• Sarasnaran

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Ojojoj!
    HUR kunde jag missa att den andra dog?
    *skyller på gravidhjärna*

I denna tråden håller vi till som ska ha bebisutplopp i slutet av Februari.
    Vi har blivit ett härligt gäng här inne nu!

Stor kram till alla blivande Februarimammor!!

• Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!
  • morotsjos

Sen till datorn idag. Har haft en låååång förmiddag med besök hos frisören för både mig och sonen. Morgonen började med en fight om huruvida sonen skulle ha pyjamas eller vanliga kläder. Fortsatte med en fight om den banan jag packat ner till hans vanliga fruktstund vid halv tio-snåret. Den första fighten slutade med skrikande barn och vanliga kläder. Den andra fighten slutade med kompromiss, en banan i bilen på väg till frissan och en till fruktstunden. Sen då frisörbesöket. *suckar* Gick väl bra så länge jag klippte mig men sen när det var hans tur så ville han INTE. Han blev till slut klippt i alla fall och avslutade sin vistelse hos frissan med att ramla huvudstupa ner på golvet från en stol... Gjorde klart jätteont. Men sen gick det i alla fall bra att lämna på dagis.

Apropå dagis blev jag lite trött där också. Personalen frågade om jag har några preferenser vad det gäller dagar sedan när han går ner på 15 timmar. Det har jag inte, bara det fortsätter vara 5 timmar 3 dagar i veckan och inte 3 tim 5 dagar i veckan. Men det verkar som om de tänker ta in ett barn till i gruppen, och då finns det inte plats för alla att sitta och äta samtidigt. Alltså lutar det åt 3 tim 5 dagar i veckan... Vi bor tio minuters bilväg från dagis. Hur kul känns det på en skala att slita upp en 2-åring och två spädisar, göra dem färdiga för avfärd, köra till dagis, ut ur bilen med allihop, lämna 2-åringen, tillbaka in i bilen med twinsen, köra hem. Väl hemma har man sedan max 2½ timme tills det är dags att göra om samma procedur igen, och då är det en trött och hungrig 2-åring man ska hämta, ila hem och göra lunch osv. Blir trött bara av tanken. Ska ringa kommunen och höra om möjligheter för dispans, har hört att man kan få det när man får tvillingar *hoppas*

Hjärtljud och kön, tja, sonen hade fram till sista veckan i magen hjärtljud över 140. Men jag har fått lära mig att det är just sista veckan innan de kommer ut ur magen som hjärtljuden kan säga något om kön. De två i magen nu ligger mellan 135 och 145 och har gjort det hela tiden. Hermafroditer? Nä, det är mest skrock det där, tror varken på hjärtljud eller magform som indikator på vilket kön bebisen har.

Färdigsvamlat!

• Sarasnaran

Godmiddag!

Poliserna tog med sig båda grannarna inatt!
    Dom har nog fått bekanta sig med fyllecellen i grannkommunen. Lika gott!!
    Då kanske man kan få lite lugn och ro ett par veckor.
    På måndag ska värden få sig ett samtal. Varför ska vi foga oss, ja?

Bra med uppdateringar cast77 och Anniqa!
    Det går framåt! Sakta men säkert.

frutti - Bra du har telefonen med dig nu!! Gah!
    Nej vad "hemskt" med smeknamnen! Jag diggade iofs Valton, men jag vill inte att vår bebis ska heta Olle eller Ulla som mamma och pappa kallar den.
    Jag vill gärna ha receptet!

morotsjos - Ska hålla tummen för att kommunen är barmhärtiga mot er på dagisfronten. Det där lät stökigt och bökigt!

• Julius

Morotsjos: Jag har Julius på dagis tre dagar i v men lite olika tider somjag själv bestämt.
    Måndag - 9.30-13.30
    Onsdag - 7.30-14.30
    Torsdag - 7.30-11.30

Fast denna veckan så har vi gjort tvärtom med onsdag & torsdag.

Pratar man med de på dagis så kan man komma överrens om vad somär smidigast för alla.

Skönt längre fram att få en hel dag ensam hemma med Selma & så är måndagarna planerade så att jag & Selma ska kunna gå ensamma på mamma-barn-jympa oxå. Torsdagar är oxå skönt för då ska han sova direkt efter jag hämtat från dagis & det vill jag ju tjäna extra tid på att han gör hemma iställetför på dagis i de få timmarna han är där.

• hot fuss

jag ska ha agnes på dagis

må 9-13
    tis 9-13
    ons 9-13
    tor 8-11

fredagar åker hon till pappa varannan helg o det är i gbg (vi bor i linköping) så den dagen går hon aldrig på dagis iaf.. o varannan fredag får hon helt enkelt vara hemma med mig o lillebror.

• Linda å Fredde

Så otroligt irriterad jag blir alltså
    Denna BM jag har måste vara less på sitt jobb, eller totalt ointresserad av mig som person!!!!
    Rolle har ju inte heller vänt på sig, men inte säger hon ngt om vändningsförsök, eller ultraljud inte *morrar å visar tänderna* (läser cast77s inlägg)
    Tll nästa barn tänker jag minsann själv välja BM!! (orkar inte börja tjafsa nu)

Idag har vi varit å inhandlat lite sånna där "måste ha grejer".
    Amningsinlägg, bindor till mig (2 förp.), våtservietter, nappar, mjölkersättning (man vet aldrig), nappflaska och tvättlappar. Tvättlapparna är mer till för mig. En väninna tipsade om detta, då hon sprack vid förlossningen och inte kunde torka sig med handduk.. Mkt blod åsså gjorde det väldigt ont

Nu känns det som om vi är redo för Rolle, men h*n kan gott dröja lite till... För jag ska ju hinna stryka *morr igen* och tvätta klart ngt litet plagg. Sen vill jag vara utvilad vid förlossningen. Som det känns just nu så skulle jag aldrig orka krysta.. *gäspar*
    Detta med sömnen tar knäcken på mig!!

frutti- Julia Jonatan Mkt fina namn!!!

Vi har Nova, Mathilde, Emil, Rasmus och Alvin.
    Fredde håller stenhårt på Edvin, men där är vi inte enig.

Snuttan- ååhh så skönt!!! Heja polisen

• 4barnsMom

Det är taskigt att de inte ska få äta på dagis, de behöver den stimulansen med... Min tjej är på dagis tis, ons, fre 8.30-13.30. Det är pojkarnas skoltider och jag går inte dit 4 vändor/dag frivilligt... Men det är okej här, kan vara för att hon är så stor och ska till skolan i höst så de bråkar inte. De ville att hon skulle pricka in alla aktiviteterna, hon har haft så lite dagis jämt... Vi jobbar så mycket mot varann, hennes far och jag.

Morotsjos, du borde verkligen få dispans... Jag valde bort dagis när min son blev storebror, orka inte med att springa var morgon. Men du får ju två små... Skönt att ha lite tid för sig själv.

Linda, Rolle är ju jättecoolt! Funderar på att själv ställa in mej på en son, blir hjärntvättad här hemma. De små tjatar så, nu heter det att det MÅSTE bli en flicka....

Smilla är ju sååå fint! Men jag har hela familjen mot mej om jag vill byta bort Saga... Så då är jag dömd... Och det var mitt förslag så jag borde kunna häva det Vår tjej tycker det ska bli kul att läsa Saga! Vem får skriva på henne?

Jag mår sååå illa, vaknar på natten och mår illa... Har inte gjort ens i början så mannen fråga om jag va gravid? Haha, ha sååå kul... Och susig i huvet, men allt var ju toppen hos BM... Får ringa om det inte ger sig eller blir värre..

Vad långt det blev...

• axxette

frutti: Fina namn allihopa. Jag gillar speciellt Julia, min man vill gärna Julia om det blir flicka. Men jag känner för många barn som heter Julia och det känns svårt att döpa sitt eget till det då.

morotsjos: Hoppas verkligen att ni får dispens på förskolan! Det låter inte roligt det där farandet fram och tillbaka. Sonen ska vara ti-to 9-14, det känns som jättebra tider. Hoppas de inte ändrar något! Vill absolut inte ha 3 timmar 5 dagar/vecka.

Nu ska jag pallra mig från jobbet och träffa några kompisar på stan. Är trött så det lär inte bli så länge. Men lite mat eller en god macka ska jag väl orka med i alla fall.

• Sarasnaran

Gokväller!

Linda - Va tråkigt med din bm.
    Usch usch!!

Kanske en Saga - Livmodern ligger väl så högt nu att den trycker på både det ena och det andra. Jag kan också vakna och må illa, oftast om jag ligger på rygg. Jätteläskigt!

Vi bäddade rent sängarna här igår och jag bäddade med plastad frotté under det vanliga lakanet på min sida sängen. Vill inte gegga/vattna ner om det nu skulle ske där.
    Men hujedamig vad varmt det blev om ändan!
    Jag har iofs blivit väääldigt varmblodig sedan jag blev gravid. Jag är världens köldråtta annars, men nu sover jag bara med täcket mellan benen. Men inatt rullade jag över på Connys sida och svalkade häcken emellanåt. Hahaha!
    Han jobbar inatt också. Buhu! *tycker synd om mig själv*

Imorgon ska vi köra till Lund och få se svägerskans twins.
    Fick en bild idag på datorn. Åååh så sött. Hihi!

• malinz81

Det är med dagis slipper jag då tänka på nu*skönt*. Tycker det är mycket papper och annat som ska fixas ändå och jag hatar och läsa allt finstilt och sen fylla i 14sidor med meningslösa frågor*suckar*...

Snuttenuttan vad duktig du är som förbereder dig... själv så struntar jag i allt just nu har ingen lust bara vill bara ligga på soffan och tycka synd om mig själv .

Jag har en fråga kanske någon har ett svar: När bebisen fixerat sig hur länge brukar man gå innan förlossningen sätter igång?? Som förstföderska alltså....

• 4barnsMom

malinz81, tror man kan gå lääänge tyvärr... Mina har fixerat sig tidigt och gått över tiden, 2v med första.. Denna är inte fix ännu så jag får den kanske i tid? *hoppas*

SnutteNuttan, jag sov med en natt med sånt under rumpan sen kasta jag den all världens.. Är ju så svettigt, men strongt om du står ut.. Nu har vi bytt madrasser nyligen (liten var det första vi gjorde i nya sängen ) Så kanske man skulle offra sig...
    Får se om jag orkar

Nu har jag satt upp skötbordet! Med blöjor och allt som ska va där så nu är jag redo!! Så kom igen när du vill lilla vän... Om ett par veckor passar bra

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!