• Sarasnaran

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Ojojoj!
    HUR kunde jag missa att den andra dog?
    *skyller på gravidhjärna*

I denna tråden håller vi till som ska ha bebisutplopp i slutet av Februari.
    Vi har blivit ett härligt gäng här inne nu!

Stor kram till alla blivande Februarimammor!!

• Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!
  • Sarasnaran

Ojojoj..
    Här händer det grejer kan ni tro.
    Svägerskan är nästan fullt öppen och kroppen vill föda. Men Lund skickar henne till Helsingborg mitt i alltihopa! Fråga mig inte varför, för svärfar ringde och fick nog inte med hela storyn. Troligen blir det akut kejsarsnitt närsomhelst typ. Läskigt och pirrigt!

Hoppas du får bukt med din svampinfektion. Dom kan verkligen ställa till det för kroppen dom där. Mer än man tror!

Ni vet jag sa igår att jag knappt haft förvärkar på flera veckor??
    Jag skulle aldrig sagt det. Idag har jag haft megamånga förvärkar bara jag rört mig. Hmpf!

• ceciliaa

Jag vill oxå gärna va med här Har bf 28 feb.

• Anniqa

Jag ringde till min BM i morse, ang. mina värkar jag har haft. Hon sa att så länge dom inte blir ihållande eller att man inte börjar att blöda är det ingen fara. Men blir dom ihållande eller att man börjar blöda, så ska man kontakta förlossningen.......OJ... I morgon ska jag till min BM, hon ska kolla så att jag inte har fått någon urinvägsinfektion, vilket jag inte tror att jag har.

Hon sa också att det kan hända att barnet har ändrat lägt, ligger kanske på något nytt sätt och trycker på, det kan hända att barnet kör in en tumme i livmodersväggen och det kan tydligen kännas ganska rejält...tydligen...

Dessutom sa hon att eftersom jag är omföderska så kan man tydligen känna av värkar mer och tidigare..

• morotsjos

Ojdå SnutteNuttan, så mycket för mina glada tillrop. Håller tummarna för att allt går vägen i alla fall. Märkligt att de blir ivägskickade mitt i alltihop. Men det finns förhoppningsvis någon vettig anledning.

Kan någon berätta varför det inte finns ett enda vettigt program att se på TV när jag vill dega i soffan?!

Ceciliaa, välkommen till vår muntra skara!

• Sarasnaran

Välkommen Ceciliaa!

Ja märkligt är verkligen ordet.
    Så då kanske man blir plastmoster inom en snar framtid då'rå.
    Ojojoj. Tur sambon jobbar natt så han kan ha telefonjouren.

Anniqa - Skönt att få komma till bm imorgon.
    Ja dessa bebisar sätter verkligen fart på både det ena och det andra.

Blev så heldeppad när jag kollade i spegeln för en stund sen.
    Fått bristningar på båda höfterna och två små strior fram vid mitt blindtarmsärr.
    Jag trodde länge att jag skulle slippa sådana, men nejdå.
    Så nu deppar jag.

• Anniqa

Jag har än så länge sluppit nya bristningar, men har kvar gamla sedan min förra grav. precis som du SnutteNuttan har jag bristningar på höfterna. Sedan fick jag bristningar på brösten när mjölken rann till. Inte vidare vackert direkt, visste inte att man fick bristningar där. Men dom växte väl för fort.....huden hann väl inte med.

Väntar bara på när jag ska få en rand på magen och att naveln ska ploppa.....

• Sarasnaran

Rand på magen har jag haft jäääättelänge och nu går den hela vägen från mellan brösten ner på lilla underlivet.
    Lååång rand alltså. Haha!
    Naveln kommer nog inte ploppa på mig, men platt är den.

• Anniqa

SnutteNuttan: häftigt med randen!
    Min navel blir plattare och plattare.....

• Ellynil

Hallå!
    Tackar för länken i min gästis så jag också kunde hitta hit!

SnutteNuttan; Hur går det för din svägerska? Hoppar verkligen att allt går vägen!!!

Våra kompisar fick en liten Maja idag på eftermiddagen!
    Och jag som trodde de skulle få en kille!
    Snacka om att man längtar ännu mer tills lille bus i magen tittar ut nu!

Navlen är ju alltid ett intressan samtalsämne! Tror inte min kommer ploppa ut, heller. Men den kommer nog bli så platt som det bara går!

• bringiton

Nu vill jag bara säga GOD JUL allihop! Jag kommer med all sannolikhet att hänga här i mellandagarna.

I går berättade en arbetskamrat att hennes kompis föddes i ett par röda strumpbyxor (röda sen innan, alltså...). Det gick så snabbt så hennes mamma hann ingenstans. Hon hann inte ens få av sig strumpbyxorna, så barnet hängde där i "grenen". Va! :-O

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!