• Ellynil

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Äntligen HP! Gick och räknade minuterna på jobbet i lördags! Så blir man sjuk det första man gör! *grrr*
    Men när jag väl repat mig lite ska här börja pysslas, minsann! Känner att man ligger lite efter... Har ju bara fixat vagn än så länge! Nämnde för sambon att "Tänk om bebisen skulle få för sig att komma nu, vad mycket du skulle få göra själv då!" *hihi* Han fick ju nästan panik, stackarn!
    Inte för att jag tror att det skulle vara någon risk. Har inte ens kännt av några sammandragningar. Har nog, för BM sa att "nu drar magen ihop sig" när jag var där sist... Jaha, där ser man, tänkte jag... Snacka om att man haft tur med sin graviditet!

• Ellynil

Morotsjos: Tackar! Vi får väl hoppas på en snabb återhämtning. Känner ju mig lite värdelös när man inte orkar göra nåt...
    Tråkigt med kameran! Det är ju ett måste!!! Vi har två, en "vanlig" och en digital, och jag tänker minsann ha med bägge!

• Ellynil

malinz81: Ja, jag har verkligen haft tur! Det är verkligen såhär alla gravida skulle ha det! Förstår inte riktigt vad jag har gjort för att förtjäna det!? Fast min lill* bebis trivs väl så bra där inne att jag kommer sitta här med min mage när alla ni andra sitter med era små underverk!
    Förresten tycker jag nog allt att magen har sjunkt ner lite den också!

• Ellynil

*JIPPIE* Fick precis reda på att vi fått fyran som vi stog tvåa på! YES! Kanske blir lite kämpigt att flytta med en nyfödd bebis (inflyttning 1/4), men det är smällar man får ta!
    Vi får ju trots allt två extra rum plus större vardagsrum och kök. Dessutom finns det tvättmaskin i lägenheten! Inget mer springande ut i kylan!!!!

Vad väldigt omotiverad för att pyssla och greja i den här lägenheten jag blev nu!

• Ellynil

frutti: Nope, det har jag faktiskr inte prövat... Låter ju VÄLDIGT kul med mösstvång! De som är så himla snygga! *hihi* Men du är ju inte ensam om att ha det iaf!

• Ellynil

Tycker också att bebisen gott kan ploppa ut lite tidigare!!!
    Men jag är glad så länge jag får innan min pappas födelsedag (3/3 morotsjos!)

Tackar för alla gratulationer! Tyvärr är jag inget bra på att bara sitta och peka, så jag kommer nog envetet gå och släpa lådor... Mamma föreslog att vi skulle ha "flyttkalas" hemma hos oss och att det inte blev någon tårta förrän man burit minst 5 kartonger *hihi* (Hon och lillsyrran fyller år 1/4 bägge två)

• Ellynil

Välkommen Snutte83!

*hmmm* Ja det där med sex är ju ett kapitel i sig! Här är det rätt lugnt på den fronten, men det beror nog mer på min käre sambo än på mig! Han är betydligt mer pryd än vad jag är!

Vi börjar vår FUB i morgon. Ska bli spännande att träffa de andra, men det kanske inte är så intressant med själva "infobiten"...

Vi fick förresten reda på att parkettgolvet och tapetseringen hade blivit utdömt på besiktningen på den nya lägenheten, så vi får nylackat golv och nytapetserat helt gratis! *jippie* Tyvärr kommer de inte göra det förrän efter vi fått tilträde till lägenheten, så det blir väl till att bo hemma hos svärföräldrana eller mina föräldrar i nån vecka... Man är ju inte speciellt pigg på att bo där med en nyfödd bebis när de håller på och grejar...

Ärligt talat vet jag inte riktigt hur det är med BB här... Jag TROR att det är OK med besök, iaf... Har för mig att de har ett par timmar när alla är välkomna, och att pappa och syskon får komma när de vill... Det får man väl veta på FUB fram igenom, antar jag...

• Ellynil

Ojojojoj, vad ni skriver tjejer!!!
    Här har man varit utan internet i en och en halv vecka, och så tar det en och en halv timme att läsa ikapp allt! Tur att man är ledig!

Det där med snarkningar känner jag igen. Som tur är kan inte Andreas säga någonting för han låter minst lika illa själv!

Nu har vi fått det mesta på plats... Sängen är målad, ihopsatt och bäddad. Den blev verkligen jättefin, om jag får säga det själv!!! Vagn och bilstol hämtar Andreas när jag är på BB. skötbord är fixat och ska bara hämtas när andan faller på. Vi fick möblera om halva lägenheten nästan för att vi skulle kunna ha sängen i sovrummet, (Därav inget internet, sängen står nu där datorn stog innan) men det var det värt. Nästan så att man inte vill flytta härifrån! Men bara nästan!

Vi ska nog in och kolla på tapeter idag när Andreas kommer hem. Sen fick vi veta idag att vi får välja plastmattor till badrummet också! Vi kommer ju verkligen få det hur fräscht som helst! Dessutom hade de ju sagt att allt skulle göras EFTER vi flyttat in, men nu verkar det som om de gjort en deal med den nuvarande hyresgästen att hon ska flytta ut tidigare, så de hinner göra om innan vi kommer in! Kan man ha mer tur?!

Annars händer här inte så mycket på magfronten. H*n rumlar runt där inne som vanligt. Inga sammandragningar eller förvärkar så långt ögat når... Börjar tro att de har räknat fel på en månad eller så, och att bebisen inte kommer titta ut förrän i slutet av mars! *suckar* Fast h*n har iaf vänt sig. Var inte fixerad riktigt än, huvet var ruckbart, men ändå...

Håller förövrigt på och längtar ihjäl mig. Var hos kompisarna i lördags kväll, och deras dotter fyllde en månad nu i helgen. Det fick ju en inte att längta mindre, precis!

• Ellynil

Oj, här händer det grejer! Spännande!!! Ska bli intressant att se vem som blir först ut! Min Maj-Björn (Sambons pappas vackra smeknamn på bebisen) känns ju inte som någon direkt het kandidat på det priset!

Ja, det känns väldigt lyxigt att få flytta in i en nästan helt nyrenoverad lägenhet och dessutom i tid... Hade ju inte varit så kul om de skulle gjort allt efter vi hade fått tillgång till lägenheten. Då hade man ju fått bo hemma hos mamma med bebisen i typ en månad... Jag älskar min mamma och hon är hur underbar som helst, men att bo ute i skogen hos mina föräldrar i en hel månad med en en månad gammal bebis är ju inte speciellt lockande! Blir det så att vi får bo där i en vecka går det väl an, men en hel månad. Nej, tack!

Vi har också en gammal korgvagga i min släkt. Vet inte riktigt hur gammal den är, men min mormor och alla hennes syskon har iaf legat i den, så den är ju iaf bortåt 80-90 år... Tyvärr tn av min mammas kusinbarn som ska ha ungefär samtidigt som oss och hon hade av någon underlig anledning tydligen första tjing på den... Hade ju varit kul om vårt barn kunde legat i samma vagga som min mormor, min mamma och jag själv. Men, men...

Var inne och skulle välja tapeter till den nya lägenheten igår. Jag svär! Om Andreas hade fått välja själv skulle hela lägenheten bli grå/beige/brun/vit!!! *suckar* Tom de nya plastmattorna i badrummet ville han skulle vara grå! Och när jag föreslog att vi kanske skulle kunna ha EN stackars liten fondvägg i vardagsrummet som kunde vara exempelvis röd, hittade han en ÄNNU mer BRUN tapet som vi kunde ha som fondvägg i stället. Tydligen var den röda tapeten jag hittat inte i rätt nyans... Fast jag måste ju säga att det var ju inte världens roligaste tapeter vi hade att välja på...

*hmmm* På fredag fyller sambon år. Har ingen aning om vad han ska få... Någon som har ett bra förlag på present till någon som absolut inte vill ha någonting?

• Ellynil

Kanske en Saga: Jag uppfattade det du skrev precis som frutti.
    Fast å andra sidan så önskar du ju egentligen att de verkligen ska få ont. Jag menar du hoppas ju att allt sätter igång, och det gör ju faktiskt ont.

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!