• Sarasnaran

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Ojojoj!
    HUR kunde jag missa att den andra dog?
    *skyller på gravidhjärna*

I denna tråden håller vi till som ska ha bebisutplopp i slutet av Februari.
    Vi har blivit ett härligt gäng här inne nu!

Stor kram till alla blivande Februarimammor!!

• Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!
  • skånenettan

Kanske en saga: Vi får hoppas att vi båda hinner i tid till BB och dra i oss lite av lustgasen de sista cm innan bebisen kommer, de gjorde ju som du sa- rätt ont!! Vad har man gett sig in på?? Lätt att säga nu... *S*

Lycka till!!!

• 4barnsMom

skånenettan, om jag gilla lustgas vore livet lite enklare... Är så rädd för den, EDA däremot gillar jag om jag nu hinner få den... Hann med ettan, tvåan satte dom den vid sju, födde halv åtta så...

Min man är sååå nervös Han undrar vad vi gett oss in på! Haha, stackare. Sen ville jag till Mora BB som ligger ännu längre bort och mycket ödslig väg genom skogen.. Mycket gör han för mej, men där var det stopp Vi föder i Falun Tydligen..

• skånenettan

Kanske en saga: Jag hann aldrig med något annat än lustgas oach jag vet egentligen inte vad jag tyckte om den.... tyckte att det gjorde ont som f*n ändå men man var ju bra lullig i skallen och roade ju folket runt om kring med sina sluddriga försök till att prata.... alltid något! *S*

Själv är jag rädd EDA, gör det inte ont att lägga?

• axxette

Lägger mig i snacket om bedövning: Jag gillade både lustgas och EDA, framförallt EDA! Det var ju att komma till himmelriket när det började verka, jag kunde vila ett par timmar och ha bra kraft till krystvärkarna. Hinner jag, tar jag definitivt EDA! Annars får jag väl klara mig med lusten.

• Sarasnaran

Nattvinge - Skönt att du blev sjukskriven.
    Jag har aldrig haft problem med det. Blev ju sjukskriven på heltid redan i vecka 14.
    Det tackar jag för! Det är verkligen inte alla som har den turen som jag hade.

morotsjos - Oh va roligt att höra att allt var fint med trollen.
    Hemlighetsfulla bebisar du har därinne.

axxette - Jag vet precis vad du menar. Min mage är helt ur funktion. Buhuu!

Jag trodde nästan att jag var på väg att föda idag!
    Eller ja, att det var på G iaf. Vet ju inte hur det ska kännas!
    Men iaf, gick i en affär (stor affär) och fick onda förvärkar om och om och om igen.
    Fick stanna upp och hämta andan!
    Då blev jag nervös!!
    Kom hem och lade mig ner och då gick det över. Lurerivärkar alltså.
    Gah! Jag vill ju att det ska vara på riktigt!!

• Lajban

När får man egentligen veta om FK godkänner sjukskrivningen? Jagvar ju hemma en månad efter att sjuklön från jobbet upphört och jag har inte hört ett dugg från FK. eller de håller ju på att fastställa min SGI, så det händer inget annat innan dess. Nu har jag i alla fall HP, men den betalas inte heller ut innan SGI är fastställt.

Här är väl en till som suger på tummen då. Det trycker fruktansvärt nedåt emellanåt, får nästan vika mig dubbel. Mycket förvärkar och mycket bökande därinne också. Även haft problem med ätande hela tiden, ingenting är gott, men kroppen vill visst ha mat hela tiden för att inte balla ur. Tvångsätande av allt möjligt. I början gick jag ju upp massor, men nu har jag ju gått ner ett par kilo och ligger på samma vikt som 2 november, snart tre månader sedan. Sammanlagt är jag uppe ca 13 kg.

Idag känns det väldigt konstigt, som om liten har armarna utanför bäckenet och sprattlar, nästan så att h+n kläms mellan ben och hud när man sitter t ex.

• morotsjos

Lajban, ring FK och tjata lite. Det står att det ska ta 30-45 dagar för dem att behandla ens ärende, för mig tog det knappt en månad. Men som sagt, ring och tjata, för de kan nog vara hur sega som helst.

Apropå bedövning, gillade inte lustgas jättemycket sist, men testar det nog igen ändå. Livrädd för att behöva EDA, tycker att det låter störtläskigt. Men vi får väl se vad som behövs när det väl är dags för förlossning.

SnutteNuttan, du får vänta ett par veckor till i alla fall!

• Julius

Har man problemmed att vara hård i magen såmåste jag tipsa om att äta mat med fullkorn i sombröd eller makaroner. Jag har då aldrig fått springa på toa såmycket somnu när jag ätit detta & då har det bara runnit urmig. Inte alls trvligt, men bra råd för er somär hårda.

• Linda å Fredde

Men jisses vad ni skriver..Tog mig en halvtimme att komma ikapp

Rolle har tydligen ingen lust att lägga sig med huvudet neråt. Hög mage och en massa sparkar överallt. Ingen speciell press nedåt, bara ngn spark emellanåt. Vibrerar i hela underlivet..not najs..
    Men jag antar att Rolle vänder sig så småningom.. Annars blir jag stressad, riktigt stressad..

Morotsjos- ååhh vad kul att bebisarna växer så det knakar!! Kan verkligen förstå att det är tungt nu. Bebisar, moderkaka och livmoder..å allt detta vatten.. Undrar just hur länge du kan ha kvar? Vilken vecka är du i nu??

Ang bedövning- bara ge mig allt!!! Vill inte trötta ut mig själv eller bebisen. Tar det den dagen då förlossningen börjar.. Men det lutar mot det mesta tänkbara...

Mat och mage- hmmm.. Inte så förtjust i frukost längre, tyvärr. Kan inte äta speciellt mkt heller, tryck under bröstet. Magen sköter sig, har ju haft lite problem förr..men idag är det toppen
    Katrineplommonpure, fil och kruskakli är mitt tips mot hård mage! Kruskakli ska dock tas med försiktighet, och viktigt är att man dricker MKT vätska, annars får det motsatt effekt..

• Linda å Fredde

Just det.. ang magic hands. Rolle kickar lös oavsett VEM som lägger handen på magen. Ingen som helst skillnad, tycker säkert om uppmärksamheten och verkar vara lika socialt lagd som sin mor

Igår vid läggdags, var det sån fart på Rolle, att jag fick lov att kliva upp och sätta mig i fotöljen i vardagsrummet. Efter att ha snurrat runt för att försöka finna en sovställning som skulle passa både mig och liten gav jag upp. Kändes som jag hade myror i benen dessutom...*aaaahhhh*
    Stackars Fredde, han får ju inte heller sova, när jag håller på så där.. men han saknade mig trots allt och hämtade mig. Inte skulle jag sitta där inte... han bäddade ner mig och efter ngn timme så sov jag.. för att sen vakna å gå på toa..*suck* Att detta aldrig tar slut!!
    Så vi sov till 12.40 idag inte så konstigt kanske....

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!