Inlägg från: bringiton |Visa alla inlägg
  • bringiton

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Där är ni ju!

SnutteNuttan, tack för gästboksinlägget så jag snabbt hittade er igen. :)

cast77: Jag går fortfarande och tänker på förlossningen och det där med att spricka vs bli klippt. Är något av det bättre?

Inatt drömde jag att jag födde barnet, det gick jättebra och jag var helt lycklig tills jag upptäckte att barnet pratade när jag var ensam med det. Ingen trodde mig. Jag försökte börja amma och barnet sa med ljus irriterad röst "Jag vill inte ha"! :-O Nån mer som drömmer konstigheter?

• bringiton

Nu vill jag bara säga GOD JUL allihop! Jag kommer med all sannolikhet att hänga här i mellandagarna.

I går berättade en arbetskamrat att hennes kompis föddes i ett par röda strumpbyxor (röda sen innan, alltså...). Det gick så snabbt så hennes mamma hann ingenstans. Hon hann inte ens få av sig strumpbyxorna, så barnet hängde där i "grenen". Va! :-O

• bringiton

Hej på er! Jag har inte haft tid att var här på några dar, för jag har haft på tok för mycket att göra. Men sen i går är jag havandeskapsledig så nu ser jag fram emot att få vila och "boa på" här hemma. Än så länge känns det som att jag behöver små projekt att ta itu med, åtminstone ett per dag medan jag orkar. Idag tänker jag sy en fleecefilt. :)

Såg den där presentationsgrejen, ska leta rätt på den och göra den bums!

• bringiton

Presentation

Namn: Frida
    Ålder: 27
    gift/sambo/särbo...: Gift. :)
    Ålder på honom: 28
    Barn sedan tidigare, ålder: Nej, det här är första.
    Vet du könet: Nej, vi vill inte "tjuvkika".
    Hur många försök tog det före lillen i magen blev till: 3 gånger?
    Vart i vårt avlånga land bor du: Piteå
    Något du vill säga...: Gott nytt år!

Jag la märke till att skåningarna var väl representerade jämtfört med norrbottningarna. Synd att vi bor i ett så avlångt land! Ni skulle ju faktiskt kunna ses, ni som bara har ett par stationer med Pågatåget mellan er... ;)

• bringiton

Där ser man... Då är vi i alla fall några från landets övre halva. :)

Nyårsfirandet blev kortare än vanligt i år. När klockan slagit tolv längtade jag bara efter att få sova, så då for vi hem.

Det där med att höra grannarna slåss/bråka är något som jag slipper eftersom jag bor i hus. Däremot har jag många och långa samtal med min mamma som umgås mycket med en asylsökande familj, där det visat sig att de smäller till sitt 4-åriga barn helt öppet och att även kvinnan i familjen fått sig en smäll medan min mamma varit där. För att hon inte "lydde" och hämtade ett glas vatten till sin man. Mamma menar att det inte "hjälper" att anmäla. Det räcker med en misstanke om att barn far illa, svarar jag. Problemet är att asylsökande har så få rättigheter. :-/

• bringiton

Nooo! En av alla gånger jag vaknade i natt så var fingrarna helt uppsvällda och kändes konstiga att böja. Någon mer??

• bringiton

Välkommen fruL, vill jag också säga!

cast77: Jag har gjort ett förlossningsbrev. Jag utgick från ett jag hittade på nätet som jag tyckte täcker det mesta, och gjorde om det till mitt. "Testade det" på min barnmorska här i stan, och hon tyckte att det var tydligt utan att vara "krävande" eller omöjligt.

• bringiton

Linda: Smileysarna är gratis och för alla! Du kombinerar bara olika tecken och så visas de som "gubbar" när du postat inlägget. : - ) utan mellanslag blir alltså och : - D ser ut som

; - ) = och så vidare...

• bringiton

Vagnen köpte vi nån gång i mitten av graviditeten, v19/20 tror jag. BB-väskan har jag påbörjat. Listan på vad den ska kompletteras med är klar, och journalen med förlossningsbrevet ligger där mellan varje barnmorskebesök.

Igår fick jag äntligen besked om att jag får gå mamma-vattengympa såhär sista veckorna! Jag har väntat sedan mitten av oktober, tänkte att nu hinner jag aldrig dit, men så igår ringde en vänlig kvinna och sa att på onsdag drar vi igång. Så skönt!

Jag är urless på alla kommentarer om min kropp just nu, hur skämtsamma de än må vara. Och trött på min svärmor. Hon hade nog gärna sett att vi skulle ta hem vaggan som min man hade som baby, men jag har bestämt att vi inte har plats för den. Det får räcka med den 30-åriga spjälsängen och alla andra ställen i vårt hem där ett litet barn kan vila.

• bringiton

Linda: Nej, utan näsa blir det inget. I vissa krypin har jag sett "mallar" för alla möjliga sorters gubbar. :-O >

Ellynil: Ja, äntligen. Har du provat mammavattengympa? Det är tydligen badmössetvång här. Haha, jag gillar verkligen inte tanken på mig själv i badmössa men vad gör man inte?

SnutteNuttan: Va!! Hur visste du att det var en slempropp?

---

I fredags tog jag en vanlig liten promenad. Plötsligt hörde jag pulsen brusa i öronen och synfältet försvann. Jag höll på att svimma! Och ingen mobil med mig förstås. Jag satt på en gata, -17 grader ute, tills jag vågade resa mig och skynda in i ett hus där en kompis föräldrar bor. Medan jag gick in på deras gård började det svartna igen, men jag hann in i hallen och ner på en stol. Sen blev jag hemskjutsad. :-/

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!