• Sarasnaran

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Ojojoj!
    HUR kunde jag missa att den andra dog?
    *skyller på gravidhjärna*

I denna tråden håller vi till som ska ha bebisutplopp i slutet av Februari.
    Vi har blivit ett härligt gäng här inne nu!

Stor kram till alla blivande Februarimammor!!

• Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!
  • skånenettan

På tal om att görra lite fåniga saker och säga fåniga saker under förlossningen...

Jag skrek i slutet till min BM om det inte var meningen att hon skulle hjälpa mig? Jag kunde ju inte själv... några sekunder senare dök läkaren in och lillkillen åkte ut med hjälp av sugklocka...

Nästa grej jag gjorde var att slå till sköterskan på armen när hon kom och skulle känna på magen efter förlossningen, sa att hon fick F*N INTE röra min mage mer- så det så!! Hon hade nämligen hängt över mig och tryckt på den i en timme för att hjälpa till att få ut grabben- hans hjärtljud var så svaga nämligen!

så snacka om att se saker som man själv vill, de kämpade med att hjälpa mig och jag tyckte att de inte gjorde något... fast det gjorde de ju! De var jätte duktiga såhär i efterhand!

Ska försöka vara lite snällare denna gången...

• Anniqa

Jag var jätte irriterad på BM efter förlossningen, då jag var helt slut och tyckte att nu har jag minsann gjort mitt. Då började två stycken att trycka på min mage för att moderkakan skulle komma ut.... USCH!

Morotsjos: Är helt inne på din linje ang. smärtlindring.

• Nattvinge

morotsjos: aha! Tack för infon, är lite novis vid spis när det gäller fk Men vår löneavdelning verkar helt suverän och hjälpsam till tusen, jag litar fullt ut på att de hjälper mig

cast77: Klart du får gnälla om du vill! Vi lyssnar alltid och det brukar alltid vara någon som kan komma med goda råd/uppmuntrande tillrop

• Linda å Fredde

cast77- Visst har vi rätt att klaga!! Herregud, vi bär ju på ett barn med tillhörande krämpor. Sen finns det ju dom som går igenom en graviditet utan några som helst problem. Mina vänner har tröstat mig med orden; mkt bråk och ett helvete innan barnet kommit, men sen kommer miraklet & då blir allt lugnt & fridfullt..
    Klagar själv en del hemma. Tror att Fredde har fått detta med graviditeten upp till halsen ibland... Ser riktigt på honom hur less han är på att höra. Men det får han f*n stå ut med!! Utan hans "hjälp" hade jag inte "suttit" i denna sits..
    Känner oxo ibland att "jag ska minsann inte säga ngt mer" , men jag vill ju dela med mig av denna graviditet, bra som dåligt... Ser inget fel i det.
    Alla har vi olika behov, smärtor, känslor och tankesätt.. Det är ju därför vi är vi

• bringiton

cast77: Nu har jag läst din förlossningsberättelse och nu är hela skärmen genast väldigt suddig.

• Sarasnaran
    Hejsan hej!

cast77 - Åh va fin berättelse!
    Tårarna sprutade här.
    Gnäll på för bövelen! Det gör vi andra ju!

Bus har ägnat natten åt att borra ner sig. Aaaaajje!!
  • 4barnsMom

Cast77, visst sitter man här och snörvlar igen.. Och längtar såååå!!!
    Klart vi får klaga, alla har det inte toppenskönt som gravida!

Idag har jag haft ONT!!! Var till stan med maken och det var hemskt, får ju sd av alla byxor som sitter åt. Mina Jeans börjar bli små över blåsan ungefär och jösses vilka sd jag fick på djuraffären. Men där finns många hyllor att gömma sig bakom så..

Ibland blir jag orolig när det tar i så. Kan inte alls minnas att det var så illa sist...

Och liten måste ligga rätt långt ner nu för jag kan knappt sitta vettigt på en stol, magen tar i låren.. Och i bilen, vill ju nå pedalerna! Tur vi kör buss, för den har ju jättedörr när man ska in och ut Har en skoda felicia med, men den är makens just nu...

Nej, nu är jag redigt trött på att vara gravid! Idag är en riktig jä--- dag!

Det enda positiva var att jag fick en massa gott från Oriflame idag (säljer sånt) så ikväll kan jag duscha läääänge och ha lite aromaterapi!! Det kan behövas.. Snyft...

• 4barnsMom

kidA, jag tror att man kan gå in och beställa på nätet. Då ska det komma hem till din dörr minsann.. Jag ska kolla..

www.oriflame.se är ju där jag som säljare beställer..

• 4barnsMom

kidA, gå in på "handla och sälja" Och där på "att bli kund" sen bara att följa vad som står. Men idag är bryt mellan två perioder, så från imorgon gäller nya katalogen Lycka Till och hoppas du finner nåt kul!

Jag har fallit pladask för "body and mind" luktar mumma... Kolla nätkatalogen sid 56-57 imorgon...

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!