• Sarasnaran

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Ojojoj!
    HUR kunde jag missa att den andra dog?
    *skyller på gravidhjärna*

I denna tråden håller vi till som ska ha bebisutplopp i slutet av Februari.
    Vi har blivit ett härligt gäng här inne nu!

Stor kram till alla blivande Februarimammor!!

• Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!
  • Linda å Fredde

Men hoppla...Ja, vad är det för dårhus ni bor i?? Kanske dags att ringa värden oxo...

Tyckte att jag har det jävligt, endast pga dålig skottning och sandning vintertid.. Å inget förrådsutrymme...men jag ska hålla käften hädanefter.
    Har en alkoholist till granne själv, en harmlös sådan. Han är så lugn och skötsam, så där klagar jag inte.. Förutom den gången då han kom upp för att bara prata i kalsonger å tröja.
    Gav honom en liten utskällning, med de visa orden att han kunde ju skrämma slag på barnen... Om det funnits barn alltså.

• Linda å Fredde

Ska oxo göra natten nu.. ska bara...

kanske en saga- denna Rolle historia är ett påhitt av min svärmor.
    Hon vill sååå gärna ha en liten tös till barnbarn, så hon förbereder sig mentalt på att det blir en pojke på detta sätt..hon myntade namnet Rolle alltså.. Sedan dess så rullar det på...
    hahaha.. stackars din man, lilla chocken kanske.. Men man ska ju lita på sin magkänsla...

smilla-fint och ovanligt..

• Sarasnaran

Ja dårhus är verkligen helt rätt ord.
    Ska ringa värden på måndag. Nu får det vara nog!
    Hur ska man orka med sen liksom?
    Vi står på kö till andra hyresrätter också, får väl se om det nappar någonstans.
    Annars har vi ett hus på G, men det tar nog ett år till innan det är färdigrenoverat.
    Man vill ju kunna rota sig lite grann. Skapa ett trivsamt hem liksom.
    Svårt som tusan när man verkligen bara hatar grannarna.

• Sarasnaran

Smilla förresten!
    Det har vi också som namnförslag om det blir en tös. Hihi!
    Det kanske blir några Smillor här inne.

Smart av din svärmor Linda!

• Nattvinge

Har ju tagit reda på vilken sort det blir (2 ggr) och hon har hjärtljud på ca 140-150. I Skåne finns bara webbisar i Ystad, Kristianstad och H-borg enligt Region skåne och jag ska inte föda på något av de ställena hade jag tänkt, så det blir till att vänta tills jag är hemma och kan tömma kameran... och min takt hittills i graviditeten har ju inte varit lysande...

När jag har tid och ork ska jag försöka ta mig ner på stan och handla en "snibbmössa". Ni vet en sådan där som går ner i pannan som drakulas hårfäste? Jag tycker att de är så otroligt söta

SnutteNuttan: Vilka grannar!*suck*

• axxette

SnutteNuttan: vilka grannar! Bra att ringa värden också!

Sovit med kudde mellan knäna i natt, helskönt! Hoppas nu det kan stilla min molande känsla i lår och vader också.

Tror inte webbisarna finns kvar hos oss, fanns för tre år sen, men jag hörde att det skulle bort. Ska kolla upp det!

jobba, jobba, jobba...

• cast77

Här finns inga webbisar heller....tråkigt tycker jag!

VIlka grannar du har snuttenuttan det låter inte roligt! Bra att ta tag i det före bäbisen kommer och orken inte är till för sånt...

Var hos bm i går. Magen hade knappt vuxit något sedan sist så nu låg jag på ....
    vecka 33+5
    sf mått 33
    118/67
    bäbisen hjärtljud 155.

Den lilla i magen har fortfarande inte vänt sig neråt, hon har nu en vecka på sig för att följa deras anvisningar men jag skall tid först om två veckor och har hon inte vänt sig då så blir det ultraljud och eventuellt vändningsförsök. Men jag är inte orolig lilltösen beter sig lite som stora syster, när det finns mycket plats så snurras det mycket ;)

• Anniqa

Godmorgon tjejer!
    Jag har inte legat inne på förlossningen ännu, datorn har varit paj, så jag har inte kunnat skriva på flera dagar. En fläkt i den har varit trasig, min pojkvän fixade den igår kväll.

Nu ska jag avlägga rapport!

Var till BM i tisdags, allt väl! SF-måttet låg på 34, lite över normallinjen, huvudet är fortfarnde rörligt. Tjatade om att jag ville på förlossningen på besök, hon talade om att en omföderskegrupp skulle på besök i början av feb.... Känns sent!

Jag har fått behandla mig för svamp med pevaryl, för att se om det är det som är bekymmret med mina underlivsproblem... Hoppas att det nu hjälper!

Här finns det webbisar. Ang. BB, när jag låg där förra gången så ville personalen att bara pappa och ev. syskon skulle komma på besök. Det berodde på att dom inte ville ha in så mycket olika baciller som kunnde smitta dom nyfödda. Vad som gäller idag, vet jag inte.

SnutteNuttan: Egentligen är det inte ni som ska flytta, utan era dåraktiga grannar!

• bringiton

Linda - varning för smeknamn! Ett kompispar kallade magen för "Valton" på skämt och idag heter pojken så.

Svimningsattacker... Jag har inte haft fler. Jag har mobilen med mig nu. *lovar*

Webbisar... Det beror på vilket BB vi väljer, jag velar fortfarande fram och tillbaka. Köra 6 mil till ett annat län och inte få göra det där 1:a hörseltestet eller köra 8 mil till ett megasjukhus i vårt eget län där pappan kanske inte får plats att sova över?

Sex... Haha, jaa ni. Varannan vecka nu kanske. Om ens det.

Namn... Tjejförslagen är Julia/Emilia. Killförslagen är Aron/Alex/John/Jonatan. Kommentarer på det?

Vikt... Nu har jag gått upp 10 kg i vecka 34. Det känns rätt ok, jag tröstar mig med att jag inte kommer att fortsätta gå upp i all evighet. Vigselringarna ligger på sängbordet sen en vecka tillbaka, de började sitta hårt och det krävdes två och kallvatten för att med våld få av dem. Så nu får de ligga där.

• bringiton

VEM av er var det som ville ha mitt recept på saffransbröd i långpanna före jul? Jag vet att det är helt sent men.. Det kommer ju fler jular?

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!