• Sarasnaran

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Ojojoj!
    HUR kunde jag missa att den andra dog?
    *skyller på gravidhjärna*

I denna tråden håller vi till som ska ha bebisutplopp i slutet av Februari.
    Vi har blivit ett härligt gäng här inne nu!

Stor kram till alla blivande Februarimammor!!

• Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!
  • Sarasnaran

Ja vi kanske får börja vråla ut bebisarna om två veckor.
    Jag har tom skrivit i kalendern den dagen jag har gått fulla 36 veckor:
    "Bus SKA ut! *bestämd*"

Vägrar vara gravid längre nu.
    Skulle inte förvåna mig om man får gö över maximalt då också!

• morotsjos

Go'kväll. Kikar in innan sovdags, hur mycket sova det nu blir. Sonen har fått vinterkräksjuka och har väl kräkts sisådär 15 gånger sedan kvart över sju... Jättesynd om honom, men ego-jag hoppas bara att jag slipper, för jag minns hur ball det var (inte) att kräkas med mage i v 33 förra gången jag var gravid, och jag är ju inte smidigare och mindre nu...
    Go'natt!

• axxette

malinz 81: Precis som kanske en Saga skriver, så kan man få vänta hur länge som helst...

morotsjos: stackars sonen, och dig! Du knaprar väl vitpepparkorn? jag tror stenhårt på den metoden för att slippa kräksjuka! Har undsluppit flera gånger, men man vet ju förstås inte anledningen.

Jag vrålar gärna om två veckor!!! Har ju faktiskt längst kvar av alla här, om man ser på bf iaf...bf sista februari

• Sarasnaran

Åh va jobbigt morotsjos.
    Hoppas hoppas hoppas du slipper undan!

Ja två veckor låter inte så tokigt.
    Jag har 39 dagar kvar idag. Hohoojaja.

• morotsjos

Än så länge har jag klarat mig och sonen verkar vara på bättringsvägen. Han har i alla fall inte kräkts sedan midnatt och är pigg och glad. Dock har han feber. Hoppas att det inte är en ny förkylningsvända...
    Ha en trevlig helg!

• Anniqa

Jag bäddade med ett underlägg i plastad frotte från ellos, förra helgen. För att det inte ska bli så varmt, så har jag bäddat med en tunn bäddmadrass över plastade frotten.

Blöjor har jag redan hemma eftersom vi kommer att använda oss av tygblöjor. Skötbordet borde vi skruva upp på väggen snart. Vagnen köpte vi i onsdags. Bebis säng är halvt som halvt bäddad, ska väl försöka göra färdig den ikväll. BB väskan ska jag väl också börja packa.

• 4barnsMom

Kollar in före filmtajm! Och chokladpudding! Måste fira idag är jag ännu bara 30år.. Imorgon 31... Ja,ja..

Min väska är med klar och vill ju så gärna vråla om helst bara två veckor.. Dagen har varit hemsk! Så ont överallt, ryggen, fogarna tar livet av mej... Har ju städat så man slipper skämmas imorgon

Och promenerat lite och så skulle jag handla och kom hem med massa kilon, att jag glömmer att skicka mannen...

Jag kör med vitpeppar med! Och jag brukar slippa... Så smart med bäddmadrass över skyddet.

Fast nu ligger skyddet på skötbordet, jag skippa plastmadrass och har skumgummi i rätt storlek med tvättbart skydd över. Sen drog jag över ett fint litet påslakan från barntäcke och det blev toppen! (Vi har ju dubbelt upp av det mesta då vi båda hade barn sen tidigare, så då kan jag slösa med grejerna lite ) Ska köpa plastfrotte när jag är in till stan nästa vecka..

• Linda å Fredde

Kanske en saga-GRATTIS PÅ 31 ÅRSDAGEN !! *räcker över en blomma*
    Hoppas att du får en fin dag och att du inte får krämper efter allt slit igår..passa på att softa idag. Ingen bra kombination att städa å bära en massa kilo om man har ont i fogarna.. *viftar m pekfingret*

Go'morgon förresten.
    Försökte ta mig in på FL igår morse, men det låg nere. Senare på kvällen fick jag fruktansvärda kramper igen...så Linda blev liggandes på soffan medan Fredde fixade mat och tvätten. Nu har han förbjudit mig att "alltid göra allt själv". Antar att han har rätt.. Jag är ju såå dumtjurig (ska nog inte vifta m ngt finger till "kanske en saga" ) och ska minsann fixa allt, lite så där, "kan bäst själv"..om ni förstår.. *rullar m ögonen*

Sömnen blir inte bättre, sliter hårt fortfarande. Så jag struntar nog i att lägga nå plastfolie i min säng, varm nog som det är.. Men jag skrattade gott åt ditt försök SnutteNuttan!!
    Sen har jag ju , som sagt, en känsla av att Rolle kommer att dröja, så jag har ingen panik ännu..eller önskan om att det ska ske nu.
    Panik har jag endast vad gäller all denna strykning.. *morr* Hatar!! Fredde sa att han skulle göra det idag.. *flinar* Vi får väl se...

Önskar alla en fin helg m magen, hoppas ni får vara friska och krya. Kram från Linda å Rolle

• Julius

Kikar in en sväng nu när FL funkar & gratulerar kenske en Saga till sina 31 åridag & så får man ju konstatera att nu har jag bara 40 dagar kvar... imorgon är vi nere på trettitalen... Sover oxå gördåligt på nätterna,men bra pådagarna & hur enkelt är det med en grabb på 17 månader som kräver sitt på dagtid. Har känt att tyngden imagen har ändrat sig så Selma är nog påväg ner för fixering. Hon chockade mig igår kväll med att vara livlösi magen när jag låg pårygg & läste en bok. Gick som tur va att väcka henne för jag hade nog ringt & åkt in annars & trott att hon lämnat oss. Uh så hemsk känsla jag fick innanjag fickväckt henne. Hon somär sååå himla aktiv jämt annars,men då var hon helt lealös imagen. Fruktansvärd känsla var det så vi får hoppas allt går vägen hela vägen.

• Sarasnaran

Plastfolie???
    Är det någon som testat det? *fniss*
    Platsad frotté däremot.
    Virrpannan Linda på G! Hihiihiii!

GRATTIS på födelsedagen Kanske en Saga!! *gör en fanfar*

Nu ska vi göra gipsavgjutning på magen!

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!