• Ellynil

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Hallå!
    Tackar för länken i min gästis så jag också kunde hitta hit!

SnutteNuttan; Hur går det för din svägerska? Hoppar verkligen att allt går vägen!!!

Våra kompisar fick en liten Maja idag på eftermiddagen!
    Och jag som trodde de skulle få en kille!
    Snacka om att man längtar ännu mer tills lille bus i magen tittar ut nu!

Navlen är ju alltid ett intressan samtalsämne! Tror inte min kommer ploppa ut, heller. Men den kommer nog bli så platt som det bara går!

• Ellynil

Lajban: Skönt att allt var bra! Och att ni fick en sån trevlig julklapp! Synd bara att åka på förkylning. Och hemorojder är inget att leka med det heller!

Jag är glad bara jag slipper åka på magsjuka! Var hemma hos några kompisar dan innan julafton, och idag var hon inne på jobbet. Hon berättade att hennes sambo och dotter blivit dåliga på julafton. Blä! Det som var mest synd var att det var dotterns första riktiga jul. Hon var visserligen född förra julen, men hon var tre dagar gammal, så...
    Det värsta är att min sambo har varit riktigt hängig idag, så nu väntar jag bara på att det ska bryta ut!

Hoppas att alla haft en riktigt trevlig jul i alla fall!

• Ellynil

Enkätsvar:

Namn: Elin

Ålder: 22

gift/sambo/särbo...: Sambo. Andreas

Ålder på honom: 26, snart 27

Barn sedan tidigare, ålder: Nope, första barnet här!

Vet du könet: Nej. Vill inte, får inte!

Hur många försök tog det före lillen i magen blev till: Tja, försök och försök... Det mest bara blev!

Vart i vårt avlånga land bor du: En bit utanför Varberg

Något du vill säga...: Vill att det ska bli februari någon gång!!!

• Ellynil

Nä, fy vad tråkigt! Någon VARJE år!
    Att vara sjuk är ju inget kul i vanliga fall, men just vid den här tiden är det ju bara pest!
    Och sitta på akuten på nyårsdagen... Det är ju inte direkt så man vill börja det nya året!

• Ellynil

Oj, vad mycket här skrivs! Man hinner ju inte med i svängarna!
    Men det ska det minsann snart bli bättring på! Nu har jag bara en vecka kvar att jobba och sen går jag på min HP. Äntligen!

Här har det snöat hela dan också! Jag gillar snö, men det bästa av allt var att det var så lite kunder på jobbet!

Har också fått åderbråck! *grrr* Fast jag har inte fått så mycket, så det väl bara att vara glad för det åtminstone...

Soveriet går väl hyffsat här... Vaknar fyra fem gånger per natt, men behöver tack och lov inte upp på toa iaf! Då är det värre att SOMNA... Bebisen kör runt i magen som bara den... Förutom igår, när jag låg med magen mot sambons rygg... Då kände var det bara lite smårörelser. Jätteskönt, tyckte jag! Nu kanske man kan somna hyffsat snabbt! Men det tyckte inte sambon. "Du får flytta på dig! Jag kan inte sova när bebisen håller på sådär!" *hmpf*

• Ellynil

BRA GJORT SnutteNuttan!!!

Folk som slår sina barn ska veta att de inte kommer undan med det! Hoppas som Julius att polisen verkligen kom dit!
    Tycker inte alls att det var fegt att inte gå dit själv! Bara bra! Man vet som sagt inte vad de kan ta sig för!

• Ellynil

Hallå tjejer!

Ville bara önska ett gott nytt år!!!

Nu bär det iväg på bröllop!

• Ellynil

Hallå!

Det var så fint med bröllop! Fina kläder, mysig kyrka och jättegod mat! Ville också gifta mig!!!
    Kul för dem att vi hade fått lite snö, också! Det är vi verkligen inte bortskämda med här! Dessutom snöade det på kvällen också...
    Det var ett litet bröllop, bara ca 30 gäster, men det tyckte jag var rätt skönt. Tror inte jag hade orkat med party, party hela natten. Men jag hade lite svårt att få sambon därifrån, vi åkte typ sist. Det var några som skulle sova över (festen hölls på ett litet pensionat/restaurang) och de satt kvar när vi åkte. Då var klockan 3, tror jag. Inte konstigt att man var trött igår!

Var hos BM idag. Allt såg bra ut. Bebben låg tydligen med huvudet ner. Får väll hoppas att h*n stannar kvar där. Är faktiskt lite skraj för att bli snittad. Jag är nog allt en liten mes!

• Ellynil

Vad alla pysslar och fixar!

Jag har inte gjort NÅGONTING, känns det som! Får börja på med allt nästa vecka när jag går på min HP. Vill helst fixa och dona själv. Tycker mest att sambon gör på fel sätt när han ska hjälpa till... Ja, dessa hormoner är väl trevliga?!
    Fast vi har iaf köpt vagn... Den får sambon in och hämta när jag och bebisen ligger på BB, tror jag.

Ja, visst är det lustigt att folk tror att de kan komentera magen hursom helst och när som helst, bara för att man är gravid? Jag har personligen inte så mycket emot det, iaf inte när det är folk jag känner, men ändå! Jag tror jag hade åtminstone 20 kunder på jobbet idag, som nämde något om min mage! Helt otroligt egentligen...
    Hade ni kunnat med att fråga kassörskan på ICA om det inte är dags snart? Och om hon är HELT SÄKER på att det inte är tvillingar?!?

• Ellynil

Linda: Känner igen det där med lappfobin! Jag AVSKYR alla lappar som kliar och skaver! *ryser*

Nattvinge: Nä, så länge man vet att de komenterar "av glädje" har jag absolut inget emot det. Egentligen inte så mycket annars heller, det är mest att man blir så förvånad över att det är så OK att kommentera så öppet och säga i stort sett vad man vill bara för att någon är gravid. När en tjej på jobbet väntade barn var det tex en annan kollega som typ körde in handen innanför byxorna på henne för att känna på magen!!!
    Ang din mans impulsshopping: Ibland kan man verkligen bli förvånad på de där älskade männen! Blir lite avis, faktiskt. Jag nämnde någonting igår om att sambon kanske skulle ta och köpa overall till bebisen när jag låg på BB, och han blev nästan sckräckslagen!

frutti: SKÖNT med vattengympa! Och att det verkligen blev av för din del!

FruL: Visst är det helt otroligt vad de kan se på UL. När vi var på vårt var BM helt besatt av näsborrarna av någon anledning... "Ser ni näsborrarna?!" frågade hon säkert tre gånger, och zoomade in dem minst lika många gånger! *hihi*

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!