• axxette

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Oj , här händer det mycket, kul!

kramp: peppar peppar, har inte drabbats ännu. Hade kramp på nätterna några gånger förra grav, inte kul alls!

åderbråck: stackars... inte snyggt, men det är mycket som inte är snyggt när man är gravid :/ Jag vet faktiskt inte vad mankan göra åt dem, stödstrumpor är ju det man har hört. Hoppas det är övergående!

vikt: Vägde mig i går, har gått upp 10 kg sen inskrivningen och ett par kilo till sen jag blev gravid. Tror jag gick upp 17 kg sist och så mycket ska jag nog inte upp i denna gång tror jag... Ett råd: tänk inte på vikten så mycket, som någon skrev så kan det ta lång tid att gå ner och i början är man oftast en stor degklump. En del har väl lättare än andra att komma tillbaka till sin ursprungliga form, men stressa inte! Jag började känna mig stressad när sonen fyllde halvåret, började viktväkta och mådde egentligen rätt dåligt att det, psykiskt. Jag ville ju fika med alla andra mammor, i stället tog jag en skorpa... *drömmer om kladdkaka med grädde...*

magsjuka: sonen har ju varit sjuk, men verkar nu har repat sig ordenligt! Inget kräks sen i förrgår kväll. Massor av mat i går kväll och hittills i dag. Härligt!

förkylning: usch säger jag bara. VILL bli frisk snart! Nu är våra nyårsaftonsgäster sjuka också :( Hoppas att de blir så pigga så de kan komma, har ju sett fram emot det sååå mycket!

snö: Åhh! vad härligt det är just nu! Njae, inte att snön åker horisontalt utanför fönstret, men det är fint när den väl har landat! Hoppas på lite pulkabacke i helgen!

• axxette

SnutteNuttan: Snickerskakor låter gooot! Tar gärna en *mums*

Hålle rmed om Tinas dessert! Kan vi äta de där två ostarna som var i?

Var på systemet i dag, åhh, vad gott det vore med rött vin till middagen på nyår... men man får väl nöja sig med en lättöl... inte dumt det heller iofs, men rödvin är ju ett par snäpp godare och lyxigare.

Sov gott!

• axxette

God fortsättning på det nya året!

Vi har varit på landet under nyårshelgen, det var massor av snö! Vi promenerade i skogen, eldade i öppna spisen och åt massor av god mat och fikabröd. När sonen somnat på nyårsaftonen åkte hummern fram, mums!
    Tyvärr var våra gäster sjuka, dottern hade över 40 graders feber dagen innan nyårsafton, så de stannade hemma.

SnutteNuttan! Bra gjort att ringa 112! har du hört eller sett något mer? Hoppas inte!

Nu ska jag äta soppa på legobitar och pusselbitar som min son har "lagat"...

• axxette

Ni som behandlat hemorojjder själva, ska man påbörja behandling med t.ex. salva från apoteketså snart som möjligt, eller finns det chans att den försvinner av sig själv?

• axxette

Ellynil: intressant det här med förlossning/snitt. En del är skraja för förlossningen och vill ha snitt, andra är skraja för snitt. Mysigt med vinterbröllop!

Jag var hos bm i fredags och min bebbe låg också med huvudet ner. hon sa att det är ett gott tecken, men förstås ingen "garanti" för att den kommer att göra det om några veckor. v. 35 sa hon var någon slags gräns, då brukar de flesta bebbar fixera sig.

Ingen som har något tips om hemorojder?

• axxette

Lajban: Ska köpa den där salvan! Jag lägger katrinplommon i varmt vatten 10 minuter, sen äter jag dem, funkar ganska bra för mig. Har du provat? Skönt att du ska till bm i morgon och kan fråga och mäta!

Snuttenuttan: Oroa dig inte för smärtan! Man klarar det, även om det är väldigt tungt och gör väldigt ont. Jag var jätteorolig innan förra förlossningen, just för att jag var rädd att inte klarar smärtan, men det gjorde jag. Att låsa sig är inte att tala om, det finns liksom ingen annan utväg än att kämpa och gilla läget ;-/ Sen kommer belöningen, när h*n bara glider ut som en tvål. Hur härlig känsla som helst!
    Har du - och ni andra förstås- funderat något över smärtlindring ännu?

• axxette

Jag blev igångsatt, vattnet hade gått, men inga värkar av sig själv. Hade en TENSapparat, mannens massage, varm dusch och varma riskuddar i flera timmar, sen lustgas ett tag, svårt att säga hur länge, sen ryggbedövning=himmelriket! Anders, narkosläkaren (jag har ingen aning om vad bm hette...) var min bästa vän! När bedövningen verkade vilade jag och mannen ett par timmar, sen var jag helt öppen, krystade en stund och sen var Arvid ute. Visst låter det lätt, men det var riktigt, riktigt tungt där innan min vän Anders kom.

• axxette

Välkommen fruL! Vi har samma bf!

• axxette

Åh vad trött jag blir, hade skrivit en massa, gick ifrån datorn en stund och "någon" hade varit framme och loggat ur mig och allt hade försvunnit... orkar inte skriva nu, ha en bra kväll!

• axxette

Hej på er!
    I dag är det jag som gnäller... helt slut efter att ha fikat hos en kompis, ätit lunch på IKEA- med alla andra lediga människor, shoppat litelite på IKEA och Åhlens, en kort sväng till K-rauta och sen hem. Är nog mer beroende av den där middagstimmen på soffan än vad jag tror. Hur ska det gå att börja jobba igen på måndag???

i vagnen: såklart beror det på HUR kallt det är ute, men en fleeceoverall och åkpåse kommer man långt med. Sonen är född i feb. och vi hade inte vinteroverall till honom, bara en fleece och en massa filtar vid behov. Dubbla mössor förstås och tossor till de söta små fossingarna.
    Att maninte skulle kunna ta ut barnen när det är mer än 10 grader kallt... hmm vem har sagt något sådant? Måste vara någon som själv inte gillar vinter?

Nattvinge: Härligt med en man som shoppar lite! Hoppas det håller i sig! Min man är så pass intresserad att han har åsikter om vad jag handlar, men att handla något själv, det ligger nog långt, långt borta... Men det gör inget, för jag tycker det är sååå kul!

Amningsbh: smidigt att ha eftersom man har bh jämt. Inte så kul, men så är det nog för de flesta. Det tristaste är att de stödjer så dåligt, jag tänker satsa på minst en "riktig" märkes den här gången, men jag ska vänta tills bebis kommit eftrsom man inte riktigt vet vilken storlek som passar då, redan nu.
    Viktigt när det gäller bh är att man inte bör använda bygelbh eftersom det kan orsaka mjölkstockning om man har otur. Föresten, ni har väl såna där värmeinlägg till brösten? Jag använde mina jättelänge in på våren, men det kanske var lite väl överdrivet. Slapp i alla fall mjölkstockning, som jag hört är bland det värsta man kan vara med om under amningstiden.

Jag vill också gå på ul! Varför får ni men inte jag

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!