• Sarasnaran

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Ojojoj!
    HUR kunde jag missa att den andra dog?
    *skyller på gravidhjärna*

I denna tråden håller vi till som ska ha bebisutplopp i slutet av Februari.
    Vi har blivit ett härligt gäng här inne nu!

Stor kram till alla blivande Februarimammor!!

• Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!
  • morotsjos

Har ingen erfarenhet av åderbrock, så jag har inga tips.

Kanske en Saga, här är en fd vv:are till, gick ner 13 kilo före förra graviditeten och lyckades gå ner allt utom 2 kg på egen hand. Sen blev jag gravid igen, så sen har det inte varit mer viktnedgång. Men det kommer en tid efter graviditeten också. Man får väl finna sig i att det inte går på två veckor, men som en del säger, tar det nio månader för kroppen att uppnå det höggravida tillståndet man är i när man får barn så får det väl ta nio månader att "återställa" den. Tror att det är en ganska bra riktlinje, även om det är aptråkigt att vara tjock och degig första månaderna efter förlossningen.

Kladdkaka lät gott

Nu är det sovtid. Utanför snöar det, säger som Nalle Puh "Snön vräker ner, tiddelipom, allt mer ju mer, tiddelipom, allt mer ju mer, tiddelipom, det snöar". Är nog insnöade imorgon, på allvar...

• Sarasnaran

Va mysigt att vara insnöade!
    *menar verkligen*

Åderbråck låter sådär roligt.
    Själv så har jag elefantliknande fötter och prinskorvsfingrar. Gnägg!
    Idag gjorde jag verkligen skäl för mammas smeknamn på mig.
    Mumintrollet.

Nattinatt!

• annikandy

Hej på er tjejjer!

Vill bara önska er lycka till allesammans. För ett år sedan va d jag som satt och räknade ner dagarna, nu har jag en underbar liten dotter hos mej som fyller 1år den 26:e februari. Hoppas allt går bra för er!

Kramar Annika&Alicia!

• cast77

hahaa vet hur det känns när en pensionär går om en...händer hela tiden här...Till och med min dotter på två går för fort ibland och ni vet hur fort de går ;)

Jag är sjukskriven på halvtid året ut men kommer att få förlängt. Det jag drabbades av heter så fint gbs och är visst ganska farligt för bäbben när den kommer ut....Men de ger en dropp med antibiotika om man har det under förlossningen....vilket vi nu absolut hoppas inte skall ske!

Det går långsamt frammåt med huset men inte kommer vi att flytta in om en vecka (som mitt mål var....)

Här är det också mycket snö (såååå fint)!

I dag skall jag ta mig till bassängträningen för första gången på tre veckor...känner att jag är lite piggare nu och då måste kroppen få sig en omgång (så att jag blir bättre där med)!!

• Julius

cast inte trevligt med gbs. Har du antibiotika nu med? Hur upptäcktes det? Jag har fått svamp samt äggvita i urinen såjag hoppas på att båda är borta inför nästa BM-besök 4 jan för annars kan det ju vara ett tecken på Havandeskapsförgiftning oxå. Annars så är jag trött, gnällig & grinig & rean orkar man ju knappt ut på eftersom det tar evigheter att gå nuförtiden. Blir sååå trött på att vara gravid nu, men snart så är det ju ett nytt år & nya tider dvs snart dax att födabarn igen.Längtar så tills mitten av februari så det kan köra igång snart.

• morotsjos

Jag fick kramp tidigt imorse, och har fortfarande som en knut på höger vad. Ajajaj. Hade aldrig det med sonen, men nu verkar det bli en vanlig företeelse. Har haft lite känningar tidigare, men nu imorse gjorde det verkligen jävulskt ont.

Snösnösnö. Fast vi är nog inte insnöade, för det kommer en och annan bil mellan varven. Dock har vi inga planer på att ge oss ut om vi inte måste. Provianterade ju igår så att vi klarar oss ett tag. Men det är fint med snön, synd bara att sonen totalvägrar att sätta ner sina små fötter i snön... Blir inte mycket pulkaåkning då.

• Anniqa

Jag har ingen erfarenhet av åderbråck heller, men vadkramper, varför får man egentligen vadkramper när man är gravid? Tänkte fråga BM när jag var dit i Tisdags, men glömde helt bort. Jag har tänkt skriva en lista till nästa gång jag far dit, man glömmer att fråga så mycket när man bara har 30 min på sig....

Här är det nu -26 grader, jag väntar att det ska bli någon grad varmare innan jag beger mig ut, men man kanske får gilla läget... sonen ska på kalas idag och presenten är inte köpt.

Jag sitter ännu med pyjamas på...

• Julius

Vadkramp & myrkrypningar i benen beror på Magnesiumbrist!!! Be att få extra magnesium utskrivet på recept. De heter Emgesan som jag äter & har ätit under hela denna & förra graviditeten & vet ni vad. De hjälper!!!

• axxette

Oj , här händer det mycket, kul!

kramp: peppar peppar, har inte drabbats ännu. Hade kramp på nätterna några gånger förra grav, inte kul alls!

åderbråck: stackars... inte snyggt, men det är mycket som inte är snyggt när man är gravid :/ Jag vet faktiskt inte vad mankan göra åt dem, stödstrumpor är ju det man har hört. Hoppas det är övergående!

vikt: Vägde mig i går, har gått upp 10 kg sen inskrivningen och ett par kilo till sen jag blev gravid. Tror jag gick upp 17 kg sist och så mycket ska jag nog inte upp i denna gång tror jag... Ett råd: tänk inte på vikten så mycket, som någon skrev så kan det ta lång tid att gå ner och i början är man oftast en stor degklump. En del har väl lättare än andra att komma tillbaka till sin ursprungliga form, men stressa inte! Jag började känna mig stressad när sonen fyllde halvåret, började viktväkta och mådde egentligen rätt dåligt att det, psykiskt. Jag ville ju fika med alla andra mammor, i stället tog jag en skorpa... *drömmer om kladdkaka med grädde...*

magsjuka: sonen har ju varit sjuk, men verkar nu har repat sig ordenligt! Inget kräks sen i förrgår kväll. Massor av mat i går kväll och hittills i dag. Härligt!

förkylning: usch säger jag bara. VILL bli frisk snart! Nu är våra nyårsaftonsgäster sjuka också :( Hoppas att de blir så pigga så de kan komma, har ju sett fram emot det sååå mycket!

snö: Åhh! vad härligt det är just nu! Njae, inte att snön åker horisontalt utanför fönstret, men det är fint när den väl har landat! Hoppas på lite pulkabacke i helgen!

• Anniqa

Julius: tack för tipset med magnesiumbristen!

Magen är jätteskum efter förlossningen, en degklump, som atlanten ungefär....Inget jag ser fram emot direkt....Trycker man i en sida, så blir det vågor på hela...Hela havet gungar...

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!