• Sarasnaran

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Ojojoj!
    HUR kunde jag missa att den andra dog?
    *skyller på gravidhjärna*

I denna tråden håller vi till som ska ha bebisutplopp i slutet av Februari.
    Vi har blivit ett härligt gäng här inne nu!

Stor kram till alla blivande Februarimammor!!

• Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!
  • bringiton

Där ser man... Då är vi i alla fall några från landets övre halva. :)

Nyårsfirandet blev kortare än vanligt i år. När klockan slagit tolv längtade jag bara efter att få sova, så då for vi hem.

Det där med att höra grannarna slåss/bråka är något som jag slipper eftersom jag bor i hus. Däremot har jag många och långa samtal med min mamma som umgås mycket med en asylsökande familj, där det visat sig att de smäller till sitt 4-åriga barn helt öppet och att även kvinnan i familjen fått sig en smäll medan min mamma varit där. För att hon inte "lydde" och hämtade ett glas vatten till sin man. Mamma menar att det inte "hjälper" att anmäla. Det räcker med en misstanke om att barn far illa, svarar jag. Problemet är att asylsökande har så få rättigheter. :-/

• Sarasnaran

Va jobbigt frutti...
    Man blir så ledsen på samhället.

Nattvinge - Ja nu börjar nedräkningen "på riktigt"! Hihi!
    Spännande som tusan.
    Jag vill föda barn NU!!

• Tildas52

jag vill också ha bebben NU men inte föda nu hehe

• Ellynil

Hallå!

Det var så fint med bröllop! Fina kläder, mysig kyrka och jättegod mat! Ville också gifta mig!!!
    Kul för dem att vi hade fått lite snö, också! Det är vi verkligen inte bortskämda med här! Dessutom snöade det på kvällen också...
    Det var ett litet bröllop, bara ca 30 gäster, men det tyckte jag var rätt skönt. Tror inte jag hade orkat med party, party hela natten. Men jag hade lite svårt att få sambon därifrån, vi åkte typ sist. Det var några som skulle sova över (festen hölls på ett litet pensionat/restaurang) och de satt kvar när vi åkte. Då var klockan 3, tror jag. Inte konstigt att man var trött igår!

Var hos BM idag. Allt såg bra ut. Bebben låg tydligen med huvudet ner. Får väll hoppas att h*n stannar kvar där. Är faktiskt lite skraj för att bli snittad. Jag är nog allt en liten mes!

• axxette

Ellynil: intressant det här med förlossning/snitt. En del är skraja för förlossningen och vill ha snitt, andra är skraja för snitt. Mysigt med vinterbröllop!

Jag var hos bm i fredags och min bebbe låg också med huvudet ner. hon sa att det är ett gott tecken, men förstås ingen "garanti" för att den kommer att göra det om några veckor. v. 35 sa hon var någon slags gräns, då brukar de flesta bebbar fixera sig.

Ingen som har något tips om hemorojder?

• Sarasnaran

Ellynil - Bröllop... *suckar avundsjukt*
    Ja om min gubbe någon gång får tummen ur arslet så ska väl jag också bli fru.
    Förlovade är vi sedan 2003, men han vill inte gifta sig än. Vad det nu menas med. Hmpf!

Jag tror jag är rädd för lite båda två. Ha!
    Jag är superpeppad över att föda och få träffa Bus, men jag är livrädd över att jag inte ska palla med smärtan. Att jag ska låsa mig helt och få panik.
    Men jag är rädd för snitt också. Att vara vaken under tiden dom ska karva i en låter som en skräckfilm för mig, samtidigt som jag absolut INTE skulle vilja vara sövd. Dilemma!

Hemorojder... Funkar inte salvorna på apoteket? Kommer inte på vad dom heter, men det ska finnas iaf. Annars har jag hört att man ska dricka mängder med vatten och röra på sig mycket.
    Helt konstigt att jag inte fått sånna. *gnäggar ironiskt* Jag tycker jag har ALLT annat.
    Och idag tycker jag synd om mig själv. Är så jäkla trött på att ha ont i kroppen. Att vara gravid är det bästa jag varit med om, men jag blir helt matt av att inte orka någonting.
    Ischias är dagens plåga och jag satt i badkaret nyss och tjöt för allt bara blev för mycket helt enkelt. Åh nu börjar tårarna trilla bara för jag skriver om det. *suck*

Förlåt att jag gnäller vänner...

• Lajban

Alcosanal, köpte jag på apoteket mot min hemorrojd. Än så länge har inget hänt förutom att den gör lite mindre ont. I och för sig har vi varit hos släktingar som bara sitter och sitter i 4 dagar, så jag har inte rört mig ett dugg, missat mina hälsosamma linfröfrukostar och därmed inte heller gjort nummer två på hela den tiden. Jätteskönt att komma hem och gå på to.

Har börjat oroa mig för vikten, jag har inte gått upp någonting på över två månader. Kanske gick jag upp ett par kilo, men nu efter jul verkar det snarare som jag gått ner något. Iofs gick jag upp mycket i början, men... Kände mig nästan ¤smal¤ idag, jaja, det är väl att ta i, Ska till BM imorgon och fråga.

• Sarasnaran

Önskar jag kände som du Lajban.
    Jag har gått upp 14 kilo sedan inskrivningen. Hua!
    Jag gick dock ner 10 kilo under de första grav.veckorna så egentligen har jag gått upp 4 kilo. Men jag är världens tjockis. *gnäller igen*

• axxette

Lajban: Ska köpa den där salvan! Jag lägger katrinplommon i varmt vatten 10 minuter, sen äter jag dem, funkar ganska bra för mig. Har du provat? Skönt att du ska till bm i morgon och kan fråga och mäta!

Snuttenuttan: Oroa dig inte för smärtan! Man klarar det, även om det är väldigt tungt och gör väldigt ont. Jag var jätteorolig innan förra förlossningen, just för att jag var rädd att inte klarar smärtan, men det gjorde jag. Att låsa sig är inte att tala om, det finns liksom ingen annan utväg än att kämpa och gilla läget ;-/ Sen kommer belöningen, när h*n bara glider ut som en tvål. Hur härlig känsla som helst!
    Har du - och ni andra förstås- funderat något över smärtlindring ännu?

• Sarasnaran

Låter bra axxette.
    Hoppas att jag kommer känna så. Go with the flow liksom.

Jag vill försöka klara mig utan kemiska preparat (lustgasen EJ inräknad ) sålänge jag kan, men jag kommer inte banga en sekund för att be om EDA om jag känner att jag inte står ut.
    Hur gjorde du på din förlossning axxette?

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!