• Sarasnaran

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Ojojoj!
    HUR kunde jag missa att den andra dog?
    *skyller på gravidhjärna*

I denna tråden håller vi till som ska ha bebisutplopp i slutet av Februari.
    Vi har blivit ett härligt gäng här inne nu!

Stor kram till alla blivande Februarimammor!!

• Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!
  • morotsjos

Gratulerar kanske en Saga på födelsedagen!

Här är det mindre muntert. Sonen som verkat vara på bättringsvägen har diarré så att det stänker om det. Och precis när vi och vårt lunchbesök ätit färdigt lunchen meddelade maken att det nu var hans tur. Jag mår dock fortfarande bra, hoppas att det så förblir. Njuter lite av lugnet nu, både son och make sover.

Platfrotté i sängen går fetbort här, provade det när jag ammade eftersom jag läckte så mycket, men då kan jag lika gärna sova i mina regnkläder, för fy vad jag svettades. Går vattnet i sängen får det bli en ny bäddmadrass. Sist gick inte vattnet förrän de tog hål på hinnorna ett par timmar innan sonens uttåg i världen.

Sist ut, har 49 dagar kvar idag. Och v 34 börjar. Betyder att det är 2 v kvar tills jag får föda i Ystad. Dessförinnan skulle bebisarna bara våga få för sig att titta ut...

• Sarasnaran

*skrämmer morotsjos bebisar med fulaste minen jag kan uppbringa så dom stannar ett par veckor till*

Nu har vi gipsat och kladdar och grejat.
    Åh jösses va kladdigt det blev! Haha!
    Tur vi täckte golvet med tidningar innan vi började.
    Nu ligger magen på tork, ska in och se om jag kan ta en bra bild.

• Lajban

Hej på er-.

Hinner inte läsa ikapp eftersom dottern längtar efter sällskap. Måste verkligen också börja förbereda nu eftersom jag har alla symptom på att bebis typ skulle kunna titta ut imorgon. Mår inte särskilt topp med andra ord. Hur som helst, ut med granen idag och sen orkade jag inte ett skvatt mer, så det lär ta hela veckan att få ut hela julen. Sen måste det städas. Man vill ju inte komma från bb med en ny människa till ett råtthål...

• 4barnsMom

Tackar och bockar! Jo, då blev man 31 här på eftermiddagen! Min far var här och tog födelsedagskort på mej... Så kanske man kan få in en första magbild på mej här, *rodnar* har ju varit lite blyg på den fronten... Är 34+0 idag! Känns fort nu.

SnutteNuttan hur mycket gips gjorde ni av med? Min man blev så sugen på att få en på mej med. (Jag visa din för han visste inte vad det var) Funderar på nästa helg, är då 35+0, eller om man vågar vänta till 37+0... Är ju barnlediga varannan helg..

morotsjos, håller tummarna för dej, jag hade magsjuka i v 40 förra grav och jösses vilka (för)värkar jag fick av allt kräkande.. Och mannen låg och sa att han kunde inte köra om... Så jag bada bort dom Håller tårna med!

Linda, jag gör ju själv med! Haha, bra kvinna reder sig själv.. Idag har jag slappat, bara lagat mat till oss och brorsans familj. Men pommes och korv är inte så avancerat.. Gott och alla barn åt!

Jag har heller aldrig fått vattnet att gå utan våld så jag hoppas på det nu med. Bäst var när det inte gick alls, dottern sprängde det på vägen ut Såg ut som en nykläckt pippi på tecknad film med skalet kvar på huvet när hon kom ut!

• Julius

morotsjos: Hoppas du slipper vinterkräksjukan eller vad det nu är som härjar för det kan minsann sätta igen din förlossning & du somväntar tvåoxå ligger nog i farozonen. Håller tummarna för att du klarar dig & får vara friskså de små kan stanna ett tag till!!!

• Sarasnaran

Lajban då!
    Ta det nu luuuugnt, februari kan gott få börja innan alla våra knoddar ska titta ut.

Kanske en Saga - Va trevligt med en bild! Hojta till när du kastat in den.
    Jag blev rekommenderad att köpa tio rullar på apoteket. (133 kronor totalt)
    Vi använde dock bara 7 stycken. Men det beror väl på lite hur mycket man vill gipsa också. Lite längre ner över benen, eller lite längre upp mot halsen.
    Nu när jag tittar på min, så skulle vi nog varit lite mer både upp och ner.
    Men det är lätt att vara efterklok.

• 4barnsMom

SnutteNuttan, ett billigt nöje alltså! Möjligen lite längre ner, men inte upp tycker jag. Jag ska säga till bara min far fått fingrarna ur och meijla hit bilderna..
    Lite fundersam på tuttarna, har ju ammat två barn.. Kan man ha Bh under? Och trosor väl.. Sen plastfolie och sen bara att gipsa på? Smörjer man nånstans nånting?

Är det bara gips och folie då, inget annat man ska köpa? Så man slipper till konsum i den där!!
    Är ju helt grön!!! Vad ska du göra med den sen? Jag skulle vilja sätta upp den i sovrummet... Som P-medel!

• Buffa

Tänk att jag missat den här tråden, jag har ju bf den 27 februari

• 4barnsMom

Buffa! Välkommen in! Har inte heller varit här såå länge...

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!