• Sarasnaran

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Ojojoj!
    HUR kunde jag missa att den andra dog?
    *skyller på gravidhjärna*

I denna tråden håller vi till som ska ha bebisutplopp i slutet av Februari.
    Vi har blivit ett härligt gäng här inne nu!

Stor kram till alla blivande Februarimammor!!

• Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!
  • cast77

Är på jobbet nu efter en fruktansvärd natt med klunkande utav gaviscorn som inte dämpade halsbrännan helt....Skrikigt barn som ville sova på mammas arm så att hon knappt kunde ligga (vilket hon självklart inte fick och därför skrek).....

I går var hela släkten hos mina föräldrar och det var mycket god mat så jag får väl skylla mig själv när jag åt tre efterrätter att jag fick sådan halsbränna....=)

Nu har jag använt nässpray i två veckor men jag blöder inte längre från näsan...så så faligt är det väl inte?? (vill ha svar som gör att jag kan fortsätta...orkar inte börja avvänjning....=).)

Puss och kram på er allihopa!

• morotsjos

Go'morron! Tio centimeter nysnö, gissa om sonen är lyrisk. Pulkaåkning står på schemat nu på morgonen. Själv stannar jag dock inne, tidigare nämnda jackproblem (nu går den snart verkligen inte att knäppa) och en ny härlig förkylning håller mig inomhus. Samt ett något irriterat humör. Rök ihop med svärfar igår och svalde allt det jag egentligen velat säga, men som bara hade gjort illa och skada. Dock sitter irritationen kvar och jag räknar timmarna till deras avfärd...

Småtrollen har inlett en ny fas i maglivet, den så kallade diskofasen. De är inte stilla en sekund. Tog säkert en timme innan jag somnade igår när de for rundor i magen, sparkar precis överallt hela tiden...

• Anniqa

cast 77: Jag ser att du också har problem med blödande näsa...det har jag med. Jag har blött sedan i höstas med uppehåll då jag var till Dominikanska Rep. Varje morgon så hostar jag upp en blodig slemhög från halsen.... Vad använder du för nässpray? Sedan andas jag igenom munnen, när jag sover, så munnen är som sandpapper, varje gång jag vaknar..tungan har klibbat fast i gommen. På jobbet? Jag har för mig att du var sjukskriven?

morotsjos:Skicka ut svärfar med din son, då blir du av med honnom ett tag och sonen får åka pulka!

Jag ska till BM idag för provtagning?..., vet inte vad det innebär riktigt, någon som vet?

• 4barnsMom

Jag har samma problem som ni tjejer... Inatt drömde jag mardrömmar om att jag inte kunda andas, och vakna med sandpapper i munnen och näsblod... Jag kör med nässpray och det får lov att gå, varit så med alla barn..

Men jag är nyfiken på hur ni sover i allmänhet.. Jag sover som en stock från det jag lägger mej tills jag vaknar, sov till kvart i tolv igår!! Jag är trött och så glad att jag har en man som går upp när barnen kommer vid typ nio-tio på morgonen... Vi har tre små sjusovare, jag vet att det är lite lyx

• Sarasnaran

Hejsan svejsan!

cast77 - Jag har varit nässpraysjunkie i 4 år nu så jag ska absolut inte ge dig några mothugg.
    Det är myyycket värre nu när jag är gravid, men har tänkt att avvänja mig när jag ammat klart. Det är tanken som räknas serru!

Nasoferm är mitt tips till alla som nässprayar.
    *junkiens heta tips*
    Det smörjer liksom slemhinnorna istället för att torka ut dom.

morotsjos - Hua för bångstyriga svärisar.
    Du är en "duktig" tjej som kan hålla masken för jag hade dragit hela baletten för vederbörande. Speciellt nu när jag är gravid. Mitt humör är INTE att leka med alls.
    *morrar lite åt karln som förhoppningsvis snart åker från ert ställe*

Det där med discofasen..
    Det verkar vara något allmänt fenomen just nu!
    Bus var vaken mer eller mindre HELA DAGEN OCH NATTEN igår.
    Helt galet! Jag är öm på och i magen som om jag fått stryk idag.
    Hua! *frågar Bus om han kan låta sin arma mamma få en liiiite lugnare dag*

Soveriet ska vi inte börja tala om, det kan bli en hel novell.
    Jag sover så sjukt dåligt.
    Det både ser ut som och känns som om jag har plasthandskar fulla med vatten i på händerna. Mina fossingar är som cementklumpar och jag är lika smidig som en elefant ungefär.
    *nogklagat*

Här är så mycket snööööö!

• Nattvinge

SnutteNuttan: det är kalabalik i magen! Gissar att det börjar bli trångt nu... Det bonkas som om hon hade betalt för det... Tack för tipset om Nasoferm, har kört Otrivin sedan jag blev förkyld i mitten av November, men är nu gravid-täppt och kan inte sova över huvud taget om det inte är fritt blås i näsan...

Åsså presentation:

Namn: Nattvinge
    Ålder: 29
    gift/sambo/särbo...: Gift
    Ålder på honom: 36
    Barn sedan tidigare, ålder: Njet
    Vet du könet: Jooo flicka
    Hur många försök tog det före lillen i magen blev till: oj! hon blev till på *räknar* nionde försöket
    Vart i vårt avlånga land bor du: Skåne (vinterland just nu)
    Något du vill säga...: Njä, jag är så blyg

• Lajban

Här är ett par decimeter snö och några minusgrader. Perfekt vinterväder. Vi har varit ute med pulkan ett tag, men mest för att ta oss till apoteket och köpa Niferex, alvedon och salva mot hemorojjder. Oj, vad kul man har. Sen stannade vi i affären och köpte hem lite extra mat och grönsaker eftersom sambon ska göra middag idag när hans "stora" barn kommer på besök. så då blir det väl lite julisar och så ikväll också. Just nu vilar pappa och dotter framför tvn och jag försöker ta det lite piano i dunket av en torktumlare.

Presentation
    Ålder 38
    Sambo/särbo
    Hans ålder 45
    Barn sen tidigare en gemensam dotter, 3 år, han har tidigare tre döttrar; 28, 22 och 20 år samt en son 16 år. Tre av dem bor i närheten, den äldsta i Turkiet.
    Vet könet Nej, bm var inte intresserad av att tala om det när jag frågade. Det ser ut som en flicka, fnös hon i förbifarten, men hon kollade aldrig ordentligt.
    Hur många försök Ca 14 efter mf. Svårt att pricka äl när mannen inte är hemma.
    Bor Norr om Stockholm

• axxette

Här är inget disco, nää, bebis ligger stilla och trycker på urinblåsan- heeela tiden...

Sonen frisk från magsjukan, men nuär vi förkylda igen, både han och jag. Min man är dock frisk och får ta hand om oss :)

• ChrIIzZta

jag har Bf den 14 februari. På alla hjärtans dag:D
    jiiippiiii!!:D!

• snöfall

God fortsättning på er alla februarimammor.

Här är väl allt som vanligt. Magen växer och växer. Känns dock som att den har sjunkit lite grann, men det kanske bara är inbillning...
    Kanske är det all julmat som har landat!

Börjar få lite mer graviditetskrämpor, men ska ändå inte klaga. Lite ont i ryggen och det börjar bli lite sämre med sömnen, plus att jag börjat samla vatten i ben och fötter - men i övrigt helt ok. Längtar dock jättemycket tills vi får träffa mini (som vi faktiskt mest troligt vet könet på ). Mamma har varit här i julhelgen och vi har varit och shoppat lite babykläder - sååå söta!

Var tillbaka på jobbet idag efter några dagars ledighet och det kändes riktigt SURT! Skulle gärna vilja vara hemma på heltid snart (latmask). Om inte så kanske bara jobba 75%, men samtidigt vill jag ju inte slösa på mammadagarna... Så det är bara att bita i det sura äpplet och härda ut.

Må gott!

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!