• Anniqa

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Frutti; Ja, jag har nu sett tråden du pratade om

www.familjeliv.se/Forum-2-115/m6251176.html

Jag hör nog själv bättre hemma där bf 13 feb, men mitt bf har blivit ändrat tre gången. Första budet var i Mars......

Jag tycker dessutom att ni är så trevliga! Lyssnar på mina problem, så inte vill man byta direkt.

Kanske en saga: Min bebis är också lugn i magen, eller så har jag vant mig vid att den rör sig helt enkelt. Min BM frågade om fosterrörelser, men jag tänker inte så mycket på det, när jag märker det, då ligger jag oftast stilla i sängen. Men man ska nog vara uppmärksam på att man verkligen har fosterrörelser. Min son var också lugn i magen.

• Anniqa

Jag tror att bebis får mindre plats i magen, och därför har mindre utrymme att brottas runt, min känns mest neråt, vid urinblåsan och mot ändtarmen.

• Anniqa

snöfall: Då stämmer min teori, om att bebis har mindre plats att röra sig på.

Jag känner hicka oftast när jag har ätit något sött, eller druckit läsk. Min teori är då att fostervattnet blir sötare, och bebis glufsar i sig mer, vet ej om det är så, men oftast stämmer det på min bebis iallafall.

Jag fick panik att packa min bb-väska efter slemmproppen hade gått. Saknar man något får väl pojkvännen fixa det, bor tack och lov nära bb.

Jag väntar gärna någon dag, så min förkylning har blivit bättre, jag har börjat få hosta nu också, ibland när jag snyter mig, så känns det som att jag ska krysta ut bebis....

Förra gången vi låg inne på bb, tre dagar, använde vi oss bara av bb-kläderna, åkte sedan hem i egna bebiskläder, denna gång har jag packat ner två omgångar.

• Anniqa

Jag har inte varit utanför dörren igår, jo, på altanen en sväng. Var svullnare än någonsin i mina fötter och ben, så idag ska jag ut och promenera en sväng, sedan mysa i sängen.

Jag har försökt kurera min förkylning. Sonen har jag skickat iväg till skolan, jag sa att vi skulle mysa när han kommer hem. Då sa han, tänk om du är på bb...Ja, det vet man ju aldrig.

Här tvättas det kläder iallafall.

• Anniqa

Julius: Visst är det typiskt, jag har hållt mig frisk hela hösten och vintern, men nu däckar man när man inte ska.... jag snyter och snyter, känns som att jag ska krysta ut bebis ibland, när jag tar i från tårna. Oh, oroväckande med din diarre, nej någon dag får din bebis vänta? Jag kissar också mycket, men jag försöker dricka, så jag blir av med förkylningen. Sonen anklagade mig i morse för att ha smittat honom också, nu blir väl han sjuk också....

• Anniqa

Nattvinge: Visst är det kul att man tänker på konstiga grejer innan man ska åka in. När min slempropp gick, fick jag jättebrottom att skicka in uppskovsansökan för mina studielån. Idag har jag tvättat kläder, oh, tänkte jag, jag han iallafall det innan jag åkte in. Senare måste jag ta och skura toalettgolvet. Jag kan tom. känna när jag har vattnat blommorna, oh, jag hann vattna dom innan jag åkte in. Sjukt!

• Anniqa

Julius: Jag har lyckligtvis en son som går 1:a klass, han är på skolan mellan 8-13. Min pojkvän har tänkt jobba under den tiden, sedan får han komma hem från jobbet när sonen slutar skolan och komma till bb. Annars så har vi svärmor, som gärna avlastar oss. Jag blir nog inte så länge på bb, eftersom jag är omföderska, och det är tidig hemgång som gäller här på bb.

• Anniqa

Trist med depression efter din sons födelse, vad jag har förstått så är det ganska vanligt. Hoppas att det går bättre denna gång.

Här får man inte stanna tills PKU-t är taget, utan man måste tillbaka till bb efter 72 timmar. Förra gången så stannade vi 72 timmar, och åkte hem efter det. Då vägde man barnet och såg att vikten var OK. Nu räcker det med att personalen konstaterar att barnet suger bra.

• Anniqa

villblifler: Hickan känner jag långt nere i muffen, min bebis har säkert legat med huvudet ner nu i två månader. Sist jag var till BM, var den ruckbar.

Mina vinterskor känns som att tvinga på sig ett par pumps... inte vidare trevligt. 8 kg på en vecka lät riktigt häftigt faktiskt! hu...

• Anniqa

Kanske en saga: kul att viktuppskattningen gick bra!

Linda: Jag tar inte på mig nya kläder utan att ha tvättat dom, tom. strumpor tvättar jag. Visst kan du öppna paketet på bb om du vill, men definitivt inte ta på otvättade nya kläder åt en bebis. Tom. Socialstyrelsen rekommenderar att man ska tvätta nya kläder.

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!