Inlägg från: bringiton |Visa alla inlägg
  • bringiton

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Jo, en grej till... Jag fick bekräftat att jag börjat binda vätska nu, jag som undrat varför händerna plötsligt värker på morgnarna. Hon såg att jag hade vita prickar i handflatorna, och sa att det var ödem, alltså vattenansamlingar. Någon mer?

Namn... Arbetsnamnen är fortfarande Julia/Emilia eller Aron/John/Alex/Jonatan. Min man vill att vi bestämmer oss för ett alternativ av vardera könet innan barnet är fött, men jag kan inte. Vi måste få se barnet först, hävdar jag.

• bringiton

Hahaha, har ni sett att det finns en tråd nu för de som ska ha i början av februari, och att trådstartaren där irriterat sig på vi avgränsat oss så att hon inte kvalade in här? Jag skrev att jag tror att vi alla hellre skulle vilja tillhöra deras tråd just nu. Åtminstone jag. Jag kan lätt tänka mig... 10 februari?

• bringiton

Jag känner inte att något alls är på g. Jag bara vankar mig igenom dagarna. I går vart jag tokledsen för att min man surt frågade när jag tänker börja ta det lugnt, han ifrågasatte olika planer jag hade för veckan. Jag som hade behövt uppmuntran för att jag orkar och hinner så mycket. Och då sa han att det är precis det han menar - att det går ut över honom när jag gör så mycket på dagarna så att jag är "knäckt" om kvällarna. Men jag hade inte varit knäckt i går om han inte hade sagt så...

• bringiton

Ikväll ska jag se till att få ett samtal med min man om hur jag vill prioritera min tid.

När jag läser om hur ont flera av er verkar ha så undrar jag om jag slipper för att jag fortfarande har flera veckor kvar eller om det kan ha betydelse att jag är så lång. Min baby kanske inte blir lika "ihoptryckt"?

Ah, sånt man saknar... Jag saknar/längtar efter:

- att sova på mage
    - att kunna springa
    - att ha mina vanliga kläder
    - att sitta nära matbordet, slippa spilla
    - att ta mig in och ut ur bilen utan stånk
    - att vända mig i sängen utan att vakna
    - att slippa gå upp och pinka mitt i natten
    - att orka "som vanligt"
    - att slippa kommentarer i stil med "hinner du med, farmor?"

• bringiton

skånenettan: Åh vad roligt att vår tråd börjat fyllas med bebisar, stort varmt grattis! Självklart är jag lite avis!

SnutteNuttan: Jag har inte haft en endaste förvärk. Idag skottade jag faktiskt lite snö. :)

• bringiton

*läst ikapp*

SnutteNuttan: Kan du inte sätta den senaste Födda/BF-listan i ditt trådstartarfönster så vi slipper söka bakåt bland alla inlägg när vi vill hitta den?

hild: Var det du som frågade om antal föräldrapenningdagar folk ska ta ut? Vi ska prova att jag tar ut tre 100%-dagar i veckan första året. Försäkringskassans blanketter gör mig alltid lätt stressad.

• bringiton

Anniqa - stort grattis! Kan inte hjälpa att jag blir både lite avis och lite nervös av att veta att det inte än, men snart, är min tur. Är du nöjd med Sunderbyn?

SnutteNuttan - jag tänkte nog först att listan skulle vara fin att ha i trådstartarfönstret. Men i och för sig kommer den ju upp igen varje gång något nytt händer, så jag behöver inte leta. Glöm inte att ta bort Anniqa från bf-listan nu. ;)

Hörni... I går sa min svärmor att det jag upplever som att babyn blir "plötsligt tung neråt" är förvärkar, är det så? Det gör ju inte precis ont?

• bringiton

Lajban: Hm. Jag känner igen det där om att det kommer oförutsett, men annars vet jag inte vad jag ska tro. Jag har inget mensvärksliknande nu heller. Jag brukar egentligen inte ha mensvärk i vanliga fall ens, det kan vara dag 1 som det ömmar i korsryggen i så fall. Det är några som sagt "stackars dig, då har du allt värkarbete kvar". Men jag har svårt att tro att kroppen lagrar kommande smärta på det sättet?

KidA: Grattis!! Ni verkar alldeles ha glömt att det här var tråden för oss som "ska ha bebisutplopp" i SLUTET av februari.

• bringiton

axxette: Prince, Tom Cruise, Danny DeVito och Dustin Hoffman är iofs korta män som gjort/gör succé världen över. Men annars tänkte jag instämma med vad någon sa här tidigare. Våra grannar har fått väldigt små barn. Den yngsta får hormonbehandling nu och har snart växt ikapp sin 6 år äldre storasyster. Värt att kolla kanske?

Anniqa: Jamen ja, det gjorde du ju förstås! Jag borde ha kommit ihåg att Sunderbyn inte är det enda alternativet för norrbottningar. Hur länge stannade du på Bb?

Lajban: "Lättare förlossning" än vad eller än vem kan man undra, va? Du har trots allt överlevt det en gång förut. Jag vet att förlossningar skiljer sig åt även hos samma person, men jag som inte alls vet vad jag har att vänta har så lätt att gå på vad "alla" säger och tänka att det är något fel på just min graviditet. Jag försöker stänga öronen nu och bara fokusera på att det handlar om veckor, sen vet jag själv.

• bringiton

Jag hade två olika bm från början eftersom de jobbar varannan vecka. Den ena underbar, den andra helt opersonlig och dessutom nervös. En gång sa hon "jag hittar tyvärr inga hjärtljud"! Som tur var visste jag att babyn just gjort flera kullerbyttor, så jag sa "leta mer, jag vet att de finns där". Nu på slutet behöver jag bara träffa "den bra", tacksamt nog. I morgon ska min mamma med för att få höra på lillhjärtat.

I går var jag YTTERST nära att krocka med en älg, fick tvärbromsa! Var tvungen stanna intill vägen och lugna ner mig efteråt. Har fler än jag problem med att komma ur bilen? Och att stänga bildörren när man ska in? Jag är helt osmidig nu!

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!