• Anniqa

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Jag har haft typ mensvärk två gånger i dag och en gång igår, blir orolig, jag ska till BM på fredag, men jag måste nog ringa henne i morgon och rådfråga. Jag tänkte om det är något speciellt....och jag behöver en läkartid. Ska jag till BM på fredag kl 13.00...då lär det vara svårt att fixa en läkartid.
    Jag hade förvärkar vid min förra grav. men detta känns för tidigt....

• Anniqa

BM lär bli nerringda imorgon....Vilka problem vi februari mammor har....

• Anniqa

Vid min förra grav. sa BM att det var bra med förvärkar. Man gjorde undan lite av förlossningsarbetet...Visst...men det känns aldeles för tidigt, två månader tidigare.....Jag är lite rädd för att bli sängliggandes.....En bekant fick inte gå i trappor, två månader före BF...Eftersom hon bodde på andra våningen, i en lägenhet utan hiss, så kom hon inte utanför dörren..

• Anniqa

Jag ringde till min BM i morse, ang. mina värkar jag har haft. Hon sa att så länge dom inte blir ihållande eller att man inte börjar att blöda är det ingen fara. Men blir dom ihållande eller att man börjar blöda, så ska man kontakta förlossningen.......OJ... I morgon ska jag till min BM, hon ska kolla så att jag inte har fått någon urinvägsinfektion, vilket jag inte tror att jag har.

Hon sa också att det kan hända att barnet har ändrat lägt, ligger kanske på något nytt sätt och trycker på, det kan hända att barnet kör in en tumme i livmodersväggen och det kan tydligen kännas ganska rejält...tydligen...

Dessutom sa hon att eftersom jag är omföderska så kan man tydligen känna av värkar mer och tidigare..

• Anniqa

Jag har än så länge sluppit nya bristningar, men har kvar gamla sedan min förra grav. precis som du SnutteNuttan har jag bristningar på höfterna. Sedan fick jag bristningar på brösten när mjölken rann till. Inte vidare vackert direkt, visste inte att man fick bristningar där. Men dom växte väl för fort.....huden hann väl inte med.

Väntar bara på när jag ska få en rand på magen och att naveln ska ploppa.....

• Anniqa

SnutteNuttan: häftigt med randen!
    Min navel blir plattare och plattare.....

• Anniqa

Min lilla presentation:

Namn: Annica
    Ålder: 34
    gift/sambo/särbo...: Sambo med Magnus
    Ålder på honom: 37
    Barn sedan tidigare, ålder: Ja, Linus 7 år
    Vet du könet: Nej, ville inte vera trots fvp
    Hur många försök tog det före lillen i magen blev till: Ganska så fort efter P-piller stop
    Vart i vårt avlånga land bor du: Norr om polcirkeln, Gällivare
    Något du vill säga...: Vi har inte så länge kvar innan beibisarna kommer, SPÄNNANDE!

• Anniqa

cast 77: Jag ser att du också har problem med blödande näsa...det har jag med. Jag har blött sedan i höstas med uppehåll då jag var till Dominikanska Rep. Varje morgon så hostar jag upp en blodig slemhög från halsen.... Vad använder du för nässpray? Sedan andas jag igenom munnen, när jag sover, så munnen är som sandpapper, varje gång jag vaknar..tungan har klibbat fast i gommen. På jobbet? Jag har för mig att du var sjukskriven?

morotsjos:Skicka ut svärfar med din son, då blir du av med honnom ett tag och sonen får åka pulka!

Jag ska till BM idag för provtagning?..., vet inte vad det innebär riktigt, någon som vet?

• Anniqa

Sova, ja...vaknar flera gånger per natt, rullar mig ur sängen, går upp och kissar och dricker lite vatten, då jag är som sandpapper i munnen.

Provtagningen som jag undrade över, det var återigen en blodgruppering....Tydligen gör man det två gånger!????

Annars var allt bra med mig ligger på SF-mått 31, Hb 133, B-glukos 6,3. Hon frågade mig om jag har ätit godis nyligen, det hade jag .....choklad, då sockerhalten var ovaligt hög. Ja, inga hemligheter får man ha... Förra gången jag var dit, sa hon att jag hade druckit för lite. Är inte lika stor nu som vid min förra grav. och det tackar jag för! Då låg SF-måttet på den övre kurvan.

• Anniqa

Tills en månad sedan, hade jag gått upp 5 kg, jag förstod att julmaten hade gjort sitt. Till igår så hade jag gått upp 10 kg, tänk 5 kg på en månad....Hoppas att det inte fortsätter så.... Nu kommer jag att få besöka BM varannan vecka framöver.

Här har vi massor av snö och - 21 grader ute nu. Jag har varit ute och promenerat två svängar idag. Det är jätteskönt!

Men igår hände det...en pensionär gick om mig, hon gick säkert DUBBELT så fort som jag!

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!