• Sarasnaran

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Ojojoj!
    HUR kunde jag missa att den andra dog?
    *skyller på gravidhjärna*

I denna tråden håller vi till som ska ha bebisutplopp i slutet av Februari.
    Vi har blivit ett härligt gäng här inne nu!

Stor kram till alla blivande Februarimammor!!

• Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!
  • Anniqa

Sonen ska ha utvecklingssamtal på skolan, våran tid är satt i feb.... Jag hade gärna gjort bort det nu redan.

• bringiton

Buffa: Välkommen hit, jag har sama BF-datum som du!

Hörni... Vi har konstaterat ett märkligt fenomen här hemma. Ibland är babyn helt galen där inne, och jag sitter och suckar eller skrattar åt hur magen går i vågor. Men - när min man lägger sin hand på min mage för att få känna... så upphör alla rörelser totalt 9 ggr av 10. Som om babyn "vet" att jag förväntar mig att den ska göra bara EN stor spark till. Min man blir mäkta nöjd ändå och säger att han har "magic hands".

• Anniqa

frutti: samma sak här, när min pojkvän ska känna, så slutar bebis leva om. Min bebis sparkar inte så mycket, det är mera "ormiga" rörelser, när BM frågar mig vars det sparkar mest, så kan jag inte säga det, eftersom jag inte direkt kan känna sparkar. Mer bökande neråt mot urinblåsa och tarmar.

• bringiton

SAFFRANSBRÖD I LÅNGPANNA

150 g smält margarin
    5 dl mjölk

- värms till 37 grader -

1 pkt jäst
    2 pkt saffran
    10-12 dl vetemjöl
    1/2 tsk salt

Blandas till ganska lös deg. Häll i smord långpanna. Markera upp rutor med kniv, ca 6x6 cm. Låt jäsa i 30 min.

Fyllning:
    1/2 ask Philadelphia-ost
    150 g rumsvarmt smör
    3 dl florsocker
    3 msk vaniljsocker

"Tumma" i varje ruta, klicka ner fyllningen. Strö över pärlsocker.

Gräddas i ugn 200 grader, ca 12-15 minuter.

• Snutte83

cast77:
    tack, då ska jag prova ändå... om någon vecka då.

Nån som vet en bra sida om hur man ska gå tillväga?
    O vad behöver man köpa in??

Totalt glömt bort att man kan göra en gipsmage, virriga hjärna hehe =)

• morotsjos

Maken har också vad ni kallar magic hands. Överhuvudtaget verkar bebisarna stillna när någon vill känna på deras rörelser...

Sonen hemma idag också, fortfarande jättediarré. Själv ska jag på ul om ett par timmar, spännande!

• skånenettan

Hej!

Hur känner ni Er?
    Själv börjar jag tycka att det är en pina att stiga upp på morgonen, känns som alla tarmar och magsäck- ja allt därinne ligger i en enda stor hoptryckt knöl som inte vill reda ut sig! Tar minst en halvtimme innan man mår hyffsat igen efter att ha varit uppe och rört sig.

Ska ha den 15 februari och börjar verkligen tröttna på det....

• Anniqa

morotsjos: trist med din sons diarre. Spännande med UL, jag vill också!

Skånenettan: Jag länktar till morgonen, sover som en kratta, drabbas av nästäppa så fort jag lägger mig ner, andas genom munnen, så jag blir som sandpapper, springer uppe och kissar ungefär varannan timme.

Just nu behandlar jag mig för svamp, med pevaryl, så jag är dessutom kletigare än vanligt....

Annars är allt bra! fniss....

• skånenettan

Anniqa: Ja nästäppan har man fått leva med ett tag nu... var hos läkaren för någon vecka asedan och fick pencillin för bihålsinflamation. Då skrev han ut cortison spray till min näsa som jag kunde ta när det var för jäkligt... hjälper rätt bra faktiskt!

Trist att vara uppe och pinka oxå.... ja man tröttnar på att vara gravid så här i slutet.... men vi får väl bita ihopa... inte så långt kvar nu juh!!

• Caza

Anniqa: Jag håller helt med. Så fort min sambo, eller någon annan, ska känna så slutar det. Och det är inte sparkar längre, mer som att man har en orm där inne som ringlar runt. Och massa buffar ner mot underlivet.
    Tycker ibland att det är lite konstigt eftersom bebben fixerat sig med huvudet neråt....hur gör h*n? Buffar med huvudet?

Men nu börjar det kännas riktigt tungt. Sover som en kratta också....använder stödstrumpor (jisses så osexigt) för min ben svullnar och värker på nätterna....
    Och ingenting orkar man.
    Hade det inte varit så att jag ska gifta mig om ett par veckor! så hade bebben gärna fått titta ut nu. Bf 23 februari.
    Det börjar iallafall närma sig så man ska väl vara glad för det.

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!