och extrakilon om man inte varit där. Men tycker att maken gör ett gott försök och avlastar så gott han kan. Jag ligger väl också på sisådär plus 15-16 kg, inte så kul och mer lär det bli. Men jag har slutat fundera så mycket på det (mer än att jag är otymplig då), tänker inte sätta mig på "diet" tills småtrollen kommer för då blir jag deprimerad på allvar (skriver hon och stoppar in ännu en av svärmors drömmar i munnen, himla goda kakor ).

Här har snön vräkt ner hela dagen och för en skånetös som jag känns den knappa halvmetern vi har som maaassor av snö. Dessutom säger de att det ska bli ännu värre imorgon. Tur att vi har handlat idag så att vi klarar oss flera dagar om vi blir insnöade (bor 1½ mil från civilisationen).

Dags att gå och ta tag i middagen, spaghetti och köttfärssås blir det här. Skönt med inte-julmat. Tjingeling!

• 4barnsMom

Usch ja.. Jag är fd viktväktare och har lite svårt att se vågen gå upp. Fanns ju en anledning till att jag började där... Hm... Gick ner 7kg, mars till maj förra året och så blev jag gravid så man kan snacka om jojobantning, upp 14kg nu.. Men jag var välkommen åter så fort bebis är ute, så jag hänger väl på låset i feb-mars

Blir rätt skönt att komma in i det igen.. Nu vill jag ut och gå och sånt, men får ju såna sammandragningar så jag borde inte säger Gyn... Men i slutet av januari då ska jag hurta! Haha, tror jag ju...

Nu ska jag ta lite kladdkaka... *skäms* Men gott är det

• snöfall

Inte för att det är roligt att höra att andra också upplever att det är jobbigt med stor och tung mage och allt det andra som hör till, men det är ändå "skönt" eftersom man då inte känner sig så ensamt jobbig. Man är med andra ord inte så gnällig egentligen utan det bara är så här det är att vara gravid!!! Vi har skaffat oss en pall i hallen som jag kan sitta på när jag sätter på mig skorna. Så nu känns det mycket bättre. Tidigare så kändes det som att jag skulle strypa mini i magen eller ngt när man böjde sig ner.

Var hos BM idag och allt såg bra ut. Magen växer och växer. SF-mått på 33, ligger lite ovanför kurvan, +17 kg i vikt. Det kanske inte är så konstigt egentligen att man får lite ont i ryggen.

Nix, dags att gå och snussa snart om man ska orka med en arbetsdag i morgon. Vet att jag inte borde vara "avis" på er som inte kan jobba längre (eftersom det ändå innebär att ngt strular) men en del av mig känner verkligen att jag skulle vilja vara hemma snart!! FY MIG! Det blir säkert bättre efter jul när det är med drag på jobbet. Just nu så är det rätt dött så det känns mest som att jag sitter av tiden (tur att inte min chef läser detta)

Sov gott. Hoppas att det bara blir en gång att kliva upp i natt och kissa.....

• Anniqa

Tills en månad sedan, hade jag gått upp 5 kg, jag förstod att julmaten hade gjort sitt. Till igår så hade jag gått upp 10 kg, tänk 5 kg på en månad....Hoppas att det inte fortsätter så.... Nu kommer jag att få besöka BM varannan vecka framöver.

Här har vi massor av snö och - 21 grader ute nu. Jag har varit ute och promenerat två svängar idag. Det är jätteskönt!

Men igår hände det...en pensionär gick om mig, hon gick säkert DUBBELT så fort som jag!

• Sarasnaran

*fnissar åt Anniqas pensionärsupplevelse*

Hade hon inte ens en rullator att luta sig mot så är det illa.

Jag har faktiskt inte hittat min våg, så jag vet inte vad jag har gått upp över julen.
    Lite skraj är man över att ta reda på det också faktiskt. Hrm.

*leter upp snöfalls chefs hemnummer*
    Hihi!

• Linda å Fredde

*skratt* Ja du Anniqa, nu är d hårda bud!!

Tror inte att jag har gått upp så mkt i det sista.. har gått upp 12kg hittills iaf, men ska till BM den 9e och det är ju en tag till dess, så mkt kan hända..

Herregud!! Mina ben!! Åderbråck!!!! Är ju helt blå överallt!!! Försöker m stödstrumpor, men mina ben ser inte ut att må bra utav det, kläms ju sönder...
    Vad gör ni?? Ngn som har tips? Eller är det bara att "gilla läget" nu? Dricka vatten å försöka röra sig mer???? *tittar frågandes på*

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!