• Sarasnaran

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Ojojoj!
    HUR kunde jag missa att den andra dog?
    *skyller på gravidhjärna*

I denna tråden håller vi till som ska ha bebisutplopp i slutet av Februari.
    Vi har blivit ett härligt gäng här inne nu!

Stor kram till alla blivande Februarimammor!!

• Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!
  • morotsjos

Hej och god jul i efterskott!

Hade efter en knackig start en bra julafton med många fina presenter och en glad son. Dock inledde vi dagen på akuten eftersom nämnda son varken druckit eller ätit på flera dagar då. Något tjafs på lungorna och halsont visade det sig vara. Fick en hög mediciner och sonen har verkligen piggat på sig sedan dess *lättad*. Det var rätt otäckt den 23 och natten till julafton, för han var så himla medtagen. Men nu är han solen själv och jag har äntligen vågat andas ut.

Lovar bot och bättring, SnutteNuttan. Men igår blev inte tillfälle att öppna datorn överhuvudtaget...

• 4barnsMom

Jag smyger med in här... Bf 24/2

Namn: Susann

Ålder: 30år

gift/sambo/särbo...: Gift med J, sedan 2,5år

Ålder på honom: 33år

Barn sedan tidigare, ålder: Min son, 8,5år, Min dotter, 6år, Hans son, 6år

Vet du könet: Nej, vi vill inte öppna klappen

Hur många försök tog det före lillen i magen blev till: Första!

Vart i vårt avlånga land bor du: Dalarnas skogar

Något du vill säga...: Bara att jag/vi ser sååå fram emot lilla vännen!

Det har varit en jobbig grav och definitivt sista har jag nu sagt.. H*n Klarade sig och jag kan fälla en tår bara jag tänker på allt som hänt! Sååå lycklig över liten!!

• Caza

Namn: Camilla
    Ålder:32
    gift/sambo/särbo...:sambo just nu men den 28/1 gifter vi oss!
    Ålder på honom:31
    Barn sedan tidigare, ålder:Nej
    Vet du könet:Nej, men är så nyfiken så jag smäller av!
    Hur många försök tog det före lillen i magen blev till:2 år med hormontabletter och fertilitetsundersökning
    Vart i vårt avlånga land bor du:Göteborg
    Något du vill säga...: 2 mån kvar, ska föda 23/2. Jag längtar tills den lille kommer ut.
    Idag hade jag foglossning så att jag knappt kom hem från min promenad. Det får nog blir kortare promenader nu. Sjutton vad ont det gjorde!

• mumama

hallå på er alla!!
    hoppas ni fått en helt underbar jul!!
    själv mös vi för fullt med min familj igår o ska träffa hans mamma för första gången vid nyår :-O
    det senaste som hänt??
    ja min navel försvinner allt mer, den är snart totalt borta! hehe..... undrar om den kommer "ploppa ut" o undrar om det gör ont? nån som vet kanske??

• morotsjos

Oj, här var det nya "ansikten", kul med många februaribebisar!

• Tildas52

hej jag ska ha iden 21/2 om det blir som dom säger =) vill att det ska komma nuuuu orkar inte vänta mer

• Lajban

Oj, nu har jag varit borta så länge och inte hinner jag läsa igenom allt nu. Såg i alla fall att det gick bra för dig Snuttenuttan. Det gick bra för mig också. Bm klämde på magen och försökte framkalla en sammandragning för att se om jag hade förlossningshormoner i kroppen, men det hade jag inte. Sedan kontrollerade hon att tappen var opåverkad och det var den. Alltså, bara förvärkar, ingen fara. Och det räckte med det, nu känns det mycket bättre. Men, jag h ar åkt på hemorrojder och det gör så förbannat ont i rumpan, så jag håller på att storkna. Dessutom vaknade jag med jordens förkylning på julafton.

Desto roligare blev det när vi runt elvatiden på julafton fick ett SMS att min sambo satt på ett plan som snart skulle lyfta mot sverige. En impulsgrej, men nu blir han kvar till fjortonde januari. Min dotters bästa julklapp så klart. En bra jul, men tungt med denna förkylning. Ha det bra allihop.

• Ellynil

Lajban: Skönt att allt var bra! Och att ni fick en sån trevlig julklapp! Synd bara att åka på förkylning. Och hemorojder är inget att leka med det heller!

Jag är glad bara jag slipper åka på magsjuka! Var hemma hos några kompisar dan innan julafton, och idag var hon inne på jobbet. Hon berättade att hennes sambo och dotter blivit dåliga på julafton. Blä! Det som var mest synd var att det var dotterns första riktiga jul. Hon var visserligen född förra julen, men hon var tre dagar gammal, så...
    Det värsta är att min sambo har varit riktigt hängig idag, så nu väntar jag bara på att det ska bryta ut!

Hoppas att alla haft en riktigt trevlig jul i alla fall!

• Lajban

Min dotter, jag eller min sambo har varit sjuka antingen jul eller nyår varenda år sedan hon föddes. 2002. En nyårsdag tillbringade vi på akutmottagningen i Eskilstuna, ett år hade jag en riktig bihåleinflammation. Usch vad jobbigt det är.

• Ellynil

Enkätsvar:

Namn: Elin

Ålder: 22

gift/sambo/särbo...: Sambo. Andreas

Ålder på honom: 26, snart 27

Barn sedan tidigare, ålder: Nope, första barnet här!

Vet du könet: Nej. Vill inte, får inte!

Hur många försök tog det före lillen i magen blev till: Tja, försök och försök... Det mest bara blev!

Vart i vårt avlånga land bor du: En bit utanför Varberg

Något du vill säga...: Vill att det ska bli februari någon gång!!!

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!