• Sarasnaran

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Ojojoj!
    HUR kunde jag missa att den andra dog?
    *skyller på gravidhjärna*

I denna tråden håller vi till som ska ha bebisutplopp i slutet av Februari.
    Vi har blivit ett härligt gäng här inne nu!

Stor kram till alla blivande Februarimammor!!

• Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!
  • 4barnsMom

Underbart med dusch på BB, håller med och ler... Mellan 18.00 och 19.00 får alla komma, men jag brukar ta det på dagen och gå ner till cafeet.. Är ju trött och bebismysig på kvällen...

Mmmm, är ju då bara jag ska sitta och bara vara vi, myyysa och glömma världen omkring. LÄNGTAR!!!! Ska stanna en vecka! Tills de slänger ut mej. (Har ju 3 troll hemma vet ni) Pappa och syskon är välkomna hela dagen utom mellan 14.00-15.00 siesta!

Idag har jag insett att det här är totalt livsfarligt att vara gravid. Igår va det kallt och snö och fint, vintervägar och så. Imorse plusgrader och bara is!! Fasa, jag gick med barnen till skolan och höll på att inte kunna gå alls. Lika vid varje affär, ramlar jag så stämmer jag brallorna av dom, jag lovar!

Nog gnällt! Har alla tillgång till landstingets webbisar? Alltså om ert BB lägger ut på nätet.. För det vore väl kul om vi kunde se varandras underverk? Falun har ju så min kommer ut och det inte blir en häst eller nåt..

• Snutte83

Sex?! Va e de för nåt?! :P
    En av nackdelarna me att vara själv! Man vill inte ut o ragga me magen i vädret precis :P

Vet inte hur de e me besök på BB här, men nu blev man ju orolig! Pappan lär ju inte komma dit precis, så de e min mamma som ska följa me mig. Hur funkar de då? Min mamma o pappa borde väl få komma? Dom som e mitt stöd istället för pappan... vill ju inte ligga där själv!

Vet iaf att Helsingborg har webbisar, vet inte hur de e i Lund men ska kolla upp de. För de blir nog Lund för min del =)

• 4barnsMom

Till BB att föda kan du ta med vem som helst, helt okej skulle jag tro. På besökstiden skulle jag säga att mina föräldrar är de jag har så det får de tåla! De är standin som förälder! Lite förståelse får de allt ha!

• Snutte83

Kanske en Saga:
    Att ta me mamma på förlossningen ska inte vara nåra problem, man bestämmer ju själv vem man vill ha me, som tur e!
    De e de me besökstiderna jag blev orolig över nu. Hade inte haft en tanke på de! Lillen's blivande gudfar vill osså komma dit o besöka oss. Han har varit ett stort stöd hela tiden. Man e ju i en liten unik situation!

Lund verkar inte ha webbisar =(

• morotsjos

Inga webbisar i Lund. Tror säkert att din mamma och pappa får hälsa på Snutte83, när det nu inte finns någon pappa med i bilden. Föder du i Lund och allt går bra lär du väl dessutom bo på patienthotellet och där har jag för mig att det är fritt fram för besök.

När sonen föddes hade vi något enstaka besök per dag, men hade hela dagarna själva. Kändes ganska bra. Vet inte alls hur det kommer att bli nu med tvillingar. Minns att det var en bm på bb som klagade på alla mammor som hade femtioelva besök hela dagen och inte lade någon tid på att lära känna sin bebis eller att passa på att lära sig hur amning och skötsel funkar när det finns någon att fråga. Sen ringer de i klockan på natten, sa hon, och vill ha hjälp, då passar det minsann. Tänkte då att hon var lite tjurig, men det ligger trots allt en del i det. Man har ju all tid i världen sedan när man kommit hem från bb.

• Julius

Inga webbisar i Trollhättan heller tyvärr, men lägger nog in en bild i galleriet bara maken kommer hem efter förlossningen & tömmer kameran.

Snuttenuttan: Vill bara berätta att vi skulle ju tagga varann att börjamed våra broderier. Jag har nu m'ätat ut mitten & lagt ett stygn där så nu är mitt påbörjat iallafall...

• Sarasnaran

Men åh Julius!! Va duktig du är!!
    *känner mig peppad*
    Imorgon ska jag sortera färgerna. *är bestämd*

Min navel håller på att ploppa ut tror jag!
    Öööööörk!
    På bara två dagar så har den blivit superplatt och när Conny kelade med magen en kväll så sa han att navelen nästan var obefintlig nu. Det känns skiiiiitläskigt! Blä!
    Och dumt ser det ut också!

Vad gäller bebisbilder så hoppas jag kunna ta med mig laptopen och koppla in i telefonjacket där.
    Då ska bilderna komma fortare än kvickt!

• 4barnsMom

SnutteNuttan! Underbart då kan vi följa förloppet här!! Hihi, nejdå men ska bli kul att se alla bebbar. Har vi gissningar på vad vi får med? Får vi se om vi har rätt... Jag gissar på flicka, men det är en magkänsla jag haft från början bara... Kan va sååå fel...

• Linda å Fredde

kanske en saga- visst funderade du ngt om hjärtslag tidigare??
    har hört att höga/snabba ska vara en tjej och tvärtom för en pojke.
    Rolles ligger på 150-158 konstant.
    Trodde på en pojke tidigare, men nu känns det som om det bor en liten tös i min mage... Men som du säger..kan va såååå fel

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!