• Sarasnaran

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Ojojoj!
    HUR kunde jag missa att den andra dog?
    *skyller på gravidhjärna*

I denna tråden håller vi till som ska ha bebisutplopp i slutet av Februari.
    Vi har blivit ett härligt gäng här inne nu!

Stor kram till alla blivande Februarimammor!!

• Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!
  • Harley

Idag har jag förberett en ost som jag ska mumsa på under nyår.... Jag hälde en skvätt Kelda lättgrädde i en kastrull och sedan smulade jag i en Kvibille Gräddädel som fick koka en stund. Nu står detta i kylen för att svalna och stelna. Oj vad jag ska njuta.....

• morotsjos

Både ricotta och mascarpone är fritt fram. Gillade också Mat-Tinas recept idag. Får väl se om det blir något av den varan till nyår. Hon börjar förresten "tjocka till" sig nu, är det i mars det är dags för henne eller?

Känner mig lustigt nog inte det minsta ledsen över att jag inte får dricka rödvin på nyår, är inte alls sugen. Saknade det mer förra graviditeten, inte för att det var svårt att avstå men det är ännu lättare den här gången.

Sovdags!

• Sarasnaran

Oh då kanske man skulle göra den desserten till någon högtid då?
    Min födelsedag kanske? Jag fyller år den 15/2 och Bus är tänkt till den 20/2 så vi får väl se. Ha!

Jag har jobbat som bartender i flera år och sedan dess så har jag typ inte druckit mer än en cider eller lite vitt vin. Tycker inte det är så gott med alkohol öht egentligen.
    Nej saft ska det smaka!
    Så jag kommer definitivt inte att sakna något vin eller skumpa till nyår.

Nu är det nattinatt!

• bringiton

Hej på er! Jag har inte haft tid att var här på några dar, för jag har haft på tok för mycket att göra. Men sen i går är jag havandeskapsledig så nu ser jag fram emot att få vila och "boa på" här hemma. Än så länge känns det som att jag behöver små projekt att ta itu med, åtminstone ett per dag medan jag orkar. Idag tänker jag sy en fleecefilt. :)

Såg den där presentationsgrejen, ska leta rätt på den och göra den bums!

• bringiton

Presentation

Namn: Frida
    Ålder: 27
    gift/sambo/särbo...: Gift. :)
    Ålder på honom: 28
    Barn sedan tidigare, ålder: Nej, det här är första.
    Vet du könet: Nej, vi vill inte "tjuvkika".
    Hur många försök tog det före lillen i magen blev till: 3 gånger?
    Vart i vårt avlånga land bor du: Piteå
    Något du vill säga...: Gott nytt år!

Jag la märke till att skåningarna var väl representerade jämtfört med norrbottningarna. Synd att vi bor i ett så avlångt land! Ni skulle ju faktiskt kunna ses, ni som bara har ett par stationer med Pågatåget mellan er... ;)

• Sarasnaran

Just nu är jag alldeles för skärrad och upprörd för att kunna skriva några personliga hälningar till er andra.
    Conny och jag låg och gosade i sängen också hör vi hur grannarna börjar bli högljudda. Man hör klart och tydligt hur något av barnen får stryk!!
    Jag blev helt paralyserad!
    Sen klädde jag snabbt på mig och ställde mig utanför dörren i trapphuset och man HÖR jättetydligt hur ungarna blir slagna och gråter och skriker!
    Fy va obehagligt!
    Jag ringde 112 och berättade och dom skulle skicka polis hit.
    Även om misshandeln säkert är över redan nu så ska dom fan veta att man inte gör så och att folk hör och är inte rädda för att agera om det skulle hända igen.
    Jag var själv på väg över till dom en gång, men vid närmre eftertanke så vågade jag inte. Fegt kanske, men man vet aldrig vad dom kan ta sig till ju.
    Fy fasen... Skakar i hela kroppen.
    Blir så fruktansvärt illa berörd.

• Anniqa

SnutteNuttan:BRA agerat! Att ringa112, det var bra att du inte gick dit, slår dom barn, så vet man inte vad dom hade kunnat göra med dig och din mage. Nej, polisen får reda ut det där.

Appropå nyår. Kan man äta löjrom?

• Julius

Bra gjort snuttenuttan!!!!
    Fruktansvärt att något sådant ska behöva ske bara! Hoppas verkligen att polisen komdit någon gång & tittade till barnen.

• Ellynil

BRA GJORT SnutteNuttan!!!

Folk som slår sina barn ska veta att de inte kommer undan med det! Hoppas som Julius att polisen verkligen kom dit!
    Tycker inte alls att det var fegt att inte gå dit själv! Bara bra! Man vet som sagt inte vad de kan ta sig för!

• Sarasnaran

Jag höll på att bryta ihop härhemma efter jag skrivit inlägget.
    Vi fick ta bilen och köra ut och handla lite och göra några ärenden.
    Jag blir så fruktansvärt illa berörd.
    Stackars stackars barn. *ryser vid blotta tanken*

Löjrom... Hmm. Bra fråga! Någon som vet?
    Vi ska äta fondue.
    Har aldrig ätit det innan så det blir en ny upplevelse för mig.

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!