• Sarasnaran

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Ojojoj!
    HUR kunde jag missa att den andra dog?
    *skyller på gravidhjärna*

I denna tråden håller vi till som ska ha bebisutplopp i slutet av Februari.
    Vi har blivit ett härligt gäng här inne nu!

Stor kram till alla blivande Februarimammor!!

• Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!
  • axxette

Caza: Spännande med bröllop! Vad för sorts bröllop är planerat?

Anniqa: Be att få en utvecklingssamtalstid tidigare! Det är säkert inga problem!

Jag mår jätteolika olika dagar, i går mådde jag bra, lite tungt att röra sig, men i övrigt inga krämpor. I dag är jag seg i hela kroppen, får sammandragningar bara jag lyfter ändan från soffan eller stolen...

Sonen har begynnande dubbelsidig örninflammation, skulle ju till förskolan i dag efter ett par febriga dagar hemma. Men i natt sov han oroligt och gnällde över ont i örat, så jag gick till VC i dag. Röda trumhinnor på båda örona Bävar för nästa natt, tänker ladda med panodil!

Hoppas ni får se det ni vill på ul, morotsjos!

• Julius

Oh jag måste bara få bräckaer allasomär så ofräscha...
    Jag har varit på F&S mamma/barn-jympaidag igen & det är somalltid att man är sånöjd efteråt. Vem vet det kanske snabbar på fixeringen av bebis & även skyndar påförlossningen omman är aktiv in i det sista. Hoppas på det iallfall!!!

• 4barnsMom

Jo, här hinner maken känna ibland... Mera får han titta utanpå när det vågar sig.

Fräsch? Kalla mej sexig! Det är mitt mellannamn.. Nästäppt, kissnödig och allt annat + maken joggbyxor med div färgfläckar på... Stödstrumpor..

Igår kväll blev jag så yr och mådde så illa igen.. Trodde jag skulle få möta ullrik men slapp. Fattade inte nå vad som va fel.. Sen börja jag tvångsäta fil, kräm och blev bättre. Mitt socker måste gått i golvet... Magen balla ur helt med. Maken var riktigt orolig ett tag.

Flera som mår riktigt dåligt när man slarvat med maten?

Min bebbe kanske med suger på tummen, för jisses vad ont det gör då och då. Ilar ner i hela musen.. Aj,aj..

• 4barnsMom

Skånenettan, jag går och smygöppnar mej. Har massor av onda och grymma förvärkar.. Och jag fick fort de andra så jag hoppas på en till snabb och smidig förlossning. Dock inte för snabb, har 9 mil till BB..

• Nattvinge

jaha ja. Då är jag sjukskriven ett längre tag för första gången i mitt liv. 50% till den 5/2. I övrigt såg allt bra ut. Hon är nästan fixerad, mitt blodvärde har gått upp, bra tryck etc.

Precis som många andra har jag sammandragningar och molvärk, dock oftast inte samtidigt Hoppas att det är livmodern som övar

• morotsjos

Tillbaka från ultraljudet. Två stora fina bebisar i magen, växer som om de vore ensamma i magen *lättad*. 2169 resp 2165 g. Går jag tiden ut betyder det bebisar på i runda slängar 3,5 kg. Förstår att det börjar kännas lite tungt nu, jag menar, jag har nästan 4½ kilo bebis i magen redan. Dock är de fortfarande hemlighetsfulla av sig och vill inte visa upp några kön, nåja, den som lever får se.

• axxette

Kanske en saga: min mage är inte i form, jag vill gå på toa, men inte magen Tur att det finns katrinplommon. Jag kan inte slarva med maten, är hungrig jämt... Men visst är man mer lättpåverkad när det gäller mat, får jag inte mat blir jag skitsur och trött. Måste äta med 3 timmars mellanrum.

Min bebbe suger nog också på tummen! Bökar och stökar neråt som bara tusan.

Nattvinge: Så du fick bli sjukskriven alltså, de är ju sååå restriktiva med det numera. Har du fått besked från f-kassan att det är ok ännu? De är ju också så restriktiva, åtminstone i vissa regioner.

morotsjos: härligt att bebbarna verkar må så bra! Förstår att du känner dig riktigt tung redan, med 4 1/2 kilos bebbe i magen.

• skånenettan

Kanske en saga:
    Har du blivit kollad och konstaterat att du öppnar dig?
    Jag börjar tro att det är det jag gör denna gången oxå. Förra gången när jag fick min påg, var jag öppen 4 cm när jag kom in till förlossningen pga. blödning... hade inte haft ett dugg onda värkar... bara kraftiga och intensiva.
    Sen tog de hål på hinnorna för mig och han föddes på raket fart tog bara 1 tim 49 min för hela processen från hinnspräckningen. Så jag får nog passa mig om vattnet går och ta mig till BB snabbt, känns det som! Har dock inte 9 mil till BB, bara 2 mil men bara det känns långt... du måste vara nervös, är du inte det?? Man vill ju inte föda i bilen helst!!

• 4barnsMom

axxette, jo sån är jag med i magen. Fast nu fick den flipp åt andra hållet ju... Men jag slapp ju spy Maten är ett aber, glömmer äta och mår piss, vill äta men det är inge gott..

Men kollar man på mej så ser jag ju ut att få i mej mera än tillräckligt , funderar på att leta fram nån gammal fin bild och lägga dit bara för att få va lite fin...

morotsjos! Jättekul att höra att de är så jämna och växer så det knakar! Då kanske du inte behöver vara så nervös OM de kommer lite tidigt menar jag, de är ju väl rustade

• 4barnsMom

skånenettan, jo det är kollat.. Det är inte mycket tapp kvar och hon fick in ett finger.. Men det var i v 28 eller nåt..

Jo, jag är nervös men i bilen eller hemma skrämmer mej inte så mycket ändå. Det har ju gått lätt och det gjorde inte ont själva födelsen, så den fixar jag, men värkarna precis innan, sista 5cm sisådär.. AAAJJJ...

Min första var dropp och tog 3,5 tim från det börja värkarna. Min andra var förvärkar en förmiddag och sen vid tre tyckte jag nog att vi måste in och kolla. Åkte vid fyra.. Var snöstorm så vi kom in efter fem. Tjugo över fem var jag bara öppen 3cm, sen hann dom inte kolla mera, bara att öppen 8cm efter sju och så kom hon 19.30..

Så ganska snabb var hon med, hade inte ont, ont när vi åkte in så jag är rädd att vänta in de där illa värkarna hemma, för de kommer just innan själva barnet. Får åka på regelbundna förvärkar kanske..

De är rätt tåliga mot oss från skogen Vi brukar få stanna även om vi inte verkar ska föda på en stund..

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!