• Lajban

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Skånenettan; glömde säga att vi har en släkting som föddes med båthuvud. Han opererades vid ca 5-6 månaders ålder och det gick jättebra. Han är ett år nu och ser ut som vilken unge som helst. Men han ligger ju lite efter med att krypa och gå och sånt eftersom han inte fick slå i huvudet under en viss tid efter operationen.

• Lajban

Frutti, när min bebbe blir tung nedåt gör det fruktansvärt ont. Och det kommer helt oanmält, ofta och går inte att mäta regelbundenhet på. Jag gillar de vanliga "mensvärkarna" bättre, de börjar liksom lite mjukt och stegras sen. Inte skönt precis, men man får tid att förbereda sig lite på smärtan. Annars blä, blä blä här, orkar ingenting längre, vill helst inte gå upp ur sängen, det gör ont, jag är trött och mår illa. KOM UT NU, UNGE!!!!!!!!!!!!!!!!

• Lajban

Selmas, ta ett glas vin till myset. Jag tror det hjälper. Börjar fundera på det själv, men jag har ju inget mys att ta till.

Frutti; känner igen det där snacket. alla säger till mig att jag får en lättare förlossning eftersom jag har så mkt förvärkar, men,,,, jag har ju fan haft mer värk nu än jag hade under hela förlossningen förra gången, så jag vet inte vad som är att föredra. Faktiskt.

Trodde att jag var på G i natt igen. Låg och värkte och svettades till ca halv tre och måste sedan ha slocknat för dottern väckte mig strax efter fyra och ville ha välling. Puh. Hade en rejäl värk för ca 10 minuter sen, annars molar det mest och jag mår illa. Jobbigt jobbigt, vill helst bara vara för mig själv och lida.

• Lajban

Jag försökte i helgen med att byta gardiner, skura badrummet, rensa ur köket inför renovering och långpromenad, men det ända som hände var att jag fick störtont, kändes inte alls som värkar längre. Men nu har ju värkarna kommit tillbaka, men jag varken vågar eller kan göra ett dugg längre. Känns som om nån har sparkat mig rakt upp i skrevet.

Sitter jag här på FL nu igen? Jag skulle ju jobba.................

• Lajban

Ser tungt ut morotsjos. Jag lade också in en bild häromdagen, trots att det egentligen är torsdagar som är min bildinläggardag. Blir väl en ny imorgon igen då. Man vet ju inte vilken som blir den sista. Lyckat till hos läkaren

• Lajban

Jag är också trött på katt och råtta. Igår hade jag väl bara typ 4-5 värkar på hela dagen + molande och idag kanske uppåt 10, men inget regelbundet som det varit tidigare. Börjar tro att det är en månad kvar. Jag som är så trött. Inte har liten lugnat ner sig heller, sparkar och far och trycker mot blåsa och ändtarm.

• Lajban

Förresten, när jag får en värk så börjar det liksom med att detkänns som om lungorna trycks ihop, det blir lite svårare att få luft. Sen sprids det ned mot magen. Ibland bara som en liten molande spänning och ibland som en mer ihållande värk. Vet inte riktigt om man ska räkna både starka och svaga eller bara de starka................. Hur är det för er?

• Lajban

Vid sammandragning blir väl bara magen hård, det ska väl liksom inte göra ont? Det här blir ju mer som en kraftig mensvärk, alltså ibland, ibland drar det bara ihop sig.

• Lajban

När det värker blir jag himla svettig också.

• Lajban

Nu har jag inte hunnit in hä'r på ett tag, så jag vet inte om det är någon som ska gratuleras eftersom jag inte har tid att läsa igenom just nu. Skickar dock uppmuntrande hjärtekramar till Selmas mamma, jag vet hur det känns. Jag mår verkligen uselt och är glad att min lilla dotter är på dagis idag (hon är ledig måndagar). Ska sitta vid datorn och försöka jobba färdigt så mycket som möjligt inför ett årsmöte i helgen som jag hoppas slippa vara med på (kom, bebis, kom). Värkar var nionde minut i över två timmar i natt, sen avtog det igen. Jag blir galen, min förlossning har hållt på i två veckor i´morgon.........................

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!