• Sarasnaran

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Ojojoj!
    HUR kunde jag missa att den andra dog?
    *skyller på gravidhjärna*

I denna tråden håller vi till som ska ha bebisutplopp i slutet av Februari.
    Vi har blivit ett härligt gäng här inne nu!

Stor kram till alla blivande Februarimammor!!

• Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!
  • 4barnsMom

Haha, Linda stackars Fredde! Jodå, min man får sova.. Jo, såna lakan kan nog hjälpa och en sidenpyjamas! Då måste man ju komma runt

Nu har jag fått in nåt nytt kort i galleriet. Ser jag ut som pojke/flicka, förslag? Alltså i magen då...

Morotsjos, stackare! Men inge onda värkar är ju jättebra! Krya på dej!!!

Nu ska jag snart åka och lämna bonussonen och lukta på hans mors lilla undervärk som är 16dagar gammal... Mmmm, inge jobbigt alls.. VILL HA BEBIS MED!!!! Men den som väntar på nåt gott...

• Julius

Vi va en snabb sväng till Gbg idag,men inget IKEA utan för att hämta en sekretär som vi hittat på blocket. Selmagillar uppenbarligen inte att åka bilför hon bökar sombara den när jag sitter så rätt uppåner i en stol. Det bådar inte gott inför framtiden för Julius avskyr att åka bilfortfarande & är rastlös. Man får passa pånär han sover om det ska bli en trevlig färd. Annars så får väl jag oxå beklaga mig lite. Har inte sovit så gott inatt utan känner att jag får kramp ilåren & höfterna eftersom man bara kan ligga på sidorna nuförtiden. Bäckenet har klarat sig ganska bra hittills, men man är ju inte direkt smidig & när man går i trappor så låter man ju somomman har astma & har hur dålig kondissomhelst.Dvs jag undviker övervåningen så gott det går.
    Imorgon ska jag påvänta/barn-jympa på F&S & på tisdag ska jag på vattenjympaför gravida. Det ska bli skönt.
    Någon mer som aktiverar sig in i det sista? Förmig är det skönt att fålite ensamtid från sonen

• 4barnsMom

Julius, jag går varje dag den lilla, lilla biten till skolan för att lämna och hämta barnen. Det är min motion.. Hehe, är helt slut när jag kommer hem och låter som ett tåg... Ångar nog med!

Vill inte ha dom knallandes själva när det är så halt ute, kan ju bli överkörda..

Skönt att det är flera som har inge bra kondis när man är gravid

• snöfall

Oj, vad det har skrivits massor sedan jag var in sist och läste. Har haft ett par hektiska dagar och inte orkat läsa/skriva helt enkelt. I helgen har vi haft trevligt besök så sånt lättar alltid upp!

Usch, vad jobbigt det låter med vinterkräksjukan. Det är ju verkligen det sista man vill ha när man är gravid i sista månaden. Hoppas det är över nu!

Fler som är trötta, värk lite här och där, svårt att sova, har dålig kondis etc. märker jag. Skönt att veta att det inte är så länge kvar (32 dgr) för jag som mått så otroligt bra hela tiden blir rätt knäckt av att må lite sämre nu. Sedan så är jag rätt så jobbig med min sambo just nu. Vill fixa klart allt handlande nu så jag slipper tänka på det och eftersom jag inte orkar....så får han göra det! Han tycker att vi kan ta det om ett par veckor samt köpa det mesta begagnat medan jag känner att jag vill fixa allt nu och är inte helt förtjust i begagnade prylar. Ibland så skulle det vara så skönt om han kom med egna initiativ på vad som behövs fixas så att jag slapp känna mig så tjatig. Vi har haft några trista gräl och det är inte riktigt så man ska ladda upp inför det som komma skall... Nåja, i morgon är en mycket bättre dag och då ska jag inte vara så jobbig med min ÄLSKLING

Vilka fina magar alla har, ska nog också våga mig på att lägga in en magbild... Få se om jag tar modet till mig.

Må gott allihopa

• cast77

Snutte83

Japp du kan göra den själv...Jag fick lite hjälp utav min man sist men då gjorde jag den under pågående värkarbete ;) men har man inte värkar så är det inga problem. Det som man skall tänka på är att täcka magen med antingen vaselin eller glapack för annars kan det nog göra ont i de små hår man har på magen. Sedan att man har en stor spegel så man vet vart man skall stoppa remsorna =) Lycka till!

Jag kommer nog att vänta in i det längsta igen med att göra en för då är man ju som störst!

• axxette

Kikar in efter den värsta dagen på mycket länge. Vi har bråkat halva dan jag och sonen, usch vad trist. Sen somnade han inte förrän en timme efter normal sovtid Har inte fått en minut själv i dag! Skönt att gå till jobbet i morgon :-/

Stackars stackars morotsjos! Stackars din son också! Min son blir sååå olycklig när han är sjuk och inte får gå till förskolan.

SnutteNuttan: jaaa, hur dum får man vara, *fnissar* jag har gjort samma tabbe jag, men då åkte jag hem och tog IKEA en kväll i veckan i stället. Kom ni hem med något då eller var allt slut? Det brukar ju vara så att just det man bestämt sig för är slut.

Sidenlakan: har sovit i sånna en enda gång, aldrig mer säger jag. Är man det minsta torr på huden är det ju helläbbigt att röra sig mellan lakana. Nä, bomull för mig! Nu är det försesten dags, har varit en riktigt lång dag i dag och jag är supertrött! Godnatt!

• Lajban

Här har det varit tråkväder hela dagen, men vi gick en långpromenad som vi alltid gör på söndagar, men nu för tiden går det ganska sakta. Städade ut lite mer av julen, bara gardinerna kvar nu och jag vet inte riktigt när jag orkar ta dem . Skulle ju helst vilja putsa fönstren också då. Nio fönster.... Sen har jag plockat lite bland gamla bebisprylar, hittat rätt på delarna till bärselen bl a.

Min sambo är i spanien och hjälper sin bror som startat en restaurant där. Troligtvis kommer han inte hem till förlossningen, men nu har jag mobiliserat hela släkten och flera vänner, så det kommer att gå bra ändå. Jag är i alla fall inte orolig, värre för min mamma tror jag..

Har lite förvärkar från och till idag, men det är inte så konstigt eftersom jag varit igång hela dagen. Börjar bli riktigt trött nu.

Fan, hos oss börjar Bolibompa inte förrän 8.00

• Anniqa

Godmorgon
    I natt har jag haft en mardrömm, drömde att det var inbrottstjuvar i huset. Ja, nätterna är inte roliga, sover bättre på em, när jag tar en lur i soffan.

När ni skriver om gipsmagar, så kan jag inte låta bli att tänka på ett program jag såg på TV, där räddningstjänsten fick rycka ut och ta loss gipset. Pinsamt. Gipset i programmet blev påsmetat direkt på kroppen, ingenting emellan huden och gipset....

Bebis sitter och hickar i min mage just nu!

• 4barnsMom

God Morgon alla vackra höggravida kvinnor!

Min gröthjärna fixa så jag missa ett möte på min sons skola imorse.... Gaaahhhh! Hatar min hjärna just nu och det gör nog sonen med antar jag...

Jag drömde att bebben ville ut och jag fick panik, är ju för tidigt så nu vill jag verkligen att den lille stannar ett tag till...

Frukost!

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!