• Lajban

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Min sambo är tyvärr en riktig karlakarl och han är förkyld, så det är mest synd om honom hela tiden, gnäll gnäll.

Försöker också möta världen med ca 15 kg extra vilket inte är kul helt enkelt. Nu har dottern somnat och jag tycker det är urskönt, men jag vet ju att det inte blir så skönt senare ikväll, men va fan, jag kan ju inte sova ändå. Natten till idag hade hon växtvärk och kved och ylade. stackars liten.

• Lajban

Alcosanal, köpte jag på apoteket mot min hemorrojd. Än så länge har inget hänt förutom att den gör lite mindre ont. I och för sig har vi varit hos släktingar som bara sitter och sitter i 4 dagar, så jag har inte rört mig ett dugg, missat mina hälsosamma linfröfrukostar och därmed inte heller gjort nummer två på hela den tiden. Jätteskönt att komma hem och gå på to.

Har börjat oroa mig för vikten, jag har inte gått upp någonting på över två månader. Kanske gick jag upp ett par kilo, men nu efter jul verkar det snarare som jag gått ner något. Iofs gick jag upp mycket i början, men... Kände mig nästan ¤smal¤ idag, jaja, det är väl att ta i, Ska till BM imorgon och fråga.

• Lajban

Jag har nog också gått upp ca 14 kg, men det hade jag gjort redan för två månader sedan.

Katrinplommon är gott, men jag har inte så stora problem så länge jag äter min havregrynsgröt med russin och linfrö varje morgon.

• Lajban

Har också varit hos bm idag, men jag tycker knappt de kollar nånting. På mig kollade de blodvärdet vid inskrivningen, sen har de nöjt sig med att fråga om jag äter Niferex. Vägde mig gjorde jag vid inskrivningen i juli samt i början av november. Nu talade jag om att jag gått ner i vikt, men det tyckte bm inte var oroande. Förra gången mätte hon först fel på SFmåttet, så hon fick mäta om (det var första gången jag träffade den här bm då). Jag fick för mig att hon mätte lite annorlunda för att få det att stämma bara. Den här gången mätte hon också lite konstigt tyckte jag, kanske stämmer det, kurvan planar ut precis som det är sagt att den ska göra, men,,,,, jag går ju ner ivikt också.

Helt plötsligt låg barnets hjärtljud på 154, det som stadigt sjunkit från 146 till 138 sist och då sa bm att det var normalt att det sjönk med tiden...

Hur som helst mår jag himla bra och har varit aktiv utav bara den idag. Först gick jag till bm, 10 min rask promenad i -16 grader. Och jag menar rask promenad, jag gick som en vanligt människa, inte linkande, stånkande som jag brukar. Gick faktiskt till och med om några pensionärer. Sen var jag så uppåt att jag skottade fram bilen, storhandlade och satte igå¨ng att röja i köket eftersom vi snart ska ha hantverkare där. Fortfarande pigg faktiskt och det är helt underbart. Första gången under hela graviditeten som jag känner mig frisk..

• Lajban

Lagt in ny magbild igen, men inte händer det väl så mycket. Går ju ner i vikt också. Det viktiga med amningsBH är att det är en enkel hake som man knäpper upp och igen den med så att man kan göra det med en hand. Dragkedjor och annat tjafs bör undvikas om man inte vill dingla omkring med bröstet medan man lägger ner barnet för att få båda händerna lediga för att knäppa.

• Lajban

KidA, det är inte säkert hon blir förstörd när hon ser grisen. vi köpte ett helt lamm för ett tag sen och då ville min dotter såklart se det, det låg i en svart plastsäck i farstun, och jag tänkte att nu kommer hon aldrig äta lamm mer, hon väntar sig väl en liten vit ullig varelse, men hon tog det med ro och älskar fortfarande att äta lamm. Hon är inte som jag när jag var liten i alla fall.

Axette, jag ska till bm den 17e igen, två veckor emellan alltså, men de väger aldrig mig där. Det gör jag hemma. Men om jag fortsätter gå ner eller börjar må dåligt ska jag ta upp det igen. Nu mår jag bättre än på hela graviditeten, känner äntligen lust att göra allt som alla hållt på med hela tiden, men jag bara mått illa och haft ont. Jag väger ungefär 2 kg mindre än när jag födde min dotter nu och räknar med att gå upp 2 kg, så att cirkeln är sluten och allt äntligen blir som det borde vara. Nu mår jag ungefär likadant som jag gjorde hela graviditeten med dottern. Problemen sitter i bäckenet, men endast om jag snedbelastar, sitter eller ligger så att jagh blir stel. Alltså räknar jag också med att åka till BB i v39+1 som jag gjorde förra gången.

• Lajban

Ha, när jag väntade min dotter stickade jag till och med. Inte blev det så bra precis, men jag gjorde det. Det hinner ja ginte nu. Har ju prec is fått tillbaka orken och har fullt upp med att tömma köket som ska renoveras och ev ska vi byta vår källare mot ett garage nästa vecka vilket kommer att innebära en hel del jobb som det var meningen att min sambo skulle hinna med, men tiden börjar dra ihop sig. På lördag åker han tillbaka till Spanien igen och på tisdag börjar jag med mina politiska uppdrag igen, sen går ca 3 dagar iveckan åt till det.

• Lajban

Hej på er.

Här trycker det på utav bara tusan idag, riktigt obehagligt emellanåt. Liten bänder och vänder och trycker mot både prutt och kisskanaler, så att toaletten är ett välbesökt ställe. Jobbigt att gå och att böja sig så idag har jag föredragit stilla lägen, vilket ger mig stelhet i bäckenet. Usch, trött trött trött idag.

• Lajban

Hej på er-.

Hinner inte läsa ikapp eftersom dottern längtar efter sällskap. Måste verkligen också börja förbereda nu eftersom jag har alla symptom på att bebis typ skulle kunna titta ut imorgon. Mår inte särskilt topp med andra ord. Hur som helst, ut med granen idag och sen orkade jag inte ett skvatt mer, så det lär ta hela veckan att få ut hela julen. Sen måste det städas. Man vill ju inte komma från bb med en ny människa till ett råtthål...

• Lajban

Hej igen"

Nu har dottern somnat och jag slappar lite här framför datorn igen. Min sambo åkte tillbaka till Spanien i morse, så nu har jag tänkt att ta tag i det här med födandet. Jag har dock mitt kök att tänka på också. Nu kommer de vilken vecka som helst och renoverar köket. Det mesta har jag fått ner i kartonger som min sambo burit in här i arbetsrummet, men en del måste ju av förklarliga skäl vara kvar i köket så länge som möjligt. Sen ska allt upp igen. Och julen ska ut, den ska det, även om det får ta tid. så man kan säga att man har fullt upp ända tills liten behagar komma ut. Men h"n är rätt sugen på att komma snart skulle jag tro.

Idag har jag bokat tid med mitt sista syskonbarn som fyller fem år. Varje gång någon av dem har fyllt fem år har jag tagit med dem till Cosmonova, där det är femårsgräns. Nu är det sistingen, före min egen dotter, och hon fyller den 3e februari. Vi tänker åka samma dag, längre fram vågar jag inte planera. Hoppas hon inte behöver bli besviken för att jag måste ställa in.

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!