• axxette

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Hej!
    Undrade just varför jag inte fick skriva något i den gamla tråden i förmiddags. Trodde nog något var fel för tillfället bara. Sen fick jag ett bra meddelande från SnutteNuttan!

Jag har också "mensvärk". Minns det från förra grav också, är det en slags förvärkar? Växtvärkar? Ska läsa på när jag kommer hem i kväll. Sitter på jobbet nu och ska på julavslutning i kyrkan med min gamla klass i eftermiddag. Ska bli mysigt med lite julsånger av tindrande barn!

Hoppas alla är pigga och glada så ni orkar med julhelgerna med släkt och massor av mat :-/

• axxette

Lajban! Så där brukar jag också känna och tänka. Men tänk på att det blir julhelger nu, det är bättre att ringa i morgon och ha det gjort, annars måste du kanske åka till gynakuten, för att ingen svarar på vanliga stället. Gör nu som SnutteNuttan säger, ring i morgon, så att du får besked. Antagligen är allt bra. Du kanske bara behöver vila dig lite extra.

SnutteNuttan: Hur gör du då, med dina blodiga flytningar? Är det ljust eller mörkt blod? Är det ljust kan det ju vara slemhinnorna som blöder lite. Jag fick tipset vit vaselin när jag hade känsliga slemhinnor. Det bättrade på sig rejält, om det nu hade med vaselinet eller inte att göra, det vet man ju inte. Kan ju varit hormonerna som ändrade sig också.

Sov gott!

• axxette

SnutteNuttan: Akupunktur är intressant! Jag är annars skeptisk mot alternativmedicin över lag, men akupunktur och zonterapi är intressant. Jag brukar få fotmassage i soffan på kvällarna och det är verkligen skönt för hela kroppen.

Anniqa! Det vore verklgen skräcken att inte få gå i trappor! Jag bor högs upp utan hiss!

frutti: jag vet inte om det ena är bättre än det andra, spricker man är det ju på naturlig väg så att säga, klipper man är det under mer kontrollerade former. Har hört att en del bm hellre klipper, kanske för att det är lättare att sy? Själv sprack jag en del förra förl. och fick sy, det tog tid innan allt kändes helt ok. Men vad kan man göra? Inte mycket. Det är bara att gilla läget...
    Angående din svärmor: Hon ska sluta med att tala om för dig hur du ska göra tycker jag. Dels för att man måste få chans att komma underfund med saker och ting själv, dels för att vården har utvecklats en del sen hon födde barn. Tänk bara att man som blivande mamma rökte och drack i mycket större utsträckning för att man inte var medveten om riskerna på samma sätt som i dag.

morotsjos: Vegetarisk Jansson med sån där pastej i? Eller en broccolipaj med massor av ost (om nu ost och ägg är okej förstås)

• axxette

Nä, jullov från jobbet, men inte från FL!

morotsjos: Jag har sett något recept på glaserade rofrukter i Annas Kokbok någon gång, hon rekommenderade att ha det på just julbordet. Kanske något?

• axxette

SnutteNuttan:Läskigt, men är det inte ganska vanligt att twins kommer tidigare? Hoppas nu att allt går BRA! Bra att hon och bebbarna är under uppsikt.

Skönt att du fick bra besked från bm! Hoppas det inte blir mer i dag.

• axxette

Välkommen Ceciliaa! Vi har samma bf, kul!

Snutte Nuttan! Hur har det gått med svägerskan och bebbarna?

Allihopa! Ha en bra dag före dopparedan! Här droppar det på, snart är all snö borta :(

I eftermiddag drar vi till tjocka släkten i Sthlm . Vi har prickat in en familj varje dag, skilda föräldrar, suck... Men också andra roligheter med kompisar. Antaglien blir det ganska hektiskt, men jag behöver ju inte tänka på någon mat. Och eftersom jag är gravid "behöver" jag aldrig diska eller styra med sånt, härligt!

• axxette

Enkät - Presentation

Namn: Annette
    Ålder: 32 år
    gift/sambo/särbo...: gift med Fredrik
    Ålder på honom: 34 år
    Barn sedan tidigare, ålder: Arvid, 3 år i februari
    Vet du könet: nej
    Hur många försök tog det före lillen i magen blev till: 2
    Vart i vårt avlånga land bor du: Linköping
    Något du vill säga...: SKÖÖÖNT med långledigt till 9/1!

• axxette

morotsjos! Vad läskigt med sonen! Tur att det gick så fort att bli pigg! Vår son är också dålig, han får inte behålla mat och dryck. Men det verkar vara slem i halsen/halsont som orsakar det hela, eller också är det helt enkelt magsjuka. Svårt att säga. Nu har han inte kräkts sen i eftermiddags i alla fall, fått behålla mat som han åt vid halv sex, skönt! Hoppas det håller i sig hela natten nu bara! Vill inte torka mer kräks!

Må gott!

• axxette

Här är inget disco, nää, bebis ligger stilla och trycker på urinblåsan- heeela tiden...

Sonen frisk från magsjukan, men nuär vi förkylda igen, både han och jag. Min man är dock frisk och får ta hand om oss :)

• axxette

puhh, ännu en kräknatt. Vid elva, just när man börjat slumra in, så kom det blodpuddingskräk i sonens säng. Stackars liten... Vi som trodde magsjukan var helt över, men nu är han ju så förkyld och slemmig så magen klarar nog inte ta hand om allt slem, därför kräks han. Det är min teori i allfall. Andra teorier mottages tacksamt!

Själv mår jag skapligt under omständigheterna. Snoret sitter fast och jag har inte sovit särskilt mycket, men det är väldigt lugnt här hemma och jag kan vila en hel del. Så här på lediga dagar gör sig graviditeten påmind endast genom den dåliga konditionen. Ingen foglossning, i stort sett inga sammandragningar= Superskönt!

Underbart att det snöar så mycket! Hoppas det får ligga kvar ett tag nu!

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!