• Sarasnaran

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Ojojoj!
    HUR kunde jag missa att den andra dog?
    *skyller på gravidhjärna*

I denna tråden håller vi till som ska ha bebisutplopp i slutet av Februari.
    Vi har blivit ett härligt gäng här inne nu!

Stor kram till alla blivande Februarimammor!!

• Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!
  • axxette

Godmorgon!
    Varför måste bilarna åka precis bakom benen på mig när jag går över övergångsstället? Har de inte ett par sekunder över och vänta tills jag har vaggat hela vägen över??? *irriterad*
    Annars är jag på gott humör i dag, än så länge. Har ni också lättare att bli irriterad nu på slutet? Jag tycker jag har hållt humöret på ganska bra nivå under hela graviditeten, men nu börjar det dala.

Lajban: Kunde du sova något i natt?

Ja, visst är man nyfiken på vad det är för krabat där inne?! Men jag är mer nyfiken på humör, matningsfrekvens och magstatus på bebis, än på könet. Man vill ju inte ha en skrikbebis som är sur jämt, vill äta jämt och har ont i magen och skriker för det... Könet säger ju så lite om vad det är för person där inne, men visst vore det kul att veta könet också...

• Linda å Fredde

go'morgon

Som vanligt må man tokläsa så man hinner ikapp Ni är verkligen duktiga på att skriva tjejer!! JÄTTEKUL!!

Jaha. Lyckades tillslut somna igår kväll, efter att vi filmat lill* Rolle i magen. Fullt ös!! Halvlåg i sängen å Fredde filmade, och så skulle jag liksom försöka komma upp för att lägga mig i en ny ställning. Då ändrade magen form!! Såg ut som om jag hade en limpa längstmed den mittersta delen av magen!!!! Blev nästan rädd! Ngn som sett detta själv???
    Vaknade vid 6och hade kramper..höll ut till 10...fråga mig inte varför..

Cast77- Japp, det blir att susa iväg till s-vall Har inte varit på ngt besök ännu, å det verkar fullt redan.. Men Fredde har koll på läget. Var vi ska in alltså, för sånt kan jag bli superstressad av. Att inte veta. Får se om vi ligger inne samtididgt då Jag tror att Rolle kommer dröja uti mars.. men vi får ju se..

Lajban- Men oj!! Vilken dramatik!! Spännande, men som sagt skrämmande! Speciellt när man är ensam..brrr... Som sagt, har du fått sova ut nu??

axxette och Anniqa- lättirriterad och lättsårad! Mkt av den varan hos mig.. Nästan patetiskt!! Så slut i kroppen och hjärnan som puttrar på halvfart.. Jag blir så ledsen på mig själv när jag ideligen glömmer saker å ting.. gång på gång.
    Blir jag arg så kokar det över!! Inget mittimellan läge här inte!! *suckar*

Ska lägga in nya magisar igen. Bilder alltså Ta en titt om ni finner lust. Inväntar besök hos läkaren vid 15. Sjukskrivning igen.. Fattas bara annat.

Julius- Ha en riktigt rolig dag, spännande!!

• morotsjos

Gnällig idag. Mår illa och har halsbränna. Men har varit hos bm, bra tryck och vikten uppåt som vanligt. Sf-mått 38. Spricker snart...

• Nattvinge

Akleya: vi har tagit reda på vilket kön, det blir en tjeja

Ser att det diskuteras tv-serier. Jag försöker dra ner på mitt "behov", så jag ser "bara" alla CSI, NCIS, Grey's (dock inte igår då jag var på middag) och Medium. Oh jag höll på att glömma, försöker även följa Revelations (den enda serien guben även vill se) men tycker att den är väl långsökt... eller så är det jag som är okoncentrerad, vilket inte skulle förvåna mig om det är. Glömmer sjukt mycket nu...

Ska försöka lägga in magbilder imorgon när jag är hemma. Ligger lite efter på den fronten

Ska även kolla på min förlossningsplan och bb-väskapacklistan, ska försöka hinna klart sånt som inte kräver att jag rör mig så mycket

• 4barnsMom

Linda. min första grav trodde jag att det var ryggen Som var limpan, men det blir alltid så i ett visst läge. Tror jag fått förklaringen att det är när vi spänner magmuskeln som man får en limpa längs hela magen. Får lika nu med

Idag är en trött dag.. Lämna mina barn till dagis/skola vid 8.30 sen hem och somna i soffan.. Vakna vid 12 Men sååå skönt var det

Min vännina har en flicka född i mitten av dec, hon har nu fått sin rytm och sov från 11 igår till 9.30 idag Sån bebbe vill jag med ha! Hon har över lag varit sån "snäll" bebis.. Samma med min bonussons mammas nya bebbe, född 30 dec. Gnäller knappt, skrikar sällan... Äter, sover och är söt..

Undrar vilka odds det ger oss? Är alla snälla barn slut när vi får? Sjuk jag är, jag vet...

• Lajban

Jodå, jag sov som en stock. Jag var ju så himla trött. Kanske blir värre i natt. Men jag är himla trött nu med. Jag jobbar ju politiskt tis-ons-tors i stort sett varje vecka och det är jättejobbigt att ta sig upp, ta sig i väg och alltihop, men det värsta är att min älskade dotter verkar ha gått in i sin andra trotsålder den här veckan. Hon vill ingenting som jag vill och hon spottar, säger att jag är dum och slår mig, slänger sig på marken och tjurar. Jag tycker nästan det är värre att komma hem än att vara på jobbet. Det finns liksom inga korta dagar. I nästa sekund är hon jätteorolig och frågar om jag tycker om henne osv. Hon sover oroligt också och härom natten ramlade hon ur sängen, kissat genom blöjan tre nätter i rad. Hon kanske känner att något är på gång.

Vi har ju läst "Ett barn blir till" av Lennart Nilsson och idag var hon med på FUBen och såg en förlossningsfilm. När vi läst boken, som hon ivrigt bläddrar i varje dag, sa hon. "Vilken tur att bebisen kommer ut genom snippan, så att de slipper ha sönder magen." Gulligt va?

Och det här ständiga pendlandet mellan gullegull och trots gör ju att man är på väg att börja lipa hela tiden......

• Julius

Ja då så nu är v 35 avklarad & man går nu idag in i v36. Gud så härligt, men samtidigt så komjag att tänka på att vad skönt egentligen att ha de små inomsig. För tänk såjobbigt det blir när man ska på med kläder på två små för att köra mannen eller syskon till skola & dagis för att få ha bilen under dagen & man kan inte somnu gå & lägga sig & vila ostörtnär man lämnat alla & mattider ska passas mm m m. Nä visst är det allt bra äöndå när man är gravid!!!

• cast77

Har drömt om förlossning flera gånger nu. I natt var jag på vändningsförsök och då upptäckte de att det är tvillingar....blev katastrofsnitt!! Ja det jag drömmer om är i alla fall bara "småa" bäbisar, innebär väl att jag har ångest för att det skall vara en baouta bäbis där inne....Vad det kan bero på att jag tror det? Kanske därför alla tycker jag är så STOR och alla tror på MINST tvillingar....huhuu tänk om det blir nästan fem kg!!!!

Nepp nu skall tänka positivt ;) hade mycket fostervatten med Maja så jag tror jag har det nu med....

Är det fler än jag som tycker det är jobbigt att somna...eller det är jätte svårt att somna. Hur trött jag än är så är det nästan omöjligt.

• Anniqa

Lajban: Jag har också Lennart Nilssons bok, ett barn blir till. Man blir liksom matt när man ser bilderna på förlossningen, tänk att ett barn ryms ut..... Märklig apparat man har egentligen. Efter att ha tittat på bilderna i boken, så sa jag till min pojkvän att man kanske ska ringa BM i allafall och fråga om abort, nej, skämt åsido, lite skrämmande känns det ju inför förlossningen.

BM skrev i min journal att jag såg fram emot förlossningen, nja..... Ut ska den i allafall på något sätt... Vare sig man vill eller inte.

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!