• Lajban

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Snuttenuttan, jag tror man ska höra av sig till sjukvården om det kommer blod i slutet av graviditeten. Det kan vara något med moderkakan tror jag.

Jo, jag har fortsatt värk i magen och det trycker på nedåt. Klarade inte av att gå på stan mer än en timme idag, sen ville jag bara rusa hem och gråta, men rusa kan jag ju inte direkt. Sen när jag skulle lägga dottern för nån timme sen så tryckte det på så det kändes som om vattnet skulle gå. Nu säger det knäpp tänkte jag, så är man sjöblöt. Funderade ut hur jag skulle få dottern att gå och hämta en telefon så att jag kunde ringa ambulans och allt. Fy, vad jo´bbigt att vara så här nojjig. Ska försöka knipa till februari, men jag kan aldrig tänka mig att det blir så länge som till den 22a.

Jo, jag har också fått ny bm, för min gamla ska ha barn. Gör inte så mycket tycker jag.

• Lajban

Jag tänker jämt att imorgon ska jag ringa, när jag ligger på kvällen och nojjar och har ont, men sen på morgonen så tänker jag att så farligt är det väl inte och så ringer jag inte. Vi får se imorgon. Måste ta en paus och klicka upp knäcken nu.

• Lajban

Oj, nu blev jag lite skrämd. Okej, jag ringer får vi se vad hon säger.

Jag tycker du också ska ringa om dina flytningar.

• Lajban

Deal. Näve här med.

Då får vi höra imorgon hur det gick.

• Lajban

Jag tänker också på förvärkar när jag känner det här molandet. Hade det varit februari nu skulle jag tro att bebben var på väg. Men om det ska vara så här i två månader kommer jag väl att missa att åka in. I min förra graviditet hade jag förvärkar ca 4 dagar innan förlossningen.

• Lajban

Oj, nu har jag varit borta så länge och inte hinner jag läsa igenom allt nu. Såg i alla fall att det gick bra för dig Snuttenuttan. Det gick bra för mig också. Bm klämde på magen och försökte framkalla en sammandragning för att se om jag hade förlossningshormoner i kroppen, men det hade jag inte. Sedan kontrollerade hon att tappen var opåverkad och det var den. Alltså, bara förvärkar, ingen fara. Och det räckte med det, nu känns det mycket bättre. Men, jag h ar åkt på hemorrojder och det gör så förbannat ont i rumpan, så jag håller på att storkna. Dessutom vaknade jag med jordens förkylning på julafton.

Desto roligare blev det när vi runt elvatiden på julafton fick ett SMS att min sambo satt på ett plan som snart skulle lyfta mot sverige. En impulsgrej, men nu blir han kvar till fjortonde januari. Min dotters bästa julklapp så klart. En bra jul, men tungt med denna förkylning. Ha det bra allihop.

• Lajban

Min dotter, jag eller min sambo har varit sjuka antingen jul eller nyår varenda år sedan hon föddes. 2002. En nyårsdag tillbringade vi på akutmottagningen i Eskilstuna, ett år hade jag en riktig bihåleinflammation. Usch vad jobbigt det är.

• Lajban

Här är ett par decimeter snö och några minusgrader. Perfekt vinterväder. Vi har varit ute med pulkan ett tag, men mest för att ta oss till apoteket och köpa Niferex, alvedon och salva mot hemorojjder. Oj, vad kul man har. Sen stannade vi i affären och köpte hem lite extra mat och grönsaker eftersom sambon ska göra middag idag när hans "stora" barn kommer på besök. så då blir det väl lite julisar och så ikväll också. Just nu vilar pappa och dotter framför tvn och jag försöker ta det lite piano i dunket av en torktumlare.

Presentation
    Ålder 38
    Sambo/särbo
    Hans ålder 45
    Barn sen tidigare en gemensam dotter, 3 år, han har tidigare tre döttrar; 28, 22 och 20 år samt en son 16 år. Tre av dem bor i närheten, den äldsta i Turkiet.
    Vet könet Nej, bm var inte intresserad av att tala om det när jag frågade. Det ser ut som en flicka, fnös hon i förbifarten, men hon kollade aldrig ordentligt.
    Hur många försök Ca 14 efter mf. Svårt att pricka äl när mannen inte är hemma.
    Bor Norr om Stockholm

• Lajban

Lagt in en ny magbild sent omsider, annars brukar jag försöka få in en varje torsdag när jag byter vecka. Händer inte särskilt mycket och har endast gått upp ett par kilo de senaste två månaderna också. Inuti händer det nog desto mer. Jag har fått lättare att andas och sitta ner och så. Bäckenet stör mig när jag går, står mycket och när jag ska sova, men det är bättre än det var när jag jobbade heltid.

Ni som sett mumintrollet vet nu att det i själva verket är min mage som är ute och tultar i snön...

• Lajban

Jag är också större än vad jag någonsin var med min dotter och jag ska inte ha tvillingar. men jag har nog slutat gå upp i vikt helt och magen sjunker. TAck och lov, för det är skönare att sitta och lättare att andas. Däremot inte skönt att sitta med h emorojjder. Idag är jag trött, lättretlig och har lätt till tårar, annars mår jag bra, men det är skönt att dottern ser på Lejonkungen och att sambon stack ut. Jag bråkar bara med dem när jag ser dem. Konstigt att ingen förstår mig...........

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!