• Ellynil

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Näe! Det där låter inget kul morotsjos! Du har verkligen inte haft tur med sjukdomar. Håller alla tummar jag kan för att det ska gå åt rätt håll!

axxette: Ja, lite sådan medicin hade inte jag tackat nej till!

• Ellynil

*skickar runt drömmedicinen*

Jag har haft en riktigt bra natt! Med högravidmått mätt vill säga. Vaknade inte sååå himla många gånger och behövde inte gå upp och kissa en enda gång! Dessutom ingen halsbränna! *woho* Vet inte riktigt vad jag gjort för att förtjäna detta!

• Ellynil

Ja, verkligen!
    Men igårnatt var en night from hell, så det jämnar väl ut sig!

• Ellynil

Grattis SnutteNuttan!
    Visst orkar vi läsa! Tycker att det är lite respektlöst att bjuda in sig själva, trots att du uttryckligen sagt att du inte vill ha besök! Det är ju faktiskt inte bara det att du inte gillar att fira den på det sättet, du är ju faktiskt höggravid också!
    När Andreas fyllde år 27 januari ville inte han ha något besök heller. Dels för min skull och delsa för att han inte ville själv. Det var ingen som tyckte det var något konstigt med det...

Frutti: Känner nästan precis som du. Är i stort sett inte rädd för förlossningen någonting, men jag är livrädd över hu r jag kommer klara rollen som mamma. Och hur vi kommer klara förändringen i våra liv och vårt förhållande...

*ropar efter Linda*
    Inte kan hon väl åkt in? Vi har ju samma BF, för bövelen! Inte ska väl hon få före mig?

• Ellynil

*wiii* Spännande Snuttan! Håller tummarna och tårna för att det verkligen ska vara på G!

Nu när vi börjar nå våra BF-datum är det väl på tiden att det börjar hända lite mer grejer! Kanske för Snuttan och kanske för Linda. (Vart har hon tagit vägen? )

• Ellynil

Nämen Snuttan! Grattis!!!

Då får du kanske träffa Bus innan helgen!

SPÄNNANDE!!!!

• Ellynil

Jättegrattis SnutteNuttan!
    Vad sööööt han är lille Hugo!

Ska bli spännande att se hur det har gått för Weiring!
    Och hur det går för Villblifler idag!

Här gick faktiskt vattnet inatt vid 3-tiden!!! Har tyvärr inte kännt någontng mer Ska in på kontroll på förlossningen kl 10. (Snacka om att man försöker få tiden att gå nu!!!!) Det är inte bara glädjande besked för osss utan för alla er som inte känner någonting. Har inte haft en enda liten förvärk innan!

Vi kommer ju säkert bli hemskickade igen, så jag återkommer med rapport lite senare.

Tänka sig! Att jag faktiskt kommer att ha min bebis hos mig innan den häar veckan är slut!!! Har nog inte fattat det riktigt än...

Förresten! Ifall jag skulle glömma av det! Om det är någon som blir nyfiken sen, har jag lagt in en länk till webbisarna på min pres. Vi kommer att ligga på Varberg. (Elin Nilsson och Andreas Larsson)

• Ellynil

Selmas!
    Vad kul! Då kanske det är på G för dig också! *hoppas, hoppas*
    Ja, nu när vattnet väl har gått så är det ju liksom inget att var osäker över. Jag hoppades faktiskt att det skulle gå först, så man slapp den där osäkerheten OM det är värkar eller inte. Iom att man inte haft det innan heller, så vat man ju inte riktigt hur det ska kännas...

Fast jag har faktiskt också skickat iväg sambon till jobbet. Hade varit för jobbigt att ha honom drällandes hemma!
    Fast jag fick ju lova dyrt och heligt att jag skulle ringa om värkarna satte igång!

• Ellynil

*wiii* Selmas! Då kanske du får före mig! Vem vet?

Tillbax från förlossningen. Det var konstaterad vattenavgång. (Kom tydligen en fontän när hon kollade ) Har lite sammandragningar, men inget som man inte klarar av än...

Återkommer me mer info när det blir något intressant att informera om! Nu ska jag ta och vila lite!

• Ellynil

Hej Tjejer!

Nu är man tillbaks från den kokong man gått och gömt sig i de senaste två veckorna!
    Helt otroligt att någon som i stort sett bara sover äter och bajsar kan ta upp så mycket av ens tid!
    Sen har det ju iofs varit besök efter besök. Igår var nog nästan första dagen sen dagen vi kom hem från BB som vi kunde mysa ihop bara vi tre...

Sen måste jag ju säga JÄTTEGRATTIS till alla bebisar!

Så skickar jag en hel drös med verkar till er som fortfarande sitter med era magar!

Tänkte jag skulle ta en snabbgenomgång ev förlossningen och sedan skriva en lite er utförlig verison i bloggen när jag får tid. (Någon gång i en avlägsen framtid)

Det började ju med att vattnet gick vid 3-tiden natten mellan söndag och måndag. Kl 10 åkte vi in till förlossningen för att konstatera vattenavgång. Eftersom jag bara hade några få mesiga sammandragningar fick vi åka hem igen på permision.
    Andreas åkte tillbaka till jobbet och vid lunch kom mamma för att hålla mig sällskap.
    Fram mot eftermiddagen började värkarna komma tätare och bli kraftigare, men jag tyckte att det var ju ingen fara, och det var ju absolut ingen idé att ringa efter Andreas. Han skulle ju ändå komma hem vid fyra.
    Så när Andreas kom hem vid fyra åkte mamma hem, och vi väntade på att det skulle bli dags att åka in. Vi ringde till förlossninge ett par gånger för att höra hur länge de tyckte vi skulle vänta, men de sa att vi skulle vara hemma så länge vi orkade, och att vi var välkomna när vi inte klarade av de längre.
    Vid 17.30 ungefär bestämde Andreas att vi inte klarade av att vara hemma längre , och ringde och sa att nu åker vi upp.
    Vi kom upp till förlossningen runt 18-tiden.
    Det sattes en CTG-kurva (BM kände inte efter hur mycket jag hade öppnat mig eftersom vattnet hade gått) och jag fick en akupunkturnål på huvudet.
    När klockan var ungefär 18.30 kännde jag att jag började få krystvärkar, och BM tyckte att det kanske ändå var bäst att känna efter hur mycket jag var öppen.
    Det visade sig att jag redan var öppen 10 cm, så det var bara att köras in på förlossningssalen.
    Så efter ungefär 1,5h krystande kom vå underbare Oskar, kl 20.17.

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!