Sen till datorn idag. Har haft en låååång förmiddag med besök hos frisören för både mig och sonen. Morgonen började med en fight om huruvida sonen skulle ha pyjamas eller vanliga kläder. Fortsatte med en fight om den banan jag packat ner till hans vanliga fruktstund vid halv tio-snåret. Den första fighten slutade med skrikande barn och vanliga kläder. Den andra fighten slutade med kompromiss, en banan i bilen på väg till frissan och en till fruktstunden. Sen då frisörbesöket. *suckar* Gick väl bra så länge jag klippte mig men sen när det var hans tur så ville han INTE. Han blev till slut klippt i alla fall och avslutade sin vistelse hos frissan med att ramla huvudstupa ner på golvet från en stol... Gjorde klart jätteont. Men sen gick det i alla fall bra att lämna på dagis.
Apropå dagis blev jag lite trött där också. Personalen frågade om jag har några preferenser vad det gäller dagar sedan när han går ner på 15 timmar. Det har jag inte, bara det fortsätter vara 5 timmar 3 dagar i veckan och inte 3 tim 5 dagar i veckan. Men det verkar som om de tänker ta in ett barn till i gruppen, och då finns det inte plats för alla att sitta och äta samtidigt. Alltså lutar det åt 3 tim 5 dagar i veckan... Vi bor tio minuters bilväg från dagis. Hur kul känns det på en skala att slita upp en 2-åring och två spädisar, göra dem färdiga för avfärd, köra till dagis, ut ur bilen med allihop, lämna 2-åringen, tillbaka in i bilen med twinsen, köra hem. Väl hemma har man sedan max 2½ timme tills det är dags att göra om samma procedur igen, och då är det en trött och hungrig 2-åring man ska hämta, ila hem och göra lunch osv. Blir trött bara av tanken. Ska ringa kommunen och höra om möjligheter för dispans, har hört att man kan få det när man får tvillingar *hoppas*
Hjärtljud och kön, tja, sonen hade fram till sista veckan i magen hjärtljud över 140. Men jag har fått lära mig att det är just sista veckan innan de kommer ut ur magen som hjärtljuden kan säga något om kön. De två i magen nu ligger mellan 135 och 145 och har gjort det hela tiden. Hermafroditer? Nä, det är mest skrock det där, tror varken på hjärtljud eller magform som indikator på vilket kön bebisen har.
Färdigsvamlat!