• Lajban

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Ahit, vilken värk jag lyckades åstadkomma genom att bära ut mikron och fyra stolar ur köket. Sitter hemma hos mig själv och jobbar vid datorn just nu, så jag passade på att fixa lite till i köket. Hantverkarna är försenade och kommer inte förrän på måndag. Nu är det bara två kartonger och bordet kvar. Det får de ta, jag pallar inte. Kan ju passa på att uppdatera nu när jag är på min egen dator. ja just det. Min bf är 22/2 enligt UL, 17/2 enligt sm. När jag fick min dotter var det samma sak, enligt ul fem dagar senare, men vi åkte in samma dag som det skulle ha varit enligt sm och hon föddes på natten då.

• Lajban

Hur gör jag för att uppdatera min FL nu då?

• Lajban

Stackars er Morotsjos, verkar jättejobbigt. vi h ar peppar peppar bara haft ett par dagars magsjuka på jättelänge.

• Lajban

Vi låg och vilade en stund på dagen igår, min dotter och jag, på min inrådan. Då sa hon; nä, mamma, jag kan inte vila när du bara snarkar hela tiden. Så man förstår hur man låter. Ändå sov jag ju inte.

• Lajban

Som tur är så har jag en säng som står i ett hörn här hos min mamma. I en har jag ca 4-5 stora kuddar, så när värkar eller fogar spökar på nätterna så sätter jag mig i hörnet. Brukar somna när värkarna avtar och då går det bra att lägga sig ner. Det är hopplöst när värkar och fogar går i varandra, kroppen bara skriker. I natt har jag bara haft en värk, tio över fyra vaknade jag av den. Bra, tänkte jag, om jag ska vänta tre timmar nu för att veta att det inte går tillbaka, så hinner ju vanligt folk vakna och jag slipper väcka någon. Men det kom inga fler värkar. Nu har jag molvärk för dottern och jag sprang till dagis (försöker på det viset hur ont det än gör).

Min bebbe far runt värre och värre, förstår inte hur det går till när den sitter fast med huvudet. Hoppas den inte är stressad, men jag förstår om den är det efter alla värkar. Känner mig också fysiskt och psykiskt stressad (och helt slut) av de senaste veckornas luringar.

• Lajban

I natt har jag sovit ovanligt bra faktiskt, men jag är urtrött ändå.

Jag har funderat på hur jag ska veta när det är dags att åka in eftersom jag har så mycket värkar som avtar hela tiden. Då¨säger alla, att du kommer att känna skillnad när det verkligen är dags. Varför säger de så? Jag har faktiskt fött barn tidigare, detkändes inte mer då än vad det har gjort vid flera tillfällen nu. Jaja, jag får väl föda hemma då.

• Lajban

Jag har ju inte bf förrän om en vecka och min bm säger att min graviditet är helt normal. Var hos henne och kollade vaginalt första gången två dagar före jul p g a förvärkar, sen kollade hon igen den 6e februari, då det satt igång ordentligt. Nu ska jag tillbaka på måndag, trodde aldrig när jag fick den tiden att det skulle bli verklighet, men det verkar ju bli så nu.......

I måndags var jag på kommunfullmäktige. Det var det första för i år och sist vi träffades var den 19e december. Killen som satt bredvid frågade hur jag mådde och jag svarade piss. Jaha, sa han, precis som förra gången då. Vad kul det känns! Nä, tänkte jag säga, sju tusen resor värre, men det kan väl inte du fatta.

• Lajban

Ja, man hoppas ju varje gång ska vara den sista. Var så borta i snömoset sist att jag lyckades boka in en tid för massage på fredag kl.13, men jag h ämtar ju min dotter på dagis kl.12! Trodde väl att det ksulle vara över då, så jag brydde mig int.

• Lajban

Är det inte slutet av februari nu??
    Molvärk hela natten med några ganska onda sammandragningar, men inget regelbundet. Jag har givit upp. Nyss ringde morsan och sa att det passar bra nu, hon och syrran är redo att rycka in som barnvakter. Tack tack, jag tycker också att det passar bra nu, men

• Lajban

Samma h är Morotsjos. Och nu kommer illamående och huvudvärk igen också, samma som förra helgen. Blä, ska hämta dottern redan 12 på dagis och försöka hålla henne på gott humör hela dagen (helgen). Hon har varit snorig och hostig i natt, så hon kanske blir sjuk nu också. Trodde aldrig jag skulle gå tiden ut den här gången, men nu börjar det verka tröstlöst. Undrar just när de sätter igång en här........ trodde ju inte jag skulle behöva fundera över det.

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!