• Lajban

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Härligt Selmas.
    Själv vaknade jag vid fyratiden i natt av värkar, men blev inte direkt eld och lågor eftersom det inte är första gången. Kändes dock rätt mycket och jag satt upp i sängen och klockade värkar till ca sex. Sen gick min mamma upp och då tyckte jag att jag kunde gå upp och duscha också. då avtog värkarna. igen. Fy, vad jag börjar bli less..............

Sen har jag varit hos bm. SFmått har vuxit från 35 till 39 på två veckor. Hjärtljuden hade sjunkit från 142 till 124 (bottennotering). Jag fick kopia av mina journaler och hon önskade mig lycka till på förlossningen, men jag fick en tid nästa måndag också. Hoppas verkligen slippa gå dit då.

Känner mig öm och molande där nere. Haft en värk under dagen, men inget mer. Uhuhu, jag orkar inte mer.

• Lajban

Bm tyckte ju att det lät bra.

Jag håller med dig Selmas, trots att man gjort det här förut, så vet man ju inte riktigt när det är dags. Jag vågar inte tro på någonting förrän jag är inne på bb tror jag (o, vad jag längtar dit).

• Lajban

Jag skulle plåga mig. Go for it, selmas! Jag har ju trott fem gånger vid det här lage3t att den stora uppenbarelsen har ägt rum, men fått bakslag varje gång. Kanske jag missar det här..............

• Lajban

Har lite ont om tid att sitta vid datorn eftersom vi bor hos min mamma just nu.

Idag har vi iallafall släppt in snickarna i köket, så nu finns det hopp om att vi kan flytta tillbaka någon gång.

• Lajban

Usch nä, jag har gjort allt, nu vill jag bara sova. Igår var jag så trött att jag mådde illa och strax före sex på kvällen höll jag på att kräkas, så då la vi oss på sängen dottern och jag, en liten stund före Bolibompa som jag tänkte. När vi lagt oss så började jag stortjuta och hon gav mig en IOrmjukis och då blev jag ännu ledsnare. Sen somnade vi båda två och vid halv åtta vaknade hon och grät hysteriskt pga växtvärk i benet.

Jag värmde vetekudden och h on somnade om med den på benet, men vaknade igen vid halv nio och då fick vi gå upp och göra välling (med alvedon i) och titta på Supernanny. Somnade inte förrän vid halv elva sedan (båda två), men sen har jag sovit som en stock. Första natten på tre veckor utan en värk. Kände mig helt ogravid när jag var uppe på toa i natt.

Hade redan bestämt mig för att vila istället för att åka på budgetmöte idag, så trots att jag kände mig multipigg ringde jag och avbokade mötet. Sen gick jag och lämnade dottern på dagis och när jag kom hem mådde jag spyilla igen, vill bara sova. Men nu sitter jag här istället, ganska avkopplande det också.

Oj, vad jag skriver.........grattis Selmas, men du skulle ju inte gå om mig....

• Lajban

Det är rätt många som kallas Ville nu för tiden och jag vet inte om Pi... ordet är så utbrett längre. Inte här i alla fall.

Vill helst ha mest eller bara c-vitamin.

• Lajban

Hade uppehåll med värkar i ca 48 timmar, men världens tryck nedåt igår och några diffusa sammandragningar under kvällen. Trött, trött, trött.

I natt vaknade jag 02,20 ca av att jag var kissnödig, sen kunde jag inte somna. Värk i ryggslutet som strålade ned i benen och t o m fötterna, molvärk i magen, men inga värkar.........

Strax före fem kom en ganska svag värk, och sen har det hållt på så ganska oregelbundet, ibland med tio minuter emellan, ibland har det nästan varit en timme, ibland svagare, ibland starkare. och detta blandat med ihållande molvärk och ryggont + tryck nedåt och pinsmärtor, som jag kallar det nu, när bebis tar sats och trycker ner.

Håll tummarna nu, jag orkar inte med att det går tillbaka igen och jag har faktiskt bf idag!!! Ska åka och fika med en kompis (hon som ska köra mig till bb), så får vi se hur det blir sen. Har tagit ett par alvedon för att slippa molandet, men känner av det ändå.- Nu känns det som det kommer en värk igen, 20 minuter sen sist.

• Lajban

TAck Cast, jag verkar behöva alla tummar och tår som finns för att detta ska bli verkligt.

• Lajban

Ajajaj, nu kom en värk igen, jag som trodde de givit upp helt. Nej, då , de kommer och går, lite starkare nu men inte så ofta. Har i alla fall pratat med förlossningen och jag ska ta det lite lugnt och åka dit lite senare idag. så får de i alla fall kolla. Nu har ju värkarna hållt på sen fem i morse, även om det inte är så ofta och jag har rejäl molvärk hela tiden, jättejobbigt att över huvud taget röra sig utan att det värker. Syrran ska hämta dottern på dagis, så jag kan ta det lugnt ett par timmar innan jag beger mig ut på den timmas resa som bär till bb.

• Lajban

Tog jättelång (allt är relativt) tid och lite snyftande innan jag vågade ringa förlossningen. Man är ju rädd att stöta på såna där bm som bara säger jaja, det ordnar sig nog ska du se. de ska ju liksom fatta att man är dödsorolig och allt sånt där. Sen var jag jätteskraj att alla känningar och värkar skulle försvinna på studs efter att jag pratat med förlossningen, men peppar peppar, de håller i sig.

• Lajban

tittar in lite snabbt och talar om att liten tjej kom ut den 22/2 kl.18.13 3680 gram, 50 cm. återkommer med detaljer då jag inte har en otålig treåring bredvid. bild i gallri

• Lajban

och den 22/2 föddes Aysel, flicka, 50 cm, 3680 gram

• Lajban

bara ett tips rör er som har en bit att åka, vänta inte nödvändigtvis in regelbundna värkar. jag åkte in för att kolla upp mina oregelbundna, jag var öppen 7 cm och lillstumpan var ute efter ca 1,5 timma.

• Lajban

jag gick upp 18 och har än så länge bara blivit av med 4

• Lajban

Hej
    Passar på att skriva lite medan tjejerna sover samtidigt för en gångs skull. Har ju ett helt kök att plocka upp också, så det blir lite ont om tid att sitta vid datorn, men man vill ju inte tappa kontakten. Ska försöka få till en förlossningsberättelse också vid tillfälle.

Här är en till som läcker som ett såll. Sängen dyngsur varje natt och pyjamasen. Lilla Aysel äter ganska sällan (jfr storasyster som åt jämt), och då sprutar det in i den stackars lilla krabaten så hon får hicka, måste rapa, prutta och bajsa. Lite magproblem har hon haft, men inte så farligt. Annars en väldigt lugn och go liten flicka som sover mycket (till storasysters förtret) och är snäll när hon är vaken.

Storasyster är mycket stolt och vill helst hålla lillasyster hela tiden, lite svartsjuka kanske, men mycket mindre än vad jag befarat. Man kan säga att allt går jättebra, även om mamma är trött och lite grinig av och till.

Ska läsa ikapp om jag hinner, men just nu är jag bara glad att jag fick in en liten lägesrapport.

• Lajban

Usch, jag gick upp 18 kg och har 8 kg kvar. Kan inte ha några vanliga kläder än. Tråkigt. Och så får man dåligt samvete så fort man äter något. TRivs inte med att vara överviktig. Trivs inte i mjukiskläder. Men brösten står nog för nästan hälften av de där 8 kilona.

Jag har ingen sjal, men en bärsele som jag fick från min brorsa till äldsta dottern. Tycker mig minnas att man inte ska använda den förrän barnet är en månad, så jag avvaktar en vecka till.

Har lagt in ett par nya bilder i galleriet.

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!