• Sarasnaran

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Ojojoj!
    HUR kunde jag missa att den andra dog?
    *skyller på gravidhjärna*

I denna tråden håller vi till som ska ha bebisutplopp i slutet av Februari.
    Vi har blivit ett härligt gäng här inne nu!

Stor kram till alla blivande Februarimammor!!

• Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!
  • Lajban

Jag tänker också på förvärkar när jag känner det här molandet. Hade det varit februari nu skulle jag tro att bebben var på väg. Men om det ska vara så här i två månader kommer jag väl att missa att åka in. I min förra graviditet hade jag förvärkar ca 4 dagar innan förlossningen.

• Sarasnaran

Precis innan julhelgen också!
    Jag ska förresten på akupunktur på fredag för första gången.
    Ser fram emot det som tusan!
    Och nej jag är inte sadist/masochist men jag skulle verkligen kunna testa allt nu mot fogarna.

• Anniqa

Vid min förra grav. sa BM att det var bra med förvärkar. Man gjorde undan lite av förlossningsarbetet...Visst...men det känns aldeles för tidigt, två månader tidigare.....Jag är lite rädd för att bli sängliggandes.....En bekant fick inte gå i trappor, två månader före BF...Eftersom hon bodde på andra våningen, i en lägenhet utan hiss, så kom hon inte utanför dörren..

• Sarasnaran

Anniqa - Men herreguuuud!
    Det vore verkligen skräcken ju!

Själv så hade jag en massa onda förvärkar för en massa veckor senast då vid uvin.
    Sedan dess har jag inte fått en enda "värkaktig" grej.
    Visst blir magen stenhård ibland, men det gör inte det minsta ont någonstans.
    Hade trott att det skulle komma mer och mer nu mot slutet, men jag har varit förskonad.

• morotsjos

Fler än jag som hänger vid datorn på kvällskvisten? Har just sett klart JallaJalla och sedan nattat om sonen som bara ville sova i mammas famn (och attans, nu hör jag honom igen...). Det är fullt ös i magen, känns som om de tänker komma ut i ovankanten av magen liksom, det börjar verkligen bli fullt därinne (och bara vetskapen om att de åtminstone bör dubbla sin vikt innan de kommer känns -tja- tung )

Vet knappt vad förvärkar är, hade inga såna med sonen. Men vad jag förstår känner man oftast av andra graviditeten mer och tidigare, vilket betyder sammandragningar och förvärkar. Skulle inte tro att det behöver betyda så mycket. Samtidigt är det alltid bäst att vara på säkra sidan, så ring och prata med era barnmorskor imorgon så att ni kan få julefrid sedan.

Apropå julefrid, så har jag idag gjort två sorters kola, mintkyssar och julskinka. Kvar att göra; baka bröd och fixa en vegetarisk rätt till julbordet (tips emottages tacksamt!!) samt viss paketinslagning.
    Go'natt på er!

• terran

Hejsan,

Här har ni en till som ska ha 27 feb..... Lycka till allihop

Terese v.31

• bringiton

Där är ni ju!

SnutteNuttan, tack för gästboksinlägget så jag snabbt hittade er igen. :)

cast77: Jag går fortfarande och tänker på förlossningen och det där med att spricka vs bli klippt. Är något av det bättre?

Inatt drömde jag att jag födde barnet, det gick jättebra och jag var helt lycklig tills jag upptäckte att barnet pratade när jag var ensam med det. Ingen trodde mig. Jag försökte börja amma och barnet sa med ljus irriterad röst "Jag vill inte ha"! :-O Nån mer som drömmer konstigheter?

• Sarasnaran

*fnissar åt fruttis dröm*

Det var faktiskt längesedan jag drömde knasiga drömmar om förlossning och bebis nu.
    Nästan så man verkar lite onormal!

Nej jag går och lägger mig igen. Jag är bara uppe för att Conny kom hem från jobbet.

• Kasper

Hej på er alla "gamla" och nya!

Tack för inlägget i gästboken Snuttan så jag hittade hit så snabbt.

Snuttan och Lajban, ring nu era BM som ni kommit överens om inte för något annat så för säkerhets skull. Min BM säger varje gång vi är där, ring hellre en gång för mycket än en gång för lite, det finns inga dumma frågor...

Igår var vi och köpte spjälsäng och skötbord! Monterade ihop dem när vi kom hem och det blev så fint så. Sängen står nu i vårt sovrum, känns rätt overkligt att vår bebis kommer ligga där inom en inte allt för avlägsen framtid...

Idag är sista dagen på jobbet detta året känns som ledigheten verkligen behövs. Jag är så trött jämt...

Ha en bra dag allihop!

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!