BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!
Snuttenuttan: Skickar du äver en muffins?
Snuttenuttan: Skickar du äver en muffins?
SnutteNuttan: Ja, ett enda ul får vi här, tidigt dessutom , redan i v. 14-15. Undra varför dom gör så olika i olika landsting och på olika sjukhus inom samma landsting, för så är det här. Tack för muffins :-/
Lajban: Det där med att gå ner i vikt är ju roligt bara ibland, mest när man inte är gravid. Men om bm inte tycker det är anmärkningsvärt så är det ju bara att lita på det! När ska du dit nästa gång?
Snöfall: Jag har haft lite känning av foglossning, då har det känts i ryggslutet/svanskotan och i ljumskarna. Jag trodde att om man väl hade börjat känna av fogl. så fick man dras med det resten av graviditeten och kanske lite till, men min har kommit och gått. Skönt!
Är lite piggare nu än för ett par timmar sen. Är riktigt skönt med långhelg nu! Ska till landet, härligt med all snö och allt mörker där. Elda brasa och slappa! Trevlig helg allihopa!
Tjenahej!
Linda: Sluta slit i håret och fråga på, jag har läst på en hel del eftersom jag dels har ett barn tidigare och dels jobbar med att bland annat svara på frågor från gravida lärare om ledighet. Kanske kan jag hjälpa?
Nu ska jag äta popcorn i soffan!
Snuttenuttan: Skönt att den kan återbildas, det går ju an om bebisen tittar ut nu, men visst vore det väl skönt om våra bebbar väntar en månad till?!
På tal om att folk varit borta härifrån under helgerna, var är morotsjos??? Hon brukade ju skriva nästan varje dag förut.
Linda: Lägstanivådagarna innebär en ersättning på i nuläget 60 kr/dag, men efter 1/7-06 höjs den till , var det 120 kr/dag, tror jag... Utifrån det är det ju bra att spara garantidagarna till i juli.
Över huvud taget är det bra att spara dagar under barnets första år. Det är bara under barnets första år man inte behöver ta ut dagar för att behålla sin SGI, efter ettårsdagen måste man ta ut minst 5 dgr/v för att behålla sin SGI, vilket är bra att göra.
480-60=420dgr, så du kommer alltså ha 420 dagar totalt. MEN om man tänker sig att barnet ska gå på förskola så småningom, är det bra att ha dagar sparade, för förskolan har alltid studiedagar då barnen MÅSTE vara lediga. Då kan det ju passa att ta ut föräldradagar, annars ryker semesterdagar... Dessutom kan det ju vara trevligt att ta ut ett par veckors extra ledighet i samband med sommarsemestern, då kan man använda föräldradagar också.
Knölar detta till för dig ännu mer nu? Hoppas inte...
I morgon börjar jobbandet igen...
Ojojoj, jag hinner inte med, ni skriver och skriver! Kul!
Morotsjos: bra förklarat angående f-ledighet! Hoppas du Linda fått svar nu!
Välkomna ni nya!
Grattis till lägenheten Ellynil!
På tal om jobba... hur länge tänkte ni hålla på med det ni som jobbar än? Jag funderar på att gå ner på halvtid i början av feb (bf 28/2) och sen ta helledigt from. 20/2. Hoppas jag orkar så länge.
Jag är inte ett dugg svullen, än. Skönt! Ringarna sitter som de brukar faktiskt och så var det förra gången också. Är glad för alla krämpor jag inte har! Har känt mig riktigt risig ett par dagar nu, jobbigt att röra sig och är trött i allmänhet. Kissar på natten och dessutom har sonen sovit lite oroligt några nätter nu och det stör min skönhetssömn
Snutte83, välkommen!
Har också Trygg-Hansas 950-kronors. Håller med morotsjos om att be om försäkringspapper redan nu och fylla i allt som går. Sen skicka så fort bebis är född!
Tänkte på en sak när det gäller föräldraledigt och föräldrapenning. Om ni har kollektivavtal på jobbet, kolla upp vad som står, i en del avtal står om föräldrapenningstillägg som man kan få utbetalat när barnet föds. Det är ju inte alltid sådant betalas ut automatiskt av någon anledning...
Godmorgon!
Har sovit jättebra (nåja, jämfört med senaste veckan iaf) i natt! Känner mig pigg och har inte gäspat en gång, ännu. Ska snart sätta mig och läsa ett tungt, men intressant dokument inför ett jobbmöte, då lär väl gäspningarna komma...
Kul Snuttenuttan! Nu är du faster! Skönt att de väntade tills nu med att komma ut. Får ni hälsa på dem?
Hur har ni på era BB, är det okej med besök hos er? Hos oss får inga andra än pappan och syskon komma till avdelningen, men man kan träffas i cafeet. Men det gör vi inte, de får komma hem sen när vi är hemma.
Missade tydligen ett intressant program, kanske går i repris.
Julius: just det! Den där biden var ju räddningen, hade glömt det! Det var helt annorlunda när man kom hem till ett badrum utan bide, av med alla kläder och in i duschen är ju inte riktigt lika lätt.
SnutteNuttan: vilka grannar! Bra att ringa värden också!
Sovit med kudde mellan knäna i natt, helskönt! Hoppas nu det kan stilla min molande känsla i lår och vader också.
Tror inte webbisarna finns kvar hos oss, fanns för tre år sen, men jag hörde att det skulle bort. Ska kolla upp det!
jobba, jobba, jobba...
frutti: Fina namn allihopa. Jag gillar speciellt Julia, min man vill gärna Julia om det blir flicka. Men jag känner för många barn som heter Julia och det känns svårt att döpa sitt eget till det då.
morotsjos: Hoppas verkligen att ni får dispens på förskolan! Det låter inte roligt det där farandet fram och tillbaka. Sonen ska vara ti-to 9-14, det känns som jättebra tider. Hoppas de inte ändrar något! Vill absolut inte ha 3 timmar 5 dagar/vecka.
Nu ska jag pallra mig från jobbet och träffa några kompisar på stan. Är trött så det lär inte bli så länge. Men lite mat eller en god macka ska jag väl orka med i alla fall.